Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.

Jakub Jaworowicz

Wrocław

2

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Strona internetowa dla firmy jako podstawa marketingu

Autor: Jakub Jaworowicz, publikacja: 2020-06-09

Ogromne znaczenie dla rozwoju firmy ma właściwie zaprojektowana witryna internetowa. Z tego właśnie miejsca potencjalni konsumenci mogą dowiedzieć się o istnieniu firmy, produktu lub marki. Nie powinniśmy ograniczać się do posiadania jednej strony, szczególnie w sytuacji, gdy posiadamy szeroki zakres produktów lub usług. W niniejszym artykule przedstawię korzyści z posiadania strony internetowej oraz odpowiem na pytanie: Czy każda firma powinna posiadać stronę internetową?

Strona-internetowa-dla-firmy

Strona internetowa - kiedyś i dziś?

Jeszcze nie tak dawno temu strona internetowa ograniczała się do strony głównej, pustych frazesów, listy produktów, galerii i strony kontaktowej. Obecnie firmy inwestują w treść, a więc do strony dodawane są blogi, a lista produktów zmienia się w katalog lub sklep online. Strona kontaktu zaś to nie tylko numer telefonu, adres i formularz, ale np. link do systemu rezerwacji wizyt czy konsultacji.

Strona internetowa elementem budowania wizerunku i zaufania

Strona internetowa pozwala na budowanie wiarygodności oraz autorytetu. Ranga eksperta w danej dziedzinie nie tylko podnosi sprzedaż, ale zwiększa zaufanie dla firmy. Odpowiednie tworzenie treści i budowanie świadomości marki pozwoli Tobie na osiągnięcie momentu, w którym klient, który zna Ciebie z artykułów, gdy będzie mieć problem pomyśli o Twojej firmie w pierwszej kolejności.

Dodatkowo jest większe prawdopodobieństwo, że klient odpowie na Twoje zapytanie ofertowe, gdy będzie mógł o Tobie znaleźć informacje w Internecie, a Twoja strona internetowa wygląda profesjonalnie. Strona, która wygląda jakby wyjęta z lat 90. lub pełna błędów sprawi nie tylko, że klient nie zdecyduje się na Twoje usługi, ale też nie odpowie (choćby negatywnie) na Twoje zapytanie z prośbą o zgodę na wysłanie oferty.

Jak ocenić stronę internetową?

Ogromne znaczenie przy ocenie, jak bardzo wartościowa jest dana witryna internetowa, mają przede wszystkim: właściwa konstrukcja adresów url, czas ładowania strony, użyteczność witryny (user experience). Obecność firm w Internecie ma szczególne znaczenie dla młodych konsumentów. Coraz częściej korzystają oni z urządzeń mobilnych i coraz trudniej jest dotrzeć do tej grupy ludzi poprzez klasyczne metody marketingu.

Czy strona internetowa to duży wydatek?

Internet jest szczególnie dobrym wyborem dla tych przedsiębiorców, którzy mają ograniczone środki na reklamę. Profesjonalna strona internetowa pozwoli na duże oszczędności. Jeżeli nie posiadamy środków na reklamę, wystarczy zainwestować w pozycjonowanie lub samodzielnie zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce, aby klienci mogli znaleźć Ciebie w sposób naturalny.

Ile kosztuje strona internetowa?

Koszt strony internetowej zależy w dużej mierze od tego, czego od niej oczekujemy, jakie ma spełniać zadania oraz jakie cele osiągać. Prosta wizytówka „z gotowca” będzie nieporównywalnie tańsza niż strona przygotowana z indywidualnego produktu z pełnym wdrożeniem i szkoleniem.

Profesjonalny wykonawca nigdy nie powie Ci „sztywnej” ceny ze stałego i jednego cennika dla wszystkich. Stronę internetową można zbudować w 3 h lub 300 h, a do tego dochodzą wszelkie zmiany w projekcie podczas jego wdrażania, niespodziewane zmiany projektu wynikające z ograniczeń technologii etc.

Każda strona internetowa powinna być wyceniana indywidualnie, uwzględniając wiele czynników i dodając pewien margines na nieprzewidziane wydarzenia albo pomysły, które mogą pojawić się w trakcie jego końcowego wdrożenia.

Jak możesz promować stronę internetową?

Jedną z najpopularniejszych form reklamy w sieci jest PPC, czyli pay-per-click. Oznacza to, że za każde kliknięcie konsumenta reklamodawca musi płacić. Cena kliknięć jest zróżnicowana, od kilku groszy do nawet kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych. Takie reklamy należy przekierować właśnie na stronę internetową, a ich największą zaletą jest wyświetlanie w momencie, gdy Twój klient będzie poszukiwał usług Twojej firmy.

Czy każda firma potrzebuje strony internetowej i marketingu online?

Tak, niezależnie, czy prowadzisz mały zakład krawiecki, czy znany sklep zoologiczny. Klienci zawsze będą szukać produktów, usług i firm zaspokajających ich potrzeby. Wielu przedsiębiorców ignoruje znaczenie strony internetowej, np. twierdząc, że mają klientów z polecenia lub opierają się tylko o social media czy wyniki Map.

Rozprawiając się z tymi trzema obiekcjami powstrzymującymi firmy przed założeniem strony internetowej, prowadziłem wiele swoich badań i testów. Nie będzie zaskoczeniem, że te metody działają, ale działają dużo lepiej, gdy wsparte są internetową siedzibą firmy.

„Mam klientów z polecenia”

Wyobraź sobie na chwilę, że jesteś fotografem. Branża foto-wideo szczególnie opiera swoje działania marketingowe o polecenia i rekomendację. Kiedyś ktoś podał Ci imię i nazwisko (na potrzeby artykułu fikcyjne) Adam Bielak. Po pierwsze istnieje kilku fotografów o takich danych, po drugie w wynikach wyszukiwania pojawiają się też lekarze. Jeżeli fotografa potrzebujesz na najbliższy czas, zapewne zapamiętasz, zapiszesz numer i zadzwonisz, ale po miesiącu prawdopodobnie imię i nazwisko zapamiętasz, a karteczka z numerem telefonu mogła się zgubić i będziesz szukać w Internecie. W dalszej perspektywie czasowej możliwe, że i nazwisko zapomnisz.

Strony internetowe można zaprojektować tak, aby posiadały moduł poleceń. Dzięki czemu można wysłać znajomemu link do strony mailem lub po prostu wysłać adres strony internetowej SMS-em, aby móc łatwo do tego powrócić.

Jeżeli polecający daje szczerą i tzw. pełną rekomendację, adres strony pamięta i poda go z pamięci w SMS-ie, czego nie można powiedzieć o np. adresie URL do profilu na Facebooku.

„Mam klientów z social mediów”

Dzisiejsze social media pozwalają na szeroką prezentację firmy, ale mają swoje ograniczenia. Pod względem marketingowym profile w mediach społecznościowych powinny być uzupełnieniem strony internetowej, a nie jej zamiennikiem. Uzależniając się tylko od jednej czy dwóch platform, z czego żadna nie jest pod Twoją kontrolą, jest niestety proszeniem się o kłopoty.

Jesteś uzależniony od widzimisię twórców platformy, a poza tym nie każdy użytkownik Internetu, który potencjalnie może być Twoim klientem, musi posiadać profile na wybranych przez Ciebie kanałach. Przykładowo Facebooka posiada wg różnych szacunków około 78% polskich internautów. A co z pozostałymi 22%? Część jest aktywna na innych portalach, a pozostali nie posiadają (lub nie korzystają) z żadnego konta społecznościowego.

Sieci społecznościowe mają też własne wyszukiwarki i rankingi oceniające ważność dla użytkownika - to te mechanizmy decydują, które wyniki lub posty widzi potencjalny klient. Kluczem jest tutaj % uzupełnienia profilu - pole „adres strony internetowej” jest podstawowym polem, jakie należy uzupełnić na takim profilu, aby był kompletny.

„Korzystam z Map Google”

Ostatnia wymówka jest często powielana szczególnie przez małe, lokalne firmy, ale nawet w małym mieście istnieje konkurencja. Pozycjonowanie wizytówki w Mapach zależy, podobnie jak w mediach społecznościowych, od kompletności profilu, ocen oraz aktywności lokalnych przewodników w Mapach. Poszukaj dowolnej usługi w Mapach, a szybko zauważysz, że Google w większości przypadków podstawi profile szczegółowo uzupełnione i zawierające adres strony internetowej.

Mapy są bardzo ważne, gdy chcemy szybko zaspokoić jakąś potrzebę - najczęściej użytkownicy wybiorą pierwszą lub drugą pozycję, następnie sprawdzą o niej dostępne informacje i zadzwonią lub przyjadą na miejsce. Ja sam często nie ufam na 100% danym z godzinami otwarcia, a na stronie internetowej są aktualne, a np. gdy zmienisz numer telefonu i zapomnisz podać go w Mapach, zawsze użytkownik może aktualny pobrać ze strony internetowej. Strona internetowa w tym przypadku uzupełnia wszystkie niezbędne braki interfejsu Map i doprecyzowuje użytkownikowi informacje, a zawarte na stronie pomogą mu ostatecznie podjąć decyzję o odwiedzinach lub telefonie do Twojej firmy.

W przypadku innych usług niż Mapy Google Twoja firma może nie zostać nawet płatnie dodana do nawigacji, jeżeli nie będzie posiadać strony, często odpowiednio zbudowanej i zawierającej dane strukturalne, aby można było już bez dalszych ingerencji pobierać aktualizacje choćby godzin otwarcia.


Opracowanie:
Jakub Jaworowicz

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 560 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych