Google i klienci lubią responsywność
Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
Z poradnika dowiesz się
Czym jest współczynnik odrzuceń?
Współczynnik odrzuceń to tzw. pusty ruch na naszej stronie, czyli inaczej mówiąc, użytkownik klika w wynik organiczny lub reklamę, a następnie opuszcza stronę, zamiast przejść do interesujących nas zakładek (np. kontakt z firmą) - często brak takiego działania wynika z braku wersji mobilnej strony.
Warto pamiętać, że już ponad 60% wyszukań w Google pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, dlatego Google coraz bardziej promuje w sieci strony dostosowane do urządzeń mobilnych. O ile można by nie myśleć o mobilności strony, jeśli nam nie zależy na pozycji w wynikach organicznych Google, o tyle wiąże się to z naprawdę olbrzymimi stratami, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów przez Internet.
Dlaczego warto zadbać o responsywność strony internetowej?
Różnica u klientów, którzy posiadają responsywną stronę internetową i promują ją w sieci a tymi, którzy tylko posiadają stronę dla zasady "żeby była" i nie mają żadnych klientów z Internetu, czasem sięga nawet kilkuset procent. Wynika to z tego, że na stronach wyszukanych z urządzeń mobilnych, jeśli strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, to wówczas użytkownik zaraz po wejściu na stronę opuszcza ją i wchodzi na stronę następną, która jest dostosowana do telefonów i tabletów.
Samo odnalezienie strony przez użytkownika w Google może być problematyczne, jeśli nie zadbamy o jej pozycje w wyszukiwarkach, a żeby pozycjonować serwis, należy podejmować szereg działań marketingowych, które w efekcie końcowym przełożą się nie tylko na pozycje w Google, ale również na realnych klientów, którzy trafią do nas z Internetu.
Dlatego warto, podejmując modyfikacje strony, zadbać również o wdrożenie narzędzi, które pomogą nam pozyskać nowych klientów przez ten kanał.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Wielu przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, chcąc złożyć zamówienie na stronę internetową, zastanawia się, dlaczego identyczny projekt, który przekazał tym samym firmom, potrafi kosztować w jednej z nich 1500 zł, a drugiej 4000 zł. Reguła "im droższe, tym lepsze" nie ma tutaj zastosowania. Natomiast jeżeli wymagamy prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, to nie warto na tym oszczędzać.
02.11.2020Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017Obecność w sieci można sobie zapewnić różnymi sposobami. Na przykład poprzez własną witrynę. Jak stworzyć stronę internetową domową, dla szkoły, a może dla firmy? Czy każda będzie taka sama? Zobacz, jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy lepiej zlecić takie prace programistom i web deweloperom?
04.12.2023Oferteo to platforma, na której pomagamy Wykonawcom zdobywać nowe zlecenia i klientów – bez względu na branżę. Już ponad 700 tys. Wykonawców zaufało nam i uczyniło Oferteo swoim partnerem biznesowym. Do tej pory dzięki naszej platformie Wykonawcy wysłali ponad 19 mln ofert do 5 mln Zlecających. To nie tylko obietnice – to realne możliwości. Sprawdź, co możesz zyskać, współpracując z nami!
12.12.2024Terminarz Oferteo to narzędzie, które ma ułatwić Twoją codzienną pracę. Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach, dzięki którym wszystko będzie odbywać się sprawnie i bezpiecznie. Wyjaśniamy, jak to robić, aby chronić dane, budować zaufanie klientów i zapewnić sobie komfort pracy.
20.08.2025Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022