Dlaczego posiadanie strony WWW jest ważne?
Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
Z poradnika dowiesz się
Zapraszając klienta do swojej firmy, chcemy na nim wywołać jak najlepsze wrażenie. Staramy się, aby było nowocześnie, estetycznie, chcemy, aby klient czuł się komfortowo. Tak samo jest ze stronami internetowymi. Potencjalny klient, wchodząc do Ciebie na stronę internetową, odwiedza Twoją firmę.
Działania marketingowe
Nawet najlepsza firma na świecie nie ma prawa istnieć bez zleceń i klientów. Marketing internetowy, czy to na Facebooku, Google, Youtube lub Linkedin, sprowadza się do przekierowania klienta na stronę internetową, gdzie może poznać więcej szczegółów na temat komunikatu reklamy i znaleźć kontakt do firmy oferującej rozwiązanie, którego szuka. Spraw, aby miejsce, w które trafi, zawierało odpowiedź na jego wszystkie pytania i dostarczało niezbędnych informacji. Mówi się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a według ekspertów pierwsze trzy sekundy po kontakcie użytkownika ze stroną internetową są kluczowe w tym, czy będzie chciał ją przeglądać dalej, czy przejdzie do konkurencji. Dlatego zadbaj o pozytywne wrażenia wizualne i estetyczne.
Co jeśli nie chcę inwestować w marketing?
Wyobraź sobie, że spotykasz osobę, która jest Twoim potencjalnym klientem. Niestety, Wasze krótkie spotkanie nie pozwala na przedstawienie całej Twojej firmy. Chciałbyś opowiedzieć, czym się zajmujesz, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji, oraz przedstawić swoją ofertę. Widzisz, że potencjalny klient już przebiera nogami i kieruje się w inną stronę, ponieważ jest zajęty prowadzeniem swojej firmy i akurat w tym momencie nie ma czasu na poznanie w pełni Twoich usług. W takiej sytuacji wręczasz mu wizytówkę z adresem strony internetowej i zachęcasz do zapoznania się ze szczegółami poprzez firmowe WWW. Pamiętaj, żeby wykazać również zainteresowanie drugą stroną i pozyskać od niej kontakt, aby w razie braku kontaktu przypomnieć się i dopytać, czy już udało się zapoznać z Twoją witryną.
Korzyści z posiadania firmowej strony internetowej
Posiadanie firmowej strony internetowej niesie ze sobą wiele korzyści. Warto wspomnieć chociaż kilka z nich:
- możliwość pozyskania nowych klientów,
- ułatwienie kontaktu z klientem oraz Twoją firmą,
- w przypadku sklepów internetowych zwiększenie ilości zakupów,
- zwiększenie wiarygodności firmy,
- budowanie wizerunku profesjonalnej firmy,
- ułatwienie przedstawienia oferty całemu światu.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Wielu przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, chcąc złożyć zamówienie na stronę internetową, zastanawia się, dlaczego identyczny projekt, który przekazał tym samym firmom, potrafi kosztować w jednej z nich 1500 zł, a drugiej 4000 zł. Reguła "im droższe, tym lepsze" nie ma tutaj zastosowania. Natomiast jeżeli wymagamy prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, to nie warto na tym oszczędzać.
02.11.2020W Internecie znajdują się miliony stron internetowych. Codziennie powstają nowe strony, które mają za zadanie przyciągnąć do siebie nowych internautów. Jednym z głównych problemów nowo powstających stron jest to, że zamiast przyciągać odwiedzających wręcz ich odpychają.
22.08.2012Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
25.05.2016Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017Zaczynaliśmy w świecie bez Facebooka i wszystkich mediów społecznościowych. Przez lata obserwowaliśmy rozwój branży – technologie przychodziły i odchodziły, ale przez cały ten czas strony były najprzyjemniejszym ze sposobów poznania oferty danej firmy. Kontakt zazwyczaj zaczynał się w gazecie, telewizji, radiu czy na reklamie, ale by zgłębić klimat firmy, jej ofertę, poznać historię i przekonać się, czy jest dla nas odpowiednia, wchodziliśmy na stronę.
06.06.2022