Strona internetowa – czy warto oszczędzać?
Wielu przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, chcąc złożyć zamówienie na stronę internetową, zastanawia się, dlaczego identyczny projekt, który przekazał tym samym firmom, potrafi kosztować w jednej z nich 1500 zł, a drugiej 4000 zł. Reguła "im droższe, tym lepsze" nie ma tutaj zastosowania. Natomiast jeżeli wymagamy prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, to nie warto na tym oszczędzać.
Z poradnika dowiesz się
Żyjemy w czasach, gdzie stronę jest w stanie wykonać każda osoba dobrze obsługująca komputer, jest przecież wiele kreatorów WWW, w których zmieniamy tylko elementy graficzne. Oczywiście nie ma nic za darmo, tam opłacamy abonament miesięczny, domena jest droższa (to samo z hostingiem). Jak na końcu się okazuje, jest to cena oscylująca na poziomie ok. 800 zł rocznie! Za samo utrzymanie strony!
Cena przyprawiająca o zawrót głowy, szczególnie że w profesjonalnej firmie płacimy ok. 100-150 zł, a pierwszy rok mamy w cenie. Oszczędzamy więc na robociźnie, lecz przepłacamy za utrzymanie. Ale, ale… Przypomnijmy, że zrobienie strony internetowej to jedno, a wykonanie jej dobrze to drugie.
Niezwykle istotne w tworzeniu stron jest ich skuteczne zaplanowanie, tj.: research rynkowy, określenie szkicu konspekcyjnego, który nie tylko pozwoli sformułować cel strony, ale też pomoże w dobrym wypozycjonowaniu strony, by to właśnie Twoja firma była na górze wyszukiwarki.
Większość stron internetowych jest marketingowo-sprzedażowa (polegające na sprzedaży swoich usług/przedmiotów i wypromowaniu ich/firmy). Dlatego tak ważnymi cechami dobrej strony internetowej są: intuicyjność, przejrzystość i estetyka. Wszelkie przerysowane elementy witryny mogą działać odstraszająco.
Strona internetowa to nie tylko wygląd
Należy pamiętać również o zaprogramowanej funkcjonalności, modułach (np. sprzedaży). Dzięki dobrze dobranym opcjom będziemy mogli zautomatyzować pracę oraz ułatwić kontakt z klientem. Równie ważna jest responsywność na każdym urządzeniu (dopasowanie do wielkości ekranu). Wiele razy surfując w internecie, natykamy się na strony, które mają rozjeżdżające galerie, ikony czy tekst – spowodowane jest to właśnie brakiem responsywności.
Zmieniająca się moda
Świat brnie do przodu, moda zmienia się i powraca, tak samo dzieje się ze stronami. Jeszcze parę lat temu każdy wykonywał przepełnione widgetami strony, które miały zaskakiwać różnorodnością, co okazało się błędnym myśleniem, gdyż rozkojarzało to potencjalnego klienta.
Obecnie minimalizm króluje na każdej płaszczyźnie życia. Co ważne przy wyborze firmy, która wykona usługę? Śledź jej ostatnie poczynania w internecie, ostatnie prace i zobacz, czy nie zatrzymała się na trendach będących popularnymi 5 lat temu. Często tak się dzieje, a wtedy możesz zostać w tyle za swoją konkurencją.
Jak Państwo widzą, strony internetowe to wcale nie taka prosta rzecz, jeżeli wykonujemy je kompleksowo, nie po tak zwanych łebkach (od researchingu do pozycjonowania). W tym przypadku cena zawsze idzie w parze z włożonymi w pracę godzinami. Niejednokrotnie nad jedną stroną pracuje kilka osób. Co nie oznacza, że odpowiednia wiedza, kwalifikacje i profesjonalizm są strasznie drogie. Zawsze też pozostaje opcja zrobienia ściślejszej strony za mniejszą cenę, która będzie dobrą alternatywą, z pewnością lepszą dla firmy, niż zamówienie strony od "speca od zadań specjalnych".
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Zaczynaliśmy w świecie bez Facebooka i wszystkich mediów społecznościowych. Przez lata obserwowaliśmy rozwój branży – technologie przychodziły i odchodziły, ale przez cały ten czas strony były najprzyjemniejszym ze sposobów poznania oferty danej firmy. Kontakt zazwyczaj zaczynał się w gazecie, telewizji, radiu czy na reklamie, ale by zgłębić klimat firmy, jej ofertę, poznać historię i przekonać się, czy jest dla nas odpowiednia, wchodziliśmy na stronę.
06.06.2022Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017Powszechnym jest fakt, że kolorom można przypisać ogólne znaczenie. Koncepcja, czy też definicja kolorów jest przestrzegana zwłaszcza w biznesie. Należy jednak pamiętać, że ujednolicone znaczenie kolorów działa tylko w obszarach nacechowanym znacznym podobieństwem kulturowym. Np. kolor biały w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej kojarzony jest z nieskazitelnością, niewinnością i czystością, natomiast w Azji, a przede wszystkim w Chinach i Japonii kolor ten jest powszechnie używany w uroczystościach żałobnych.
20.04.2015Z technologiami stosowanymi do tworzenia stron internetowych jest jak z technikami malarskimi. Po pierwsze jest ich wiele, a po drugie każdy korzysta z tych, które zna, w których najlepiej się czuje. Nie chodzi tutaj o to żeby wymienić Ci każdą możliwą technologię prezentując jej wady i zalety, czy też przekonywać Cię, że właśnie ta jest najlepsza a nie tamta. Chodzi o to abyś Ty sam, nabrał świadomości o tym jak ważne jest to zagadnienie i dlaczego warto zwrócić na to szczególną uwagę.
20.04.2015