O pozycjonowaniu słów kilka: prosto, lecz nie prostacko
Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
Z poradnika dowiesz się
Co to jest SEO?
SEO (search engine optimization, optymalizacja treści dla wyszukiwarek internetowych) to różnego rodzaju działania wchodzące w skład marketingu internetowego, które mają na celu sprawienie, aby dana strona internetowa wyświetlała się wyżej na liście wyników różnych wyszukiwarek internetowych. Procesy te muszą nieprzerwanie i nieustannie trwać, ponieważ algorytmy, na których opierają się poszczególne wyszukiwarki, ciągle się zmieniają, a lista wyników dla różnych użytkowników może się od siebie w znaczący sposób różnić.
Do działań, które wchodzą w skład optymalizacji treści, można zaliczyć m.in. następujące czynności:
- umieszczanie słów kluczowych w tekstach publikowanych na stronach internetowych,
- tworzenie odpowiednich nagłówków,
- uproszczenie adresów internetowych konkretnych podstron,
- pozyskiwanie linków ze stron zewnętrznych,
- optymalizacja kodu strony.
Dlaczego warto współpracować z agencją SEO?
Oczywiście wyżej wymienione akcje nie są wszystkimi możliwymi przykładami postępowania firm od pozycjonowania stron internetowych: istnieje wiele różnych sposobów sprawienia, aby strona internetowa zawędrowała wyżej na liście wyświetlanych wyników. Trzeba jednak pamiętać, że każdy przypadek jest inny, toteż lepiej oddać swoją stronę WWW w ręce specjalistów, którzy dla każdej firmy znajdą najlepsze rozwiązanie. Zabawy w domowe pozycjonowanie mogą skończyć się nie najlepiej – istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wklejanie linków na forach internetowych może zostać uznane za działanie spamerskie, a co za tym idzie, wyszukiwarki nie będą uwzględniały w wynikach danej strony internetowej. Warto zadbać o swój biznes i uniknąć tego typu problemów. Wsparcie firmy, która zajmuje się profesjonalnie SEO sprawi, że zaoszczędzimy swój czas i pieniądze.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Jedną z najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji treści strony na WordPressie jest Yoast SEO. Wtyczka ta w bardzo intuicyjny sposób wskazuje, jakie elementy strony internetowej warto dopracować, żeby była lepiej odczytywana przez roboty Google.
09.04.2019Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022Wielu przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, chcąc złożyć zamówienie na stronę internetową, zastanawia się, dlaczego identyczny projekt, który przekazał tym samym firmom, potrafi kosztować w jednej z nich 1500 zł, a drugiej 4000 zł. Reguła "im droższe, tym lepsze" nie ma tutaj zastosowania. Natomiast jeżeli wymagamy prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, to nie warto na tym oszczędzać.
02.11.2020Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Obecność w sieci można sobie zapewnić różnymi sposobami. Na przykład poprzez własną witrynę. Jak stworzyć stronę internetową domową, dla szkoły, a może dla firmy? Czy każda będzie taka sama? Zobacz, jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy lepiej zlecić takie prace programistom i web deweloperom?
04.12.2023Zaczynaliśmy w świecie bez Facebooka i wszystkich mediów społecznościowych. Przez lata obserwowaliśmy rozwój branży – technologie przychodziły i odchodziły, ale przez cały ten czas strony były najprzyjemniejszym ze sposobów poznania oferty danej firmy. Kontakt zazwyczaj zaczynał się w gazecie, telewizji, radiu czy na reklamie, ale by zgłębić klimat firmy, jej ofertę, poznać historię i przekonać się, czy jest dla nas odpowiednia, wchodziliśmy na stronę.
06.06.2022