Jakie znaczenie ma prawidłowo wykonana i bezpieczna strona WWW?
Zaczynaliśmy w świecie bez Facebooka i wszystkich mediów społecznościowych. Przez lata obserwowaliśmy rozwój branży – technologie przychodziły i odchodziły, ale przez cały ten czas strony były najprzyjemniejszym ze sposobów poznania oferty danej firmy. Kontakt zazwyczaj zaczynał się w gazecie, telewizji, radiu czy na reklamie, ale by zgłębić klimat firmy, jej ofertę, poznać historię i przekonać się, czy jest dla nas odpowiednia, wchodziliśmy na stronę.
Z poradnika dowiesz się
Rozwój branży
Uległo to jednak sporej zmianie, ponieważ obecnie strona może przekazać wiele więcej, jest bardziej interaktywna, przyjaźniejsza, dostępna na telefonie i dużo ciekawsza!
Nowoczesne strony, z unikalnymi projektami, ciekawie zaprojektowanymi graficznymi elementami i całokształtem klimatu, odzwierciedlające ducha firmy, oraz silnie nawiązujące do wizerunku – to jest strzał w 10!
Facebook, Instagram i inne platformy społecznościowe, jako narzędzia promocji oraz sposób przekazywania aktualizacji do już istniejącej bazy klientów, z pewnością się sprawdzają. Jednak pozyskanie klienta, i to takiego, którego przekonamy do swoich usług i produktów, najlepiej sprawdzi się na stronie WWW. Nie chodzi o jednorazowy zakup, lecz o zbudowanie relacji, zainteresowanie swoim całokształtem do tego, by klient wracał.
Bezpieczeństwo
Od lat stawiamy na autorski CMS – wiemy, że większości klientów wcale nie zależy na mnogości rozszerzeń i zaawansowanych w obsłudze systemach. Nasz CMS jest prosty w obsłudze i ma wiele zalet, których nie mają popularne platformy, jak np. Wordpress. Dzięki ograniczeniu integracji z wtyczkami, nieszablonowości dostępu oraz nietypowych rozwiązaniach bezpieczeństwa, zaplecze, jak i strona, są na tyle bezpieczne, że od ponad 10 lat nie było ani jednego incydentu bezpieczeństwa.
Dodatkowo, hosting, który oferujemy, posiada bardzo zaawansowane systemy bezpieczeństwa i kopii zapasowych, a do tego działa z zawrotną prędkością.
Przyjęty zakres modułów pozwala na szybkie i łatwe budowanie stron, dając dużą swobodę wyglądu, zachowując jednocześnie prostotę obsługi. Oczywiście dla klientów bardziej wymagających, możliwe jest wprowadzanie niestandardowych rozwiązań, np. logowanie klientów, strony dostępne dla zalogowanych użytkowników.
Szybkość
Przez lata obserwacji świata Internetu zauważalny trend zwiększania wagi i ociężałości stron stawał się dominujący – to było bardzo frustrujące. Dopiero kilka lat forsowania optymalizacji przez Google sprawił, że firmy zaczynają się zastanawiać nad szybkością działania stron. My od lat dbamy o to, by strony były piękne, skuteczne, ale też szybkie i wyświetlały się dobrze na telefonach.
Już od dawna przeciętny czas ładowania stron, które wykonaliśmy to zaledwie 2-4 sekundy na telefonie. To jest komfortowa szybkość przeglądania stron!
Każdą stronę wstępnie optymalizujemy – analizując ją narzędziem Lighthouse od Google, śrubujemy wyniki na ile to możliwe, by wszystkie treści strony miały jak największy potencjał na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Nie da się ukryć, że duża część tego sukcesu to zasługa zaplecza CMS, które ułatwia wprowadzanie treści w sposób optymalny.
Jeżeli już masz stronę, polecamy wejście na nią poprzez przeglądarkę Google Chrome i wybranie kolejno opcji: Widok > Programista > Narzędzia dla programistów, a następnie karty Audyty lub Lighthouse (zależnie od wersji). Przy wybranych po prawej stronie urządzeniach mobilnych kliknij opcję Generuj raport. Po przetworzeniu otrzymasz 4 kluczowe wyniki swojej strony. Są to: Performance (Wydajność), Accessibility (dostępność), Best practices (wykonanie strony zgodnie ze sztuką) i SEO (optymalizacja pod wyszukiwarki). Jeżeli nie wszystkie wyniki są oznaczone na zielono, to znak, że nad stroną trzeba popracować.
Bardzo ważne na początku raportu liczby to Speed Index, będący uśrednionym wynikiem szybkości strony, oraz Cumulative Layout Shift, które określa, czy strona ładując się „skacze” i przestawia elementy, czy jest ładowana w sposób przyjemny dla oka.
Edytory online na abonament
Temat szybkości to też pięta achillesowa większości stron oferujących tanie abonamenty na strony WWWW. Strony takie są zazwyczaj utrzymywane na zagranicznych, powolnych serwerach. Ponadto, ciężko w tym przypadku liczyć na pomoc w optymalnej edycji strony. Drugim haczykiem jest często niemożliwość wyciągnięcia z tych platform swoich stron. To trochę jakby namalowany w jakiejś pracowni obraz, gdzie jest jego wystawa, nie mógł być przeniesiony do innej galerii i nie był w ogóle naszą własnością. To jak platformy blogowe wykorzystujące treści tworzone na „darmowej” platformie – gdy autor uświadomi sobie (blog zyskuje na popularności), że nie jest właścicielem swoich treści.
My stanowczo sprzeciwiamy się takiemu podejściu. Strony WWW można przenosić na dowolny hosting i klient powinien mieć nad nimi kontrolę.
Ux
To, czego wspomniany wcześniej audyt nie bada, to modny ostatnio UX (User Experience), czyli nic innego jak to, jakie doświadczenia ma użytkownik odwiedzający Twoją stronę. Jest to cały zbiór zasad i cała dziedzina rozwoju wszystkich systemów, w tym stron WWW.
Esencją tego jest sprawdzenie, czy odwiedzający na żadnym etapie nie ma wątpliwości gdzie znajdzie to, czego szuka, oraz czy dostępne w każdym momencie na ekranie elementy są czytelne i ich funkcja jest zrozumiała.
Koszty
Bardzo obszerny temat kosztu wykonania stron zwykle jest przez firmy bardzo rozmywany z wieloma ukrytymi kosztami obsługi, rozwijania strony itp. Edytory online ukrywają koszt przeniesienia treści na inną platformę, gdy strona zyska na popularności i nie informują o niskiej prędkości platformy. Strony na darmowych silnikach, jak Wordpress, są stale podatne na ataki i wymagają stałego aktualizowania, utrzymywania technicznej sprawności, o czym też wiele firm nie uprzedza lub w ogóle zostawia klientów samych sobie. Strony na Wordpressie zazwyczaj są naszpikowane znaczną ilością rozszerzeń w sposób nieodpowiedzialny, a przecież każde rozszerzenie to jak dodatkowe drzwi, przez które włamywacz może wyrządzić nam szkody.
Sam Wordpress jest też najpopularniejszy, więc, jakkolwiek jego twórcy by nie dbali o bezpieczeństwo, jest on każdego dnia atakowany. Ochrona przed tym, jak i usuwanie skutków, to koszt dodatkowy. My stawiamy na autorski CMS, który daje przyjemną prostotę edycji oraz bezpieczeństwo. Mając to narzędzie możemy zaprojektować dla klienta pełny wygląd strony i wdrożyć go w taki sposób, by każda podstrona utrzymywała klimat strony, ładowała się szybko i miała zwiększony potencjał bycia znalezioną w Google.
Przez lata dopracowywaliśmy idealny pakiet strony WWW, bazując na potrzebach większości klientów. Zawiera on w zasadzie wszystko, co najważniejsze - w standardzie – od doboru domeny, przez unikalny projekt graficzny (nie wybieramy szablonu i nie wstawiamy logo klienta, jak przy Wordpress), do dwóch rund poprawkowych, wdrożenie dostarczonych treści do prototypu na hostingu, obróbkę części zdjęć, aż po uruchomienie i optymalizację.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Wielu przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, chcąc złożyć zamówienie na stronę internetową, zastanawia się, dlaczego identyczny projekt, który przekazał tym samym firmom, potrafi kosztować w jednej z nich 1500 zł, a drugiej 4000 zł. Reguła "im droższe, tym lepsze" nie ma tutaj zastosowania. Natomiast jeżeli wymagamy prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, to nie warto na tym oszczędzać.
02.11.2020Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
25.05.2016Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Oferteo to platforma, na której pomagamy Wykonawcom zdobywać nowe zlecenia i klientów – bez względu na branżę. Już ponad 700 tys. Wykonawców zaufało nam i uczyniło Oferteo swoim partnerem biznesowym. Do tej pory dzięki naszej platformie Wykonawcy wysłali ponad 19 mln ofert do 5 mln Zlecających. To nie tylko obietnice – to realne możliwości. Sprawdź, co możesz zyskać, współpracując z nami!
12.12.2024Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017