Posiadanie strony internetowej - sukces czy początek drogi?
W obecnych czasach firma, która nie ma własnej strony internetowej uważana jest za firmę nieistniejącą. Już wkrótce stereotyp ten zostanie rozszerzony o kolejne stwierdzenie - firma, która nie zadbała o swoją pozycję w wyszukiwarce Google nie posiada swojej strony internetowej.
Teza taka staje się coraz bardziej słuszna z uwagi na wciąż rosnącą liczbę stron internetowych, na których prezentowane są informacje. Z tego powodu korzystanie z zasobów Internetu bez wyszukiwarki internetowej staje się praktycznie niemożliwe. To niestety nie koniec - wynikiem szybko przyrastających zasobów są coraz dłuższe listy wyników zwracane przez wyszukiwarki. Inżynierowie wyszukiwarek Google, Yahoo i Bing stoją przed wielkim wyzwaniem - jak podejść do tego problemu, jak sprawić by użytkownicy byli zadowoleni z ich usług. Jedynym rozwiązaniem wydaje się być takie sortowanie wyników wyszukiwania, które zapewni użytkownikom Internetu dostęp do informacji, które są adekwatne i wiarygodne.
Pojawia się zatem pytanie - co należy robić, aby znaleźć się we właściwym miejscu listy stron wyszukanych przez Google'a?
Do dyspozycji mam dwa podejścia. Pierwsze z nich to dbanie o to, aby strona zawierała ciekawe, unikalne informacje. Powinna się też mocno koncentrować na temacie i słowach, dla których chcemy uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak to nie wszystko.
Niezmiernie ważne jest, aby nasza strona była wskazywana, tak zwanymi linkami, przez inne strony traktujące na podobny temat. Mogą to być strony firmowe, blogi, fora dyskusyjne, katalogi tematyczne i wszelkie inne miejsca, które na to pozwalają.
Możemy to osiągnąć dzięki użytkownikom, którzy w uznaniu naszych usług sami opiszą nas w tych wszystkich miejscach. Test to niestety bardzo trudne i czasochłonne. Mało jest bowiem ludzi, którzy mają czas i ochotę poświęcać swój czas na tego typu działalność. Rozwiązaniem alternatywnym jest korzystanie z firm, które specjalizują się w "udawaniu" użytkowników. Koszt takiej usługi zależy od tematyki, którą jesteśmy zainteresowani i od liczby innych stron, które również walczą o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Znacznie szybszym rozwiązaniem oferowanym przez Google'a są reklamy Adwords. Dzięki nim, już w ciągu jednego dnia możemy pojawić się na pierwszej stronie wyników. Potrzebujemy tylko odpowiedniej wiedzy i odpowiedniego budżetu, aby móc z tej usługi korzystać. Przyda się też duże doświadczenie, które pozwala zoptymalizaować koszty takiego promowania strony.
Podsumowując można jednoznacznie stwierdzić, że w dzisiejszych czasach założenie strony internetowej jest dopiero początkiem dłuższej drogi, której pokonanie będzie nas kosztować sporo czasu i pieniędzy. Inaczej będziemy wciąż niedostępni dla szerokiego grona użytkowników Internetu.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022Obecność w sieci można sobie zapewnić różnymi sposobami. Na przykład poprzez własną witrynę. Jak stworzyć stronę internetową domową, dla szkoły, a może dla firmy? Czy każda będzie taka sama? Zobacz, jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy lepiej zlecić takie prace programistom i web deweloperom?
04.12.2023Powszechnym jest fakt, że kolorom można przypisać ogólne znaczenie. Koncepcja, czy też definicja kolorów jest przestrzegana zwłaszcza w biznesie. Należy jednak pamiętać, że ujednolicone znaczenie kolorów działa tylko w obszarach nacechowanym znacznym podobieństwem kulturowym. Np. kolor biały w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej kojarzony jest z nieskazitelnością, niewinnością i czystością, natomiast w Azji, a przede wszystkim w Chinach i Japonii kolor ten jest powszechnie używany w uroczystościach żałobnych.
20.04.2015Oferteo to platforma, na której pomagamy Wykonawcom zdobywać nowe zlecenia i klientów – bez względu na branżę. Już ponad 700 tys. Wykonawców zaufało nam i uczyniło Oferteo swoim partnerem biznesowym. Do tej pory dzięki naszej platformie Wykonawcy wysłali ponad 19 mln ofert do 5 mln Zlecających. To nie tylko obietnice – to realne możliwości. Sprawdź, co możesz zyskać, współpracując z nami!
12.12.2024Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
25.05.2016Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017