Posiadanie strony internetowej - sukces czy początek drogi?
W obecnych czasach firma, która nie ma własnej strony internetowej uważana jest za firmę nieistniejącą. Już wkrótce stereotyp ten zostanie rozszerzony o kolejne stwierdzenie - firma, która nie zadbała o swoją pozycję w wyszukiwarce Google nie posiada swojej strony internetowej.
Teza taka staje się coraz bardziej słuszna z uwagi na wciąż rosnącą liczbę stron internetowych, na których prezentowane są informacje. Z tego powodu korzystanie z zasobów Internetu bez wyszukiwarki internetowej staje się praktycznie niemożliwe. To niestety nie koniec - wynikiem szybko przyrastających zasobów są coraz dłuższe listy wyników zwracane przez wyszukiwarki. Inżynierowie wyszukiwarek Google, Yahoo i Bing stoją przed wielkim wyzwaniem - jak podejść do tego problemu, jak sprawić by użytkownicy byli zadowoleni z ich usług. Jedynym rozwiązaniem wydaje się być takie sortowanie wyników wyszukiwania, które zapewni użytkownikom Internetu dostęp do informacji, które są adekwatne i wiarygodne.
Pojawia się zatem pytanie - co należy robić, aby znaleźć się we właściwym miejscu listy stron wyszukanych przez Google'a?
Do dyspozycji mam dwa podejścia. Pierwsze z nich to dbanie o to, aby strona zawierała ciekawe, unikalne informacje. Powinna się też mocno koncentrować na temacie i słowach, dla których chcemy uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak to nie wszystko.
Niezmiernie ważne jest, aby nasza strona była wskazywana, tak zwanymi linkami, przez inne strony traktujące na podobny temat. Mogą to być strony firmowe, blogi, fora dyskusyjne, katalogi tematyczne i wszelkie inne miejsca, które na to pozwalają.
Możemy to osiągnąć dzięki użytkownikom, którzy w uznaniu naszych usług sami opiszą nas w tych wszystkich miejscach. Test to niestety bardzo trudne i czasochłonne. Mało jest bowiem ludzi, którzy mają czas i ochotę poświęcać swój czas na tego typu działalność. Rozwiązaniem alternatywnym jest korzystanie z firm, które specjalizują się w "udawaniu" użytkowników. Koszt takiej usługi zależy od tematyki, którą jesteśmy zainteresowani i od liczby innych stron, które również walczą o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Znacznie szybszym rozwiązaniem oferowanym przez Google'a są reklamy Adwords. Dzięki nim, już w ciągu jednego dnia możemy pojawić się na pierwszej stronie wyników. Potrzebujemy tylko odpowiedniej wiedzy i odpowiedniego budżetu, aby móc z tej usługi korzystać. Przyda się też duże doświadczenie, które pozwala zoptymalizaować koszty takiego promowania strony.
Podsumowując można jednoznacznie stwierdzić, że w dzisiejszych czasach założenie strony internetowej jest dopiero początkiem dłuższej drogi, której pokonanie będzie nas kosztować sporo czasu i pieniędzy. Inaczej będziemy wciąż niedostępni dla szerokiego grona użytkowników Internetu.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
25.05.2016W Internecie znajdują się miliony stron internetowych. Codziennie powstają nowe strony, które mają za zadanie przyciągnąć do siebie nowych internautów. Jednym z głównych problemów nowo powstających stron jest to, że zamiast przyciągać odwiedzających wręcz ich odpychają.
22.08.2012Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Jedną z najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji treści strony na WordPressie jest Yoast SEO. Wtyczka ta w bardzo intuicyjny sposób wskazuje, jakie elementy strony internetowej warto dopracować, żeby była lepiej odczytywana przez roboty Google.
09.04.2019