Internet wczoraj i dziś
Pozwolę sobie w tym artykule przybliżyć nieco rys historyczny tego zagadnienia może dla kogoś informacje w nim niezawarte będą wartą zapamiętania ciekawostką.
Historia Internetu sięga lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku kiedy to Departament Obrony Stanów Zjednoczonych podjął prace nad projektem mającym na celu zapewnienie szybkiego komunikowania się (łącznia) komputerów różnych lokalizacji. Często oddalonych o siebie o wiele, wiele kilometrów. Jednak nie tylko armia pracowała nad rozwojem cieszącego nas dziś Internetu.
Ważnym był rok 1969 kiedy to kilka liczących się w świecie nauki uniwersytetów ( również USA) połączyło się ze sobą siecią która systematycznie rozwijana doprowadziła do zastosowania protokołu IP który jest podstawą dzisiejszego Internetu i źródłem zarobkowania wielu firm.
Samo słowo INTERNET pojawiło się znacznie później. W 1974 roku zostało zastosowane w opracowaniu badawczym protokołu TCP (z angielskiego .Transmission Control Protocol) a jego autor Vinton Cerf jest znany do dziś jako "ojciec Internetu".
Ile osób pamięta (wie), że w roku 1993 jedyną graficzną przeglądarką pozwalającą sprawnie „ przeczesywać” Internet był Mosaic ?
Dziś monopol „wyszukiwarkowy” mamy za sobą. Na obecną chwilę dostawcy oferują różnorakie przeglądarki które są nie tylko niezawodne ale i bardzo rozwojowe. Chyba najpopularniejsza Google spełnia już nie tylko rolę bazy danych ale również funkcję społecznocznościową – pozwala dzielić się zdjęciami, filmami wymieniać korespondencją.
Kolejne lata będą z pewnością czasem dalszego dynamicznego rozwoju Internetu i usług z nim związanych.
To co do tej pory osiągnięto pozwoliło np. na rozwój nowej formy zatrudnienia tzw pracy zdalnej gdzie zatrudniony swoje obowiązki może wykonywać z dowolnego miejsca ( np. swojego domu) Taka alternatywa to wielkie dobrodziejstwo dla wielu osób a to nie jedyna zaleta Internetu…
Dziękuję za uwagę.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
25.05.2016Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Oferteo to platforma, na której pomagamy Wykonawcom zdobywać nowe zlecenia i klientów – bez względu na branżę. Już ponad 700 tys. Wykonawców zaufało nam i uczyniło Oferteo swoim partnerem biznesowym. Do tej pory dzięki naszej platformie Wykonawcy wysłali ponad 19 mln ofert do 5 mln Zlecających. To nie tylko obietnice – to realne możliwości. Sprawdź, co możesz zyskać, współpracując z nami!
12.12.2024Wielu przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, chcąc złożyć zamówienie na stronę internetową, zastanawia się, dlaczego identyczny projekt, który przekazał tym samym firmom, potrafi kosztować w jednej z nich 1500 zł, a drugiej 4000 zł. Reguła "im droższe, tym lepsze" nie ma tutaj zastosowania. Natomiast jeżeli wymagamy prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, to nie warto na tym oszczędzać.
02.11.2020