Internet wczoraj i dziś
Pozwolę sobie w tym artykule przybliżyć nieco rys historyczny tego zagadnienia może dla kogoś informacje w nim niezawarte będą wartą zapamiętania ciekawostką.
Historia Internetu sięga lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku kiedy to Departament Obrony Stanów Zjednoczonych podjął prace nad projektem mającym na celu zapewnienie szybkiego komunikowania się (łącznia) komputerów różnych lokalizacji. Często oddalonych o siebie o wiele, wiele kilometrów. Jednak nie tylko armia pracowała nad rozwojem cieszącego nas dziś Internetu.
Ważnym był rok 1969 kiedy to kilka liczących się w świecie nauki uniwersytetów ( również USA) połączyło się ze sobą siecią która systematycznie rozwijana doprowadziła do zastosowania protokołu IP który jest podstawą dzisiejszego Internetu i źródłem zarobkowania wielu firm.
Samo słowo INTERNET pojawiło się znacznie później. W 1974 roku zostało zastosowane w opracowaniu badawczym protokołu TCP (z angielskiego .Transmission Control Protocol) a jego autor Vinton Cerf jest znany do dziś jako "ojciec Internetu".
Ile osób pamięta (wie), że w roku 1993 jedyną graficzną przeglądarką pozwalającą sprawnie „ przeczesywać” Internet był Mosaic ?
Dziś monopol „wyszukiwarkowy” mamy za sobą. Na obecną chwilę dostawcy oferują różnorakie przeglądarki które są nie tylko niezawodne ale i bardzo rozwojowe. Chyba najpopularniejsza Google spełnia już nie tylko rolę bazy danych ale również funkcję społecznocznościową – pozwala dzielić się zdjęciami, filmami wymieniać korespondencją.
Kolejne lata będą z pewnością czasem dalszego dynamicznego rozwoju Internetu i usług z nim związanych.
To co do tej pory osiągnięto pozwoliło np. na rozwój nowej formy zatrudnienia tzw pracy zdalnej gdzie zatrudniony swoje obowiązki może wykonywać z dowolnego miejsca ( np. swojego domu) Taka alternatywa to wielkie dobrodziejstwo dla wielu osób a to nie jedyna zaleta Internetu…
Dziękuję za uwagę.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017Jedną z najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji treści strony na WordPressie jest Yoast SEO. Wtyczka ta w bardzo intuicyjny sposób wskazuje, jakie elementy strony internetowej warto dopracować, żeby była lepiej odczytywana przez roboty Google.
09.04.2019Obecność w sieci można sobie zapewnić różnymi sposobami. Na przykład poprzez własną witrynę. Jak stworzyć stronę internetową domową, dla szkoły, a może dla firmy? Czy każda będzie taka sama? Zobacz, jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy lepiej zlecić takie prace programistom i web deweloperom?
04.12.2023Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Terminarz Oferteo to narzędzie, które ma ułatwić Twoją codzienną pracę. Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach, dzięki którym wszystko będzie odbywać się sprawnie i bezpiecznie. Wyjaśniamy, jak to robić, aby chronić dane, budować zaufanie klientów i zapewnić sobie komfort pracy.
20.08.2025Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022