Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Denys Madin

Koszalin

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak zamówić dobrą stronę internetową – przewodnik krok po kroku

Autor: Denys Madin, publikacja: 2021-03-08

Zapewne czytałeś o tym, że „w naszych czasach każda szanująca się firma powinna mieć stronę internetową”. Czy wiesz, jak prawidłowo zamawiać strony: jak określić funkcjonalność i wybrać CMS, na co zwrócić uwagę, kontaktując się ze studiem, jak zrozumieć, dlaczego jeden zasób kosztuje 1000 zł, a drugi 15 tysięcy zł? Z przewodnika krok po kroku dowiesz się, jak i gdzie zamówić stronę internetową.

Zamówienie strony internetowej

Potrzebujesz programisty witryn internetowych?

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrozumieć, jest to, że zamówienie dobrej strony internetowej jest trudne.

Nie chodzi o to, że agencje i studia internetowe nie wiedzą, jak pracować. Ty jesteś problemem. Jesteś dobrze zorientowany w swoim biznesie: buduj piękne domy, produkuj wspaniałe kosmetyki, gotuj najsmaczniejsze steki na świecie. Ale w ogóle nie rozumiesz witryn internetowych.

Nie wiesz, czego wymagać od studia. Kiedy menedżer mówi ci o typach menu, układzie w jednej lub dwóch kolumnach, formularzach rejestracyjnych, koncie osobistym i responsywnym designie, masz tylko jeden wybór: wierzyć lub nie wierzyć rozmówcy. Z tego powodu możesz wydać zbyt dużo pieniędzy, zdobyć zasób o niewłaściwej funkcjonalności, pokłócić się z wykonawcą, bo projekt strony nie spełnia twoich oczekiwań. I nie chodzi o nieuczciwość czy nieprofesjonalizm agencji. Po prostu mówicie różnymi językami.

Krok 1: Określ, dlaczego potrzebujesz strony internetowej

Jeśli wiesz, dlaczego tworzysz witrynę, możesz być pewny, że przeszedłeś połowę drogi do pomyślnego uruchomienia zasobu. Zrozumienie celu istnienia serwisu pozwala klientowi i deweloperowi realizować swoje plany krok po kroku. Z drugiej strony, jeśli zamówisz witrynę, ponieważ jest tak akceptowana, ryzykujesz wpadnięcie w pułapkę „może, chodźmy”. Tutaj jest:

Twój przyszły zasób może rozwiązać następujące zadania, które przyczyniają się do wzrostu zysków:

  • Przyciągnij nowych klientów.
  • Zapewnij możliwość sprzedaży produktu online.
  • Popraw skuteczność marketingu. To zadanie można podzielić na wiele podzadań, na przykład następujące:
    • Poszerz swój lejek sprzedaży.
    • Zbuduj lojalną publiczność.
    • Zmniejsz koszty pozyskiwania klientów i zwiększ LTV.
    • Pokonaj głuchotę reklam dzięki marketingowi treści.
    • Zmniejsz koszty marketingu i reklamy offline.
    • Zapewnij potencjalnym i obecnym klientom dostęp do wiarygodnych informacji.
    • Pokonaj ograniczenia geograficzne.
    • Pokaż produkt według twarzy. Mowa o zdjęciach i opisach produktów, portfolio, liście klientów i zrealizowanych projektach itp.
    • Zapewnij odbiorcom dowód społeczny.
    • Popraw jakość obsługi klienta.

Krok 2: Określ wymaganą funkcjonalność witryny

To bardzo prosty krok. Wyciągnij kartkę papieru z zarejestrowanymi zadaniami tworzenia zasobów. Weź czerwony długopis i sformułuj pytania z zadań.

Otrzymasz następujące pytania:

  • Co trzeba zrobić, aby poinformować odbiorców korzystających z witryny?
  • Jakie funkcje są potrzebne, aby przyciągnąć nowych klientów?
  • Co powinna „być w stanie” witryna, aby poprawić komfort użytkowania?

Odpowiedz sobie na pytania za pierwszym razem. Później wrócisz do nich z menedżerem agencji lub programistami. Odpowiedz szczegółowo i na piśmie. Na przykład zapisz funkcje, których potrzebujesz, aby poinformować klientów:

  • Witryna powinna wyświetlać statyczne strony: „O firmie”, „Lista produktów”, „Kontakty, godziny otwarcia, warunki dostawy i płatności” itp.
  • Witryna powinna mieć blog lub sekcję „Przydatne publikacje”.
  • Gdzieś z boku powinny być wyświetlane wiadomości z Twittera głównego specjalisty. Szybko poinformuje o zmianach w harmonogramie prac, przybyciu nowych towarów, promocjach.
  • Warunki pracy należy opublikować w piwnicy.
  • Gdzieś w widocznym miejscu trzeba zawiesić licencje, certyfikaty, nagrody, listę klientów i linki do profili społecznościowych.

Teraz ćwicz: Zapisz, jakie funkcje twoim zdaniem potrzebuje witryna kliniki dentystycznej, aby poprawić komfort pacjentów.

Pamiętaj, aby omówić nagrane funkcje z programistą. Specjalista z pewnością poprawi listę zgodnie z zadaniami, które zasób powinien rozwiązać. Co jeśli zasugeruje on dodanie funkcji, której nie znasz? Poproś o opowiedzenie o niej. W razie wątpliwości poświęć trochę czasu na przemyślenie i samemu przestudiuj informacje.

Krok 3: Określ, jak powinna wyglądać witryna

To jeden z najtrudniejszych kroków. Przyczyna? Każdy ma swój własny pomysł na doskonały, dobry, zły i kiepski projekt. Jeśli podoba ci się zasób, nie gwarantuje to, że spodoba się on twoim klientom. To stwierdzenie działa w przeciwnym kierunku. Tworzysz jednak witrynę internetową dla ogółu społeczeństwa, a nie dla siebie, więc na pierwszym miejscu stawiaj interesy klientów.

Aby uzgodnić z twórcami wygląd strony, musisz rozwiązać dwa problemy. Najpierw określ odpowiednie znaczniki dla swojej witryny. Po drugie, wypełnij go wybranymi komponentami wizualnymi.

Krok 4: Wybierz CMS

Jeśli zaoferowano ci „CMS napisany przez siebie”, odmów. Potrzebujesz systemu zarządzania treścią, z którym może pracować każdy programista bez uprzedniej analizy i naprawiania błędów. Dlatego wybierz popularny CMS, którego zalety i wady są dobrze znane i sprawdzone w praktyce.

Menedżer agencji z pewnością zaoferuje ci kilka silników do wyboru po zapoznaniu się z celem i założeniami stworzenia strony internetowej. Wśród nich będzie następujący CMS:

  • WordPress. System ten jest używany przez około 1/4 wszystkich witryn w sieci i około 60% zasobów pracujących na silnikach. W WordPressie możesz tworzyć różne rodzaje zasobów: od osobistego bloga po firmową witrynę internetową, od sklepu internetowego po duży projekt treści. Co więcej, jeśli masz ochotę i czas na naukę?
  • Joomla! Jest to drugi najpopularniejszy silnik po WordPressie. Uważa się, że jest bardziej funkcjonalny i konfigurowalny w porównaniu do lidera. Ale z „Jumla” trudniej będzie ci poradzić sobie z samym sobą. Jednak eksperci bardziej uważają ten CMS.
  • Drupal. Ten CMS jest używany przez 2,1% ogólnej liczby witryn i 5% zasobów w wyszukiwarkach. Wybierz ten silnik, jeśli potrzebujesz rozwiązywać niestandardowe zadania, wspierać złożone usługi. Zwróć uwagę, czy w WordPressie i Joomla! możesz dodać prawie każdą funkcję za pomocą gotowych wtyczek, wtedy podczas pracy z Drupalem będziesz musiał częściej kontaktować się z programistami.
  • OpenCart. Na ten silnik wybrali właściciele 0,9% zasobów pracujących na CMS-ie. OpenCart to WordPress dla sklepów internetowych. System zarządzania treścią jest prosty, konfigurowalny za pomocą wtyczek i bezpieczny. Posiada wbudowane podstawowe funkcje niezbędne do organizacji handlu online.

Możesz również zaoferować UMI, PrestaShop, Magento i inne dobre CMS. Przed ostatecznym wyborem skonsultuj się z deweloperem, zobacz, w jakim systemie CMS działają witryny, na których lubisz przebywać. Oceń funkcjonalność proponowanych systemów. Jeśli to możliwe, sprawdź użyteczność paneli administracyjnych.

Krok 5: Ustal, kto będzie promował projekt

Marketing internetowy możesz wykonać samodzielnie lub zlecić to zadanie profesjonalistom. Przed podjęciem decyzji zastanów się, co dokładnie należy zrobić w ramach zintegrowanego marketingu internetowego:

  • Utrzymuj witrynę: śledź aktualność wersji silnika, odpowiadaj na nowe wymagania techniczne wyszukiwarek, szybko rozwiązuj problemy, terminowo opłacaj rachunki dostawcy usług hostingowych i wykonuj wiele innych rutynowych prac.
  • Oceń skuteczność marketingową witryny. Mogą ci w tym pomóc usługi analityki internetowej i raporty handlowe.
  • Regularnie twórz i publikuj treści.
  • Angażuj się w SMM, wysyłanie postów gościnnych, mailing.
  • Angażuj się w marketing w wyszukiwarkach i content marketing.
  • Angażuj użytkowników za pomocą różnych typów reklam.
  • Prowadź proces.
  • Jeśli jesteś gotowy na te i inne prace, zamów meble dla nowych pracowników działu marketingu. Jeśli nie chcesz odwracać uwagi mechaników samochodowych i lekarzy od ich głównych zajęć, skontaktuj się z agencją.

Dobrze, jeśli studio jednocześnie tworzy twoją stronę internetową i zajmuje się marketingiem internetowym. W takim przypadku programistom łatwiej będzie zaplanować charakterystykę zasobu wymaganego do rozwiązania problemów marketingowych.

Krok 6: Określ, ile warta jest potrzebna ci witryna

Ostateczna cena witryny zależy od jej cech: funkcjonalności, projektu, objętości treści i tak dalej. Relatywnie rzecz biorąc, strona z wizytówkami z projektem szablonu będzie kosztować 500 zł, a koszt strony z projektem ze studia i integracją złożonej usługi, na przykład systemu bankowości internetowej, wyniesie kilka zamówień o wielkości wyższej.

O przybliżonym koszcie serwisu dowiesz się po uzgodnieniu jego charakterystyki z deweloperem. Ostateczna kwota zostanie wyświetlona w certyfikacie ukończenia. Nie zapominaj, że będziesz musiał stale inwestować w rozwój zasobów i marketing internetowy.

Czego potrzebujesz, aby zamówić stronę internetową?

Zacznij od badania: jasno określ, jakie zadania rozwiążesz, korzystając z zasobów sieciowych. Pomoże ci to opisać potrzebną funkcjonalność. Wtedy wszystko pójdzie jak w zegarku: opisujesz projekt, który jest idealny z twojego punktu widzenia, wybierasz CMS, określasz niezbędne parametry techniczne. Potem zrozumiesz, czy warto samemu stworzyć zasób, czy lepiej zwrócić się do profesjonalistów.

Pozostało tylko jedno: zdecydować, kto będzie promować witrynę i ile pieniędzy będzie potrzebnych na realizację projektu. Jeśli pracujesz ze studiem, po omówieniu pomysłu otrzymasz informację o cenie.

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 448 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych