Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Upper Estate Sp. z o.o.

Łódź

2

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak napisać atrakcyjne ogłoszenie o sprzedaży domu lub mieszkania?

Autor: Upper Estate Sp. z o.o., publikacja: 2023-04-04

Dobrze napisane ogłoszenie informujące o wystawionym na sprzedaż domu lub mieszkaniu przyciągnie potencjalnych klientów i skłoni ich do kontaktu z właścicielem nieruchomości. Co powinno znaleźć się w takim ogłoszeniu, aby jak najlepiej spełniło ono swoją funkcję?

Zdjęcie nieruchomości na sprzedaż

Najważniejsze jest, aby w ogłoszeniu uwzględnić jak najwięcej informacji o mieszkaniu lub domu i przedstawić korzyści, jakie dają potencjalnym klientom opisane zalety nieruchomości. Pewne cechy można pokazać już w tytule ogłoszenia – dzięki temu będzie się ono wyróżniało spośród innych ogłoszeń. Przykładowo, zamiast pisać „Sprzedam mieszkanie 60 m2, centrum Łodzi” można napisać od razu: „Klimatyczne, przestronne trzypokojowe mieszkanie w centrum Łodzi na sprzedaż”. W tytule można także podkreślić zalety lokalizacji, np. „Przytulna kawalerka w doskonałej lokalizacji – tuż przy pętli tramwajowej”. Atrakcyjny tytuł zachęci osoby przeglądające ogłoszenia do zapoznania się z jego treścią.

Co powinno znaleźć się w opisie nieruchomości?

Sam opis nieruchomości powinien być wyczerpujący i zawierać najistotniejsze – z punktu widzenia osoby poszukującej mieszkania lub domu – informacje. Należą do nich:

  • rodzaj nieruchomości (dom wolnostojący, szeregowy, bliźniak, mieszkanie w bloku, kamienicy itp.),
  • powierzchnia i liczba pokojów,
  • liczba pięter w przypadku domu lub piętro, na którym znajduje się mieszkanie,
  • informacje o ewentualnej windzie,
  • informacje o dodatkowej powierzchni: balkonie lub tarasie, garażu lub miejscu postojowym, piwnicy, komórce lokatorskiej, wózkarni itp.,
  • lokalizacja (warto odnieść się do jakiegoś rozpoznawalnego punktu w okolicy nieruchomości),
  • stan techniczny nieruchomości (po generalnym remoncie, do remontu, odświeżenia, gotowe do zamieszkania itp.).

Jeśli nieruchomość ma jakieś cechy szczególne i dzięki nim wyróżnia się na tle innych ofert, warto podkreślić je na początku ogłoszenia – np. „Sprzedam dwupoziomowe mieszkanie w zabytkowej kamienicy…”, „Komfortowe mieszkanie na zamkniętym osiedlu…”

Jakie zdjęcia dodać do ogłoszenia?

Brak zdjęć w ogłoszeniu nie tylko sprawi, że będzie ono dla potencjalnych klientów nieciekawe. Spowoduje także, że oferta będzie wydawać się niegodna zaufania – jeśli nie ma zdjęć pokazujących nieruchomość, pojawia się podejrzenie, że jej właściciel chce coś ukryć. Nie każdy może zrobić w mieszkaniu czy domu profesjonalną sesję, ale nawet, gdyby zdjęcia miały być wykonane telefonem, i tak warto je zrobić i dodać do ogłoszenia. Buduje to wiarygodność i daje potencjalnym klientom lepsze wyobrażenie o nieruchomości. Zdjęcia najlepiej zrobić przy świetle dziennym. Na większości internetowych portali z ogłoszeniami układ zdjęć powoduje, że lepiej prezentują się te wykonane w poziomie, dlatego trzeba na to zwrócić uwagę. Przed sfotografowaniem mieszkania czy domu warto również posprzątać, przynajmniej na tyle, żeby bałagan nie był jedynym, co widać na zdjęciu. Dodając fotografie do ogłoszenia, należy jako pierwsze umieścić te najbardziej atrakcyjne – będą one widoczne także na liście wszystkich ogłoszeń i zachęcą do zapoznania się z treścią ogłoszenia.

Nie zapomnij o zachęcie do kontaktu

Aby ogłoszenie odniosło zamierzony skutek, czyli przyciągnęło potencjalnych kupców nieruchomości, nie można zapomnieć o umieszczeniu w nim danych kontaktowych. Warto podać numer telefonu oraz adres e-mail, ponieważ każdy może preferować inną formę kontaktu. Przy numerze telefonu można zaznaczyć, w jakich godzinach najlepiej dzwonić. Można również dodać informację: „Jeśli nie odbieram, proszę o SMS” lub „Jeśli nie odbieram, oddzwonię”. To zachęci potencjalnych nabywców do kontaktu i może znacznie przyspieszyć sprzedaż mieszkania lub domu.

Atrakcyjne i dobrze napisane ogłoszenie ma kluczowy wpływ na szybką sprzedaż nieruchomości. Dlatego warto poświęcić trochę czasu i popracować nad samą treścią ogłoszenia oraz zdjęciami tak, by całość dawała potencjalnemu nabywcy jak najwięcej informacji i zachęcała do kupna. Tym bardziej w czasach, gdy poszukiwania nowego lokum zaczyna się przeważnie od internetowych portali ogłoszeniowych, gdzie oferty konkurencyjne są tylko o jedno kliknięcie dalej.

Agencja nieruchomości - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 9 404 Specjalistów od Sprzedaży Nieruchomości najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o zakupie nieruchomości