Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Google i klienci lubią responsywność

Google i klienci lubią responsywność

Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.

author box img

Rafał Dziurowicz

Zaktualizowano: 2 marca 2017 02.03.2017 Czas lektury: 2min

Z poradnika dowiesz się

Ponad 18457 Specjalistów od Stron Internetowych blisko Ciebie

Czym jest współczynnik odrzuceń?

Współczynnik odrzuceń to tzw. pusty ruch na naszej stronie, czyli inaczej mówiąc, użytkownik klika w wynik organiczny lub reklamę, a następnie opuszcza stronę, zamiast przejść do interesujących nas zakładek (np. kontakt z firmą) - często brak takiego działania wynika z braku wersji mobilnej strony.

Warto pamiętać, że już ponad 60% wyszukań w Google pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, dlatego Google coraz bardziej promuje w sieci strony dostosowane do urządzeń mobilnych. O ile można by nie myśleć o mobilności strony, jeśli nam nie zależy na pozycji w wynikach organicznych Google, o tyle wiąże się to z naprawdę olbrzymimi stratami, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów przez Internet.

Dlaczego warto zadbać o responsywność strony internetowej?

Różnica u klientów, którzy posiadają responsywną stronę internetową i promują ją w sieci a tymi, którzy tylko posiadają stronę dla zasady "żeby była" i nie mają żadnych klientów z Internetu, czasem sięga nawet kilkuset procent. Wynika to z tego, że na stronach wyszukanych z urządzeń mobilnych, jeśli strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, to wówczas użytkownik zaraz po wejściu na stronę opuszcza ją i wchodzi na stronę następną, która jest dostosowana do telefonów i tabletów.

Samo odnalezienie strony przez użytkownika w Google może być problematyczne, jeśli nie zadbamy o jej pozycje w wyszukiwarkach, a żeby pozycjonować serwis, należy podejmować szereg działań marketingowych, które w efekcie końcowym przełożą się nie tylko na pozycje w Google, ale również na realnych klientów, którzy trafią do nas z Internetu.

Dlatego warto, podejmując modyfikacje strony, zadbać również o wdrożenie narzędzi, które pomogą nam pozyskać nowych klientów przez ten kanał.

Dodano: 22 marca 2017 Zaktualizowano: 2 marca 2017

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco