Google i klienci lubią responsywność
Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
Z poradnika dowiesz się
Czym jest współczynnik odrzuceń?
Współczynnik odrzuceń to tzw. pusty ruch na naszej stronie, czyli inaczej mówiąc, użytkownik klika w wynik organiczny lub reklamę, a następnie opuszcza stronę, zamiast przejść do interesujących nas zakładek (np. kontakt z firmą) - często brak takiego działania wynika z braku wersji mobilnej strony.
Warto pamiętać, że już ponad 60% wyszukań w Google pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, dlatego Google coraz bardziej promuje w sieci strony dostosowane do urządzeń mobilnych. O ile można by nie myśleć o mobilności strony, jeśli nam nie zależy na pozycji w wynikach organicznych Google, o tyle wiąże się to z naprawdę olbrzymimi stratami, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów przez Internet.
Dlaczego warto zadbać o responsywność strony internetowej?
Różnica u klientów, którzy posiadają responsywną stronę internetową i promują ją w sieci a tymi, którzy tylko posiadają stronę dla zasady "żeby była" i nie mają żadnych klientów z Internetu, czasem sięga nawet kilkuset procent. Wynika to z tego, że na stronach wyszukanych z urządzeń mobilnych, jeśli strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, to wówczas użytkownik zaraz po wejściu na stronę opuszcza ją i wchodzi na stronę następną, która jest dostosowana do telefonów i tabletów.
Samo odnalezienie strony przez użytkownika w Google może być problematyczne, jeśli nie zadbamy o jej pozycje w wyszukiwarkach, a żeby pozycjonować serwis, należy podejmować szereg działań marketingowych, które w efekcie końcowym przełożą się nie tylko na pozycje w Google, ale również na realnych klientów, którzy trafią do nas z Internetu.
Dlatego warto, podejmując modyfikacje strony, zadbać również o wdrożenie narzędzi, które pomogą nam pozyskać nowych klientów przez ten kanał.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Obecność w sieci można sobie zapewnić różnymi sposobami. Na przykład poprzez własną witrynę. Jak stworzyć stronę internetową domową, dla szkoły, a może dla firmy? Czy każda będzie taka sama? Zobacz, jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy lepiej zlecić takie prace programistom i web deweloperom?
04.12.2023Powszechnym jest fakt, że kolorom można przypisać ogólne znaczenie. Koncepcja, czy też definicja kolorów jest przestrzegana zwłaszcza w biznesie. Należy jednak pamiętać, że ujednolicone znaczenie kolorów działa tylko w obszarach nacechowanym znacznym podobieństwem kulturowym. Np. kolor biały w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej kojarzony jest z nieskazitelnością, niewinnością i czystością, natomiast w Azji, a przede wszystkim w Chinach i Japonii kolor ten jest powszechnie używany w uroczystościach żałobnych.
20.04.2015Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022