Dlaczego posiadanie strony WWW jest ważne?
Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
Z poradnika dowiesz się
Zapraszając klienta do swojej firmy, chcemy na nim wywołać jak najlepsze wrażenie. Staramy się, aby było nowocześnie, estetycznie, chcemy, aby klient czuł się komfortowo. Tak samo jest ze stronami internetowymi. Potencjalny klient, wchodząc do Ciebie na stronę internetową, odwiedza Twoją firmę.
Działania marketingowe
Nawet najlepsza firma na świecie nie ma prawa istnieć bez zleceń i klientów. Marketing internetowy, czy to na Facebooku, Google, Youtube lub Linkedin, sprowadza się do przekierowania klienta na stronę internetową, gdzie może poznać więcej szczegółów na temat komunikatu reklamy i znaleźć kontakt do firmy oferującej rozwiązanie, którego szuka. Spraw, aby miejsce, w które trafi, zawierało odpowiedź na jego wszystkie pytania i dostarczało niezbędnych informacji. Mówi się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a według ekspertów pierwsze trzy sekundy po kontakcie użytkownika ze stroną internetową są kluczowe w tym, czy będzie chciał ją przeglądać dalej, czy przejdzie do konkurencji. Dlatego zadbaj o pozytywne wrażenia wizualne i estetyczne.
Co jeśli nie chcę inwestować w marketing?
Wyobraź sobie, że spotykasz osobę, która jest Twoim potencjalnym klientem. Niestety, Wasze krótkie spotkanie nie pozwala na przedstawienie całej Twojej firmy. Chciałbyś opowiedzieć, czym się zajmujesz, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji, oraz przedstawić swoją ofertę. Widzisz, że potencjalny klient już przebiera nogami i kieruje się w inną stronę, ponieważ jest zajęty prowadzeniem swojej firmy i akurat w tym momencie nie ma czasu na poznanie w pełni Twoich usług. W takiej sytuacji wręczasz mu wizytówkę z adresem strony internetowej i zachęcasz do zapoznania się ze szczegółami poprzez firmowe WWW. Pamiętaj, żeby wykazać również zainteresowanie drugą stroną i pozyskać od niej kontakt, aby w razie braku kontaktu przypomnieć się i dopytać, czy już udało się zapoznać z Twoją witryną.
Korzyści z posiadania firmowej strony internetowej
Posiadanie firmowej strony internetowej niesie ze sobą wiele korzyści. Warto wspomnieć chociaż kilka z nich:
- możliwość pozyskania nowych klientów,
- ułatwienie kontaktu z klientem oraz Twoją firmą,
- w przypadku sklepów internetowych zwiększenie ilości zakupów,
- zwiększenie wiarygodności firmy,
- budowanie wizerunku profesjonalnej firmy,
- ułatwienie przedstawienia oferty całemu światu.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Wielu przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, chcąc złożyć zamówienie na stronę internetową, zastanawia się, dlaczego identyczny projekt, który przekazał tym samym firmom, potrafi kosztować w jednej z nich 1500 zł, a drugiej 4000 zł. Reguła "im droższe, tym lepsze" nie ma tutaj zastosowania. Natomiast jeżeli wymagamy prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, to nie warto na tym oszczędzać.
02.11.2020Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Powszechnym jest fakt, że kolorom można przypisać ogólne znaczenie. Koncepcja, czy też definicja kolorów jest przestrzegana zwłaszcza w biznesie. Należy jednak pamiętać, że ujednolicone znaczenie kolorów działa tylko w obszarach nacechowanym znacznym podobieństwem kulturowym. Np. kolor biały w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej kojarzony jest z nieskazitelnością, niewinnością i czystością, natomiast w Azji, a przede wszystkim w Chinach i Japonii kolor ten jest powszechnie używany w uroczystościach żałobnych.
20.04.2015Zaczynaliśmy w świecie bez Facebooka i wszystkich mediów społecznościowych. Przez lata obserwowaliśmy rozwój branży – technologie przychodziły i odchodziły, ale przez cały ten czas strony były najprzyjemniejszym ze sposobów poznania oferty danej firmy. Kontakt zazwyczaj zaczynał się w gazecie, telewizji, radiu czy na reklamie, ale by zgłębić klimat firmy, jej ofertę, poznać historię i przekonać się, czy jest dla nas odpowiednia, wchodziliśmy na stronę.
06.06.2022Obecność w sieci można sobie zapewnić różnymi sposobami. Na przykład poprzez własną witrynę. Jak stworzyć stronę internetową domową, dla szkoły, a może dla firmy? Czy każda będzie taka sama? Zobacz, jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy lepiej zlecić takie prace programistom i web deweloperom?
04.12.2023Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022