BROSZURA INFORMACYJNA LORICA IURIS
KANCELARII ADWOKATÓW I RADCÓW PRAWNYCH DĄBROWSKI CIECIERSKI RAK
SPÓŁKA KOMANDYTOWA
Celem Kancelarii LORICA IURIS jest wszechstronne wspieranie przedsięwzięć gospodarczych jej Klientów w zakresie obsługi prawnej i podatkowo - rachunkowej.
W naszej działalności od zawsze stawiamy na profesjonalizm, wszechstronność i szybkość działania. Dzięki doświadczeniu naszych pracowników – Adwokatów, Radców Prawnych, Aplikantów, Doradców Podatkowych i innych specjalistów z wielu dziedzin prawa, a także strukturze samodzielnych Oddziałów w 7 największych miastach Polski jesteśmy w stanie świadczyć pomoc prawną oraz reprezentować Klientów w każdym postępowaniu na terenie kraju, a także poza jego granicami.
LORICA IURIS zapewnia również wszechstronną i rzetelną obsługę prawno – podatkową. Zatrudniamy doradców podatkowych oraz specjalistów w dziedzinie prawa finansowego i rachunkowości. Zajmujemy się doradztwem podatkowym, finansowym i obsługą rachunkową podmiotów gospodarczych.
Propozycja Kancelarii skierowana jest do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich formę prawną, zarówno do małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych międzynarodowych koncernów.
Obsługujemy także osoby fizyczne oraz inne podmioty, takie jak stowarzyszenia, wspólnoty mieszkaniowe, fundacje i organizacje pożytku publicznego. Pełen zakres usług prawno - finansowych, niezbędnych w prowadzonej przez Państwa działalności, obejmuje:
doradztwo na etapie tworzenia przedsiębiorstwa,
pomoc przy jego reorganizacji i ewentualnym przekształceniu,
obsługę organów statutowych przedsiębiorstwa,
doradztwo w sprawach dotyczących bieżącego funkcjonowania firmy (np. przygotowywanie i opiniowanie umów z kontrahentami),
konsultacje z zakresu prawa cywilnego, administracyjnego, handlowego, karnego oraz prawa pracy,
reprezentację przed sądami powszechnymi oraz organami administracji publicznej,
odzyskiwanie należności od nierzetelnych kontrahentów,
szkolenia podnoszące kwalifikacje kadry zarządzającej i pracowników,
doradztwo podatkowe, audyt i obsługę księgową,
sporządzanie opinii i przygotowywanie dokumentacji podatkowej do cen transferowych,
reprezentację przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi,
pomoc przy pozyskiwaniu funduszy strukturalnych i uczestnictwie w przetargach publicznych,
nadzór inwestorski przy inwestycjach budowlanych.
Dbamy o uczciwość i przejrzystość zasad współdziałania z Klientami, zapewniamy sprawny przepływ informacji w trakcie realizacji zleconych usług, a formę i zakres współpracy dostosowujemy indywidualnie do potrzeb i wymagań każdego Klienta.
W naszych działaniach wygoda i bezpieczeństwo Klienta są podstawowym priorytetem. Staramy się, aby zadowolenie ze współpracy z nami pozwalało na budowanie trwałych i długookresowych relacji.
KATALOG USŁUG
OFEROWANYCH PRZEZ LORICA IURIS
Kancelarię Adwokatów i Radców Prawnych Dąbrowski Ciecierski Rak Sp.k.
I. OBSŁUGA PRAWNA
Stała lub doraźna pomoc prawna, w ramach której zapewniamy:
1. BIEŻĄCĄ OBSŁUGĘ PRAWNĄ PAŃSTWA DZIAŁALNOŚCI,
poprzez:
udzielanie drogą telefoniczną i e-mailową informacji prawnych i konsultacji w zakresie bieżącego prowadzenia spraw spółki, prawa handlowego, cywilnego, prawa podatkowego oraz z zakresu prawa pracy,
przygotowywanie pisemnych opinii prawnych w powyższym zakresie,
bezpośrednie wizyty Radców Prawnych i Aplikantów Radcowskich w Państwa firmie,
przygotowywanie i opiniowanie umów, kontraktów oraz innych dokumentów prawnych i handlowych,
zastępstwo prawne na zasadzie pełnomocnictwa w postępowaniach (procesowych i nieprocesowych) przed sądami powszechnymi, organami egzekucyjnymi i organami administracji publicznej,
prowadzenie spraw z zakresu prawa cywilnego w związku z działalnością gospodarczą,
prowadzenie spraw z zakresu prawa upadłościowego i naprawczego,
nadzorowanie postępowania zabezpieczającego,
nadzorowanie postępowania egzekucyjnego,
prowadzenie spraw z zakresu przepisów o rejestrze handlowym,
prowadzenie spraw z zakresu przepisów o spółkach prawa handlowego,
przedstawienie w sprawach spornych oceny prawnej i analizy możliwych rozstrzygnięć, następnie pomoc przy negocjacjach mających na celu polubowne rozstrzygnięcie sporu, a także poprowadzenie sprawy w odpowiednim trybie przed właściwym sądem,
obsługę inwestycji kapitałowych, doradztwo przy nabywaniu i zbywaniu przedsiębiorstw i ich zorganizowanych części, fuzjach i podziałach, przekształceniach, restrukturyzacjach i likwidacjach,
reprezentowanie Klientów przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz sądem antymonopolowym w sprawach z zakresu praktyk monopolistycznych oraz dokonywanie zgłoszeń połączeń i przekształceń przedsiębiorstw, analizę praktyk stosowanych u przedsiębiorcy na tle praw konsumenckich oraz sugerowanie rozwiązań spełniających standardy obrotu konsumenckiego, jak również reprezentację przed instytucjami ochrony praw konsumentów,
prowadzenie spraw z zakresu prawa własności intelektualnej,
bieżące monitorowanie zmian przepisów w obowiązującym systemie prawnym, informowanie o zachodzących zmianach z uwzględnieniem specyfiki branży Państwa przedsiębiorstwa, dostosowanie Państwa procedur i umów do aktualnego stanu prawnego.
2. ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA OBROTU HANDLOWEGO,
poprzez:
tworzenie Ogólnych Warunków Sprzedaży / Ogólnych Warunków Świadczenia Usług,
przygotowywanie i wdrażanie procedur dokumentowania transakcji dopasowanych do istniejących struktur Państwa przedsiębiorstwa i specyfiki Państwa branży,
tworzenie stałych i doraźnych umów handlowych w obrocie profesjonalnym i konsumenckim, chroniących przed negatywnymi skutkami finansowymi w razie sporu z kontrahentem,
uczestniczenie w negocjowaniu treści wszelkich umów handlowych oraz nadzorze nad procesem ich wykonywania, ze szczególnym uwzględnieniem uzyskania właściwych zabezpieczeń prawnych dla naszych Klientów,
doradztwo w zakresie dogodnych form zabezpieczania realizacji kontraktów oraz obsługę procesu wykonywania uprawnień z tytułu uzyskanych zabezpieczeń, przeszkolenie kadry kierowniczej oraz pracowników w zakresie przedstawionej problematyki,
opiniowanie, pod względem oceny ryzyka, umów proponowanych przez Państwa kontrahentów,
organizowanie szkoleń m.in. z zakresu transakcji „kupna-sprzedaży” z odroczonym terminem płatności, form i trybu zabezpieczania wierzytelności podczas procesu sprzedaży oraz sposobów dochodzenia wymagalnych należności.
3. ZAPEWNIENIE PRAWIDŁOWEJ ORGANIZACJI PAŃSTWA PRZEDSIĘBIORSTWA,
poprzez:
pomoc przy procesie rejestracji działalności gospodarczej, przygotowaniu stosownych dokumentów, w tym sporządzenie umów spółki cywilnej, jawnej, komandytowej, komandytowo - akcyjnej, partnerskiej, z ograniczoną odpowiedzialnością, statutów spółek akcyjnych,
doradztwo w zakresie wyboru najkorzystniejszej formy prawnej dla planowanej przez Państwa działalności,
kompleksową obsługę w zakresie sporządzania dokumentów Spółki, a także dostosowywania przepisów umów, na podstawie których prowadzą Państwo działalność gospodarczą, do aktualnych przepisów prawa spółek handlowych,
tworzenie regulaminów organów spółek, organizacji zgromadzeń wspólników i zebrań akcjonariuszy,
rejestrację w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) oraz zgłaszanie wszelkich zmian dotyczących struktury podmiotowej, przedmiotu działalności, wysokości kapitału itp.,
sporządzanie opinii i informacji prawnych dotyczących organizacji przedsiębiorstwa,
doradztwo w zakresie spraw pracowniczych i ubezpieczeń społecznych.
II. DOCHODZENIE BEZSPORNYCH I WYMAGALNYCH ROSZCZEŃ FINANSOWYCH
Proponujemy kompleksową obsługę w zakresie odzyskiwania bezspornych i wymagalnych roszczeń poprzez działania polubowne, sądowe i egzekucyjne zmierzające do możliwie najszybszego odzyskania Państwa wierzytelności.
Prowadzimy negocjacje polubowne, w razie ich bezskuteczności reprezentujemy Państwa w postępowaniu sądowym celem uzyskania orzeczenia zasądzającego należną Państwu wierzytelność. Po uzyskaniu tytułu wykonawczego prowadzimy negocjacje przed egzekucyjne, a następnie kierujemy sprawę na drogę postępowania egzekucyjnego, które nadzorujemy, i w którym aktywnie uczestniczymy aż do jego zakończenia. Nie pozostawiamy Klienta bez opieki na żadnym z etapów odzyskiwania wierzytelności, zawsze oferując mu profesjonalną pomoc Kancelarii. Zapewniamy reprezentowanie Państwa interesów w postępowaniu upadłościowym, naprawczym lub układowym.
Motywacyjny sposób wynagrodzenia Kancelarii oparty o wypłatę prowizji od odzyskanych środków mobilizuje nas do osiągania jak najwyższej skuteczności w odzyskiwaniu Państwa należności.
Biorąc pod uwagę zasadę mówiącą, że taniej i skuteczniej jest zapobiegać niż leczyć, proponujemy także wprowadzenie szeregu praktycznych rozwiązań mających na celu ograniczenie występowania w przyszłości problemu tzw. „złych długów”. Z doświadczeń Kancelarii wynika, że umiejętność praktycznego wykorzystywania przepisów prawnych umożliwia stworzenie indywidualnie dopasowanych procedur, pozwalających na znacznie bardziej skuteczne i mniej kosztowne dochodzenie roszczeń finansowych. Dzięki temu skala zjawiska tzw. „nawisów płatniczych” u naszych Klientów ulega istotnemu zmniejszeniu, przy jednoczesnym wzroście odsetka odzyskiwanych należności.
III. SZKOLENIA
Przeprowadzamy szkolenia z wybranych dziedzin prawa oraz z pogranicza prawa i obrotu gospodarczego. Poszczególne szkolenia tematyczne kierowane są do konkretnych grup docelowych, takich jak działy: handlowe, finansowo – rozrachunkowe, kadrowe i windykacyjne oraz dla osób zarządzających przedsiębiorstwem lub jego częściami składowymi.
W zależności od konkretnych potrzeb naszych Klientów i z uwzględnieniem ich wewnętrznej organizacji oraz specyfiki branży proponujemy przykładowo następujące tematy szkoleń:
Prawo handlowe
sprzedaż i jej dokumentowanie oraz windykacja należności,
metody zabezpieczania transakcji w obrocie gospodarczym,
rękojmia i gwarancja, sprzedaż konsumencka czyli uprawnienia kontrahenta i konsumenta,
Prawo pracy
pracodawca przed sądem pracy,
obowiązki i uprawnienia stron stosunku pracy,
Prawo podatkowe
opodatkowanie transakcji wewnątrzwspólnotowych, exportu i importu,
zmiany w ordynacji podatkowej,
prawa i obowiązki związane z tworzeniem dokumentacji podatkowej do cen transferowych,
Zamówienia publiczne
zmiany w prawie zamówień publicznych,
wymogi związane z przygotowaniem oferty przetargowej,
rola kierownika zamawiającego w postępowaniu przetargowym.
Prowadzimy również specjalistyczne szkolenia branżowe, m.in. dla zarządców nieruchomości oraz księgowych. Stale rozwijamy zakres tematyczny proponowanych szkoleń, a ich wysoką jakość możemy zapewnić dzięki powołaniu do życia specjalnej struktury wewnątrz Kancelarii w postaci Departamentu Szkoleń i Publikacji, zajmującego się wyłącznie organizowaniem i przeprowadzaniem szkoleń zewnętrznych dla naszych Klientów.
IV. DORADZTWO PODATKOWE I AUDYT FINANSOWO-PRAWNY
udzielanie konsultacji i wsparcia prawnego w zakresie prawa podatkowego, w szczególności udzielanie w formie telefonicznej oraz elektronicznej (e-mail) porad dotyczących bieżących aspektów podatkowych prowadzenia działalności,
opracowywanie opinii i interpretacji podatkowych dotyczących zagadnień związanych ze stosowaniem prawa podatkowego,
przeprowadzanie analiz oraz opiniowanie umów, w tym handlowych, pod względem obciążeń podatkowych i ubezpieczeń społecznych,
występowanie o zwrot podatku VAT zapłaconego poza granicami kraju,
dokonywanie oceny poprawności działań związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą pod względem prawno-podatkowym (optymalizacja podatkowa),
uczestniczenie przy zawieraniu umów pomiędzy Państwa firmą a kontrahentami w celu bieżącej analizy skutków prawno-podatkowych wynikających z faktu jej zawarcia,
przygotowywanie wystąpień do organów podatkowych,
reprezentowanie przed organami podatkowymi w postępowaniu kontrolnym,
reprezentowanie w postępowaniu podatkowym oraz sądowym (WSA, NSA),
udzielanie w siedzibie Państwa firmy stałych konsultacji podatkowych (dyżurów podatkowych),
opracowywanie wewnętrznej instrukcji postępowania jednostek organizacyjnych w Państwa firmie, w zakresie prawidłowego rozliczania podatków,
przeprowadzanie aktualizacji postanowień wewnętrznej instrukcji rozliczeń poszczególnych podatków wdrożonej w Państwa firmie,
przeprowadzanie okresowych audytów z zakresu wypełniania, przez jednostki organizacyjne Państwa firmy, postanowień wewnętrznej instrukcji rozliczeń poszczególnych podatków,
przeprowadzanie weryfikacji dokumentów podatkowych dotyczących bieżących rozliczeń, w tym:
- określanie zgodności stosowanych procedur, w zakresie deklarowania podatku VAT, ze zmienioną ustawą o VAT,
- pomoc w dostosowaniu powyższych procedur do wymogów nowych przepisów,
- określanie skutków planowanych transakcji w zakresie powstania obowiązku VAT, w celu ograniczenia ryzyka oraz określenia możliwości oszczędności podatkowych,
- planowanie zwrotów nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w celu podwyższenia płynności finansowej,
zapewnianie stałego nadzoru w zakresie prawidłowego stosowania prawa podatkowego oraz rachunkowości w rozmiarze przez Państwa zaproponowanym,
przeprowadzanie audytu prawno-podatkowego w zakresie badania ksiąg handlowych pod względem prawidłowości rozliczeń z budżetem państwa w następujących wariantach:
a) wstępny audyt podatkowy - określający obszary ryzyka podatkowego Państwa firmy, obejmujący:
- przegląd dokumentacji organizacyjnej oraz ogólnej dokumentacji prawno- podatkowej przedsiębiorstwa,
- przegląd wybranych zagadnień dotyczących prowadzonej księgowości pod kątem prawidłowości rozliczeń podatkowych,
- przegląd prawidłowości rozliczeń podatkowych, w szczególności w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego,
- przegląd prawno-podatkowy umów cywilnoprawnych (wstępna weryfikacja istniejących umów, z wytypowaniem listy umów, wymagających pogłębionej analizy),
- sporządzenie pisemnego, autoryzowanego raportu z wykonanych prac,
b) szczegółowy audyt podatkowy dotyczący tylko wybranego podatku lub zagadnienia obejmujący konkretny okres,
c) kompleksowy audyt podatkowy obejmujący całość rozliczeń podatkowych za dany rok podatkowy,
d) audyt kontraktowo-podatkowy obejmujący dodatkowo szczegółową analizę wszelkich umów funkcjonujących w przedsiębiorstwie celem zapewnienia bezpieczeństwa podatkowego i określenia skutków podatkowych wynikających z zawartych kontraktów,
przeprowadzanie stałych audytów podatkowych po zakończeniu każdego roku podatkowego we wskazanym zakresie,
opracowywanie projektów dokumentacji podatkowej dla cen transferowych pomiędzy podmiotami powiązanymi,
przeprowadzanie, po zakończeniu każdego roku podatkowego, analizy funkcjonalnej z zakresu cen transferowych,
przeprowadzanie analizy oraz modyfikacja istniejącej już dokumentacji podatkowej do cen transferowych.
V. USŁUGI Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
opracowywanie opinii i interpretacji z zakresu stosowania prawa zamówień publicznych,
zapewnianie nadzoru i doradztwa w zakresie prawidłowego stosowania prawa zamówień publicznych,
przeprowadzanie analizy dokumentów przetargowych (np. SIWZ) pod względem legalności zapisów oraz zagrożeń dla wykonawców,
reprezentowanie Państwa interesów przed Zamawiającym, Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądem powszechnym, w postępowaniu odwoławczym oraz skargowym.
Niniejsza broszura nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 i nast. Kodeksu Cywilnego (Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, Dz.U.1964, Nr 16, poz.93 ze zm.).