Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

infoBrand sp z o.o.

Wrocław

1

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Czym powinna cechować się dobra strona internetowa?

Autor: infoBrand sp z o.o., publikacja: 2020-10-30

Współcześnie strona internetowa pełni wiele funkcji dla firmy. Jest ona jej wizytówką, narzędziem do kontaktu z klientem, reklamą, portfolio, bazą danych i źródłem wiedzy. By mogła pełnić tak wiele funkcji, ważne jest, by była przygotowana w odpowiedni, ale także oryginalny sposób.

Jak zrobić dobrą stronę internetową?

Zatem, po pierwsze, strona internetowa powinna cechować się przemyślanym układem, który dla użytkownika jest czytelny, a także estetyczny. Dlatego projekt należy zacząć od budowy przemyślanej i logicznej mapy strony. Jest to kwestia niezmiernie istotna dla łatwości obsługi przez użytkownika, jak również dla późniejszego e-marketingu strony (pozycjonowanie SEO).

Niezwykle ważnym aspektem jest umieszczenie czytelnych danych kontaktowych, które nie będą odwracały uwagi od głównej treści strony, czyli oferowanego produktu lub usługi, ale będą na tyle widoczne, by zachęcały do kontaktu z firmą. Można w tej kwestii posiłkować się szybkim kontaktem, np. poprzez kliknięcie adresu mailowego lub numeru telefonu.

Ponadto warto zintegrować witrynę z serwisami / mediami społecznościowymi. Facebook, Instagram to ważne elementy reklamy w mediach. Jednak decyzja o połączeniu social mediów ze stroną musi być przemyślana, ponieważ wymagają one stałej aktualizacji, aby treści w nich zawarte przyciągały, a nie zniechęcały potencjalnych klientów / obserwatorów / czytelników.

Trzecim filarem dobrej strony jest treść, która jest w niej zawarta. Powinno się tu stosować zasadę im mniej, tym lepiej. Warto postawić na hasła i grafikę, które przykuwają uwagę i zachęcają do dalszego zapoznawania się z ofertą firmy. Rozszerzone treści mogą znajdować się w „dalszych” częściach strony, do których dotrą osoby, które chcą zgłębić dany temat.

Na koniec warto wspomnieć o typowo technicznych kwestiach (zaplecze). Zacznijmy od kwestii domeny – jej wybór powinien być świadomy. Powinna ona być kojarzona z firmą, łatwa w zapamiętaniu i wolna. Kolejna kwestia to bezpieczeństwo, czyli zabezpieczenie witryny za pomocą certyfikatu SSL, który szyfruje wiadomości pomiędzy Tobą a Twoimi klientami (numer karty kredytowej, numer PESEL).

Następnie strona powinna być responsywna, czyli taka, która dostosowuje swoją rozdzielczość do wielu urządzeń, takich jak tablet, telefon czy komputer. Należy także zadbać o dobry serwer. Prędkość, z jaką strona się ładuje, jest bardzo ważna. Zbyt wolne ładowanie się strony może zniechęcić klientów do jej otwierania. Wpływa to też na możliwość pozycjonowania witryny.

Opracowanie:
infoBrand Polska-Twoja firma dzieje się teraz

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 477 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych