Zadowolenie klienta – porady dla firm
Autor: Greenwoodchain, publikacja: 2021-12-31
Aby zadowolić klienta, należ już od etapu planowania dołożyć wszelkich starań, aby zlecenie było zrealizowane zgodnie z jego oczekiwaniami. Terminowość, precyzja wykonania, kontakt z klientem oraz rzetelność wykonywania usług to kluczowe elementy dobrej współpracy, która sprawi, że obie strony finalnie będą usatysfakcjonowane i – co ważne – zleceniobiorca będzie mógł liczyć na dobrą opinię.
Opinie klientów
Opinia zadowolonych klientów w znacznym stopniu przekłada się na prawidłowy rozwój każdej firmy. W branży budowlanej jest bardzo duży wybór firm, natomiast niewiele z nich przykłada wagę albo nie zabiega o opinię od inwestorów.
Jest to duży błąd, ponieważ firmy przez takie zaniedbanie zamykają sobie drogę do nowych, ciekawych i przede wszystkim intratnych zleceń. Przykładem jest moja firma, która zaczynała od małych zleceń. Po ukończeniu jednego z pierwszych niezbyt skomplikowanych zleceń poprosiłem o wydanie opinii inwestora. Po krótkim czasie pojawiła się pierwsza opinia, a następnie kolejne.
Dbałość o klienta powoduje jego zadowolenie, a opinie – tak jak pisałem wcześniej – stanowią bardzo dobre fundamenty rozwoju każdej firmy niezależnie od branży, w której działa. Dość istotną sprawą jest również wspomniany kontakt z inwestorem.
Są wyjątki od reguły, kiedy to na przykład zleceniodawca nie żywi chęci ciągłego doglądania z powodu nieobecności lub tego, że jest po prostu zajęty i oczekuje efektu finalnego i rozliczenia końcowego przeprowadzonych na jego zlecenie prac.
Kontakt inwestora z wykonawcą
Z reguły jednak inwestor pozostaje w kontakcie z wykonawcą, chcąc mieć wpływ na przebieg prac, modyfikację projektu, ale też z powodu, że ma dodatkowe zlecenie przy okazji realizacji bieżącego.
Przyczyną obecności, ciągłych wizyt inwestora (zwłaszcza przy realizacji pierwszego zlecenia) jest ograniczone zaufanie i chęć doglądania realizacji danego projektu.
Staranie o zadowolenie klienta przekłada się na kolejny – uważam, że równie częsty – sposób pozyskiwania kolejnych zleceń. Jest to tzw. poczta pantoflowa i rekomendacja naszej firmy np. przez sąsiada.
W innych znanych mi sytuacjach zadowolony klient powierza kolejne ciekawe zlecenia firmie, która już u niego się sprawdziła i ma u niego tzw. kredyt zaufania.
Niezaprzeczalnie najlepszym portalem, dzięki któremu można otrzymać ciekawe zlecenia jest portal Oferteo.pl. Zachęcam do korzystania. Polecam!
Polecamy także: Najlepsze Oferty na Szkolenia Blisko Ciebie