Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Pierwsze wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Pierwsze wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Na rozmowie kwalifikacyjnej Twoja postawa, zachowanie i wygląd mają ogromny wpływ na końcową ocenę. Jest to jedyna okazja do tego, aby zrobić świetne pierwsze wrażenie, dlatego przygotowanie się jest jak najbardziej wskazane.

author box img

Job Design- Strefa Metamorfozy Kariery s.c.

Zaktualizowano: 29 listopada 2011 29.11.2011 Czas lektury: 2min

Z poradnika dowiesz się

  • Pierwsze wrażenie kluczowe na rozmowie kwalifikacyjnej
  • Więcej poradników o szkoleniach

Ponad 7698 Firm Szkoleniowych blisko Ciebie

Pierwsze wrażenie kluczowe na rozmowie kwalifikacyjnej

Najnowsze wyniki badań wskazują, że w procesie rekrutacyjnym na dalszy plan schodzą informacje zawarte w CV świadczące o faktycznym dopasowaniu osoby do danego stanowiska. W głównej mierze decyduje to, w jakim stopniu kandydat spodobał się osobie rekrutującej. Co lepsze, decydujące okazuje się pierwsze 15 sekund rozmowy. Czasem pierwsze wrażenie w świecie biznesu przyrównuje się do miłości od pierwszego wejrzenia. Okazuje się także, iż 90% opinii na Twój temat formułuje się wciągu 4 pierwszych minut, natomiast czynniki niewerbalne wpływają na tę opinię w 60-80%. Oznacza to, że podczas rekrutacji musimy zdawać sobie sprawę ze swoich ruchów i gestykulacji. Jako że wyobraźnia potrafi zdziałać cuda, przed wejściem warto przemyśleć uścisk dłoni i generalną mowę ciała.

Należy pamiętać, że osoby opanowane i spokojne nie wykonują przesadnych ruchów i gestykulacji, zatem jeśli chcemy pozostawić po sobie takie wrażenie wystarczy ograniczyć gesty do minimum. Warto trzymać się reguły, która mówi, że im wyższy status, tym oszczędniejsza gestykulacja.

3 zasady, których warto przestrzegać podczas rozmowy o pracę

Zasada nr 1. W momencie wejścia do miejsca, gdzie ma zostać przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, trzymaj teczkę lub torbę w lewej ręce, aby bez problemu uścisnąć dłoń osobie rekrutującej. Jeśli jesteś kobietą, nigdy nie zabieraj ze sobą torebki wraz z teczką lub laptopem - będziesz postrzegana jako osoba mniej profesjonalna i niezorganizowana. Nigdy nie trzymaj torby z przodu i nie przybieraj pozycji zamkniętej. Niepotrzebnie stworzysz barierę z rozmówcą, co zostanie odebrane jako próba ukrycia niepewności i zdenerwowania.

Zasada nr 2. Nigdy nie wchodź w osobistą przestrzeń rozmówcy. Obszar ten maleje wraz ze stopniem bliskości relacji, a podczas pierwszego spotkania jego zasięg jest największy. Dlatego też, chcąc uniknąć oddalenia rozmówcy, nie podchodź zbyt blisko. Również dla Ciebie zachowanie dystansu będzie bardziej komfortowe i będziesz czuł się bezpieczniej.

Zasada nr 3. Nie baw się biżuterią, zegarkiem, telefonem komórkowym i innymi gadżetami. Idealnym przykładem jest książę Karol, który często poprawia spinki u mankietów. Jest to typowe zachowanie osób niepewnych siebie.

Dodano: 7 grudnia 2011 Zaktualizowano: 29 listopada 2011

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco