Znaczenie kolorów na Twojej stronie internetowej.
Powszechnym jest fakt, że kolorom można przypisać ogólne znaczenie. Koncepcja, czy też definicja kolorów jest przestrzegana zwłaszcza w biznesie. Należy jednak pamiętać, że ujednolicone znaczenie kolorów działa tylko w obszarach nacechowanym znacznym podobieństwem kulturowym. Np. kolor biały w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej kojarzony jest z nieskazitelnością, niewinnością i czystością, natomiast w Azji, a przede wszystkim w Chinach i Japonii kolor ten jest powszechnie używany w uroczystościach żałobnych.
Z poradnika dowiesz się
Jak taka wiedza może pomóc nam podczas tworzenia sytuacji biznesowych?
Otóż z psychologicznego punktu widzenia każdy kolor wpływa w określony sposób na nasz mózg, stymulując go i w odpowiednich warunkach niejako zmuszając niczego nieświadomego odbiorcę do wykonania danej czynności. Wszystko opiera się właśnie na wzorcach kulturowych. Widząc na ulicy człowieka ubranego w jaskrawe kolory nie sądzimy, że wybiera się on do teatru czy opery, (chociaż mogłoby tak być). Wnioskujemy raczej, że wybiera się na imprezę. Nawet się nad tym nie zastanawiamy, to nasza pierwsza myśl.
Dlaczego tak jest?
Ano właśnie, dlatego że mamy w głowie przypisane znaczenie każdego koloru i podświadomie przypisujemy go do danej kategorii.
Jak można wykorzystać tę wiedzę podczas tworzenia strony internetowej?
Poniżej przedstawię charakterystykę podstawowych barw w raz z przykładami, do których warto użyć każdego z kolorów.
Biały – kolor kojarzący się z czystością (tak fizyczną jak i duchową). Ten kolor często używany jest w celu podkreślenia tych cech w danym produkcie. Biel jest bardzo uniwersalną barwą, graficy komputerowi często wykorzystują ten fakt łącząc jej elementy z innymi kolorami, co przy odpowiednim wykorzystaniu barw może dawać niezwykłe efekty.
Żółty – w powszechnym znaczeniu jest kolorem ciepła, radości, optymizmu i nadziei. Barwa mocno kontrastująca zwłaszcza w połączeniu z białym tłem. Takie połączenie to niezwykle skuteczny sposób na przykucie uwag odbiorców. Eksperci rekomendują wykorzystanie tego koloru np. na przyciskach za pomocą, których klienci sklepów internetowych decydują się na zakup określonego towaru. Kolor ten, bowiem stymuluję tę cześć mózgu, która odpowiedzialna jest za podejmowanie decyzji.
Czerwony – oznacza pasję, agresję, erotykę i miłość. Należy być bardzo ostrożnym z użyciem tego koloru, ponieważ jest on bardzo nacechowany emocjonalnie. Często wykorzystywany w marketingu. Odpowiednio dawkowany może wpłynąć na podniesienie konwersji. Stosowany do wyróżnienia najważniejszych informacji. Przycisk z napisem "dodaj do koszyka" o czerwonej kolorystyce na pewno nie umknie osobom przeglądającym asortyment sklepu internetowego.
Pomarańczowy – kojarzy się głównie z fascynacją, pasją, energią do działania. Powstaje z połączenia barwy żółtej i czerwonej, w ten sposób łącząc cechy obu tych kolorów, może służyć do podniesienia konwersji.
Zielony – kolor kojarzący się chyba wszystkim z naturą. Symbol spokoju, zdrowia i równowagi. Działa kojącą i odstresowuje. Eksperci uważają, że jego najlepszym zastosowaniem jest podkreślenie misji i wizji firmy, działań zgodnych z naturą.
Niebieski – kolor kojarzący się z powagą, mądrością, zaufaniem oraz pewnością. Symbolizuje między innymi wodę i niebo. Fakt ten sprawia, że często wykorzystywany jest w reklamach firm hydraulicznych, energetycznych oraz medycznych
Czarny – barwa biznesu. Kojarząca się z powagą i tajemniczością. W reklamie wykorzystywana do podkreślenia elegancji i wyższego standardu oraz podkreślenie ekskluzywnego wymiaru produktu
Przed samodzielnym wyborze kolorów należy jednak pamiętać, aby zastosować się do kilku ważnych kryteriów, ponieważ brak rozwagi w tym co robimy może kosztować naszą frimę olbrzymie straty nie tylko pieniężne ale przede wszystkim w postaci gorszego postrzegania przez naszych klientów.
Czym zatem kierować się przy doborze kolorystyki na stronę internetową?
Ja osobiście wyróżniam 6 kryteriów:
- Identyfikacja wizualna firmy – ważne jest zachowanie spójności kolorystyki z barwami użytymi między innymi w logotypie.
- Rodzaj serwisu – strona firmowa, blog, sklep, portal informacyjny.
- Rodzaj odbiorców – do kogo kierujemy wiadomości umieszczane na stronie.
- Przesłanie – myśl przewodnia, motto, wizja i misja naszej firmy.
- Specyfika danej branży.
- Chęć wywołania określonej reakcji czy wprowadzenia odbiorcy w określony nastrój.
To już chyba wszystkie podstawowe informacje. Teraz czas rozpocząć pracę nad swoją stroną internetową – powodzenia i do dzieła!
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Jakie korzyści daje i ile kosztuje strona internetowa? Cena zależy od kilku czynników, m.in. od technologii i narzędzi, zakresu wymagań, zaawansowania funkcjonalności i rodzaju działalności (koszt sklepu internetowego będzie zazwyczaj znacznie wyższy niż cena strony internetowej – wizytówki firmy). Dodatkowo na cenę strony internetowej wpływają dodatkowe usługi – zakup hostingu i domeny, pozycjonowanie strony, integracja z mediami społecznościowymi czy narzędziami marketingowymi. Jaki jest aktualny cennik stron internetowych w 2023 r.? Ile kosztuje strona internetowa w zależności od rodzaju? Jaki jest koszt utrzymania strony internetowej? Sprawdź i znajdź najlepsze oferty na stworzenie strony internetowej z prostą wyceną, którą dostaniesz w mailu.
27.10.2023Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022