Profesjonalna strona internetowa nie musi być droga
Często spotykaliśmy się z zaskoczeniem z ich strony odnośnie kosztów wykonania ładnej, funkcjonalnej i poprawnie działającej strony internetowej. Oczywiście na naszą korzyść. Często padały słowa "To nie drogo"...
Ale tak właśnie działamy. Nie śrubujemy wycen aby wyciągnąć jak najwięcej od Klienta, ponieważ wiemy, że gdy zapłaci mniej to wróci do nas ponownie... Oczywiście przestrzegamy jednocześnie przed bardzo tanimi wykonawcami, ponieważ istnieją pewne granice opłacalności przy produkcji nawet prostej strony internetowej. Dobrze wiemy, że jakość ma swoją cenę, ale nie musi ona rujnować naszego budżetu.
Tworząc strony dla naszych Klientów pamiętamy o pewnych fundamentalnych zasadach:
- strona powinna być przyjemna dla oka i nie męczyć wzroku użytkownika. Zbyt ciemnie lub zbyt jasne kolory lub ich kontrasty męczą wzrok i użytkownik „ucieka” z takiej strony,
- stron powinna być łatwa w nawigacji, czytelna a jej obsługa intuicyjna. Pamiętajmy, że z Internetu nie korzystają tylko osoby młode. Coraz więcej użytkowników internetu to także osoby starsze, dla których coraz „drobniejsze” rozdzielczości ekranów stanowią problem,
- kod strony powinien być napisany prawidłowo i nie generować błędów składniowych wytyczonych przez konsorcjum W3C (tzw zielone strony). Tak napisana strona łatwiej się pozycjonuje więc późniejsze koszty pozycjonowania będą niższe.
- kod strony powinien być napisany w taki sposób, aby inna osoba zajmująca się później taką stroną mogła łatwo nią zarządzać, rozbudować i dostosować do ew nowych funkcjonalności,
- w zależności od charakteru strony nie powinna być ona przeładowana animacjami Flash lub innymi interaktywnymi elementami. Nie każdy posiada nowoczesny komputer, aby taką stronę prawidłowo wyświetlić,
- strona internetowa powinna się szybko wczytywać w przeglądarce użytkownika, nie generować błędów i powodować zawieszania się przeglądarki. Ilość skryptów i ich błędna implementacja na stronie może generować błędy, które z kolei powodują błędne działanie przeglądarki,
- każda strona powinna prawidłowo wyświetlić się praktycznie we wszystkich wersjach przeglądarek internetowych. Nie każdy aktualizuje przeglądarki i nie każdy posiada najnowocześniejsze systemy operacyjne.
- strona posiadająca formularze powinna być odpowiednio zabezpieczona aby jak najbardziej utrudnić jej uszkodzenie przez osoby niepowołane wprowadzające w nich "szkodliwe dane". Brak takich zabezpieczeń może skutecznie uszkodzić naszą stronę internetową lub nawet komputery osób odwiedzających taką stronę,
- osoba tworząca stronę internetową powinna także pamiętać o zasadach pozycjonowania strony, więc jej kod powinien być napisany w taki sposób, aby specjalista SEO mógł łatwo ją wypozycjonować. Błędnie napisany kod może spowodować, że nakłady finansowe na jej skuteczne wypozycjonowanie będzie wyższy.
Czy to wszystko powinno kosztować krocie? Raczej nie. Można to osiągnąć niewielkim kosztem wykorzystując doświadczenie i odpowiednio organizować sobie warsztat.
Nasza agencja stosuje te zasady, co gwarantuje, że Państwa strona internetowa będzie służyła wiele lat bez obaw, że za pół roku się zestarzeje lub przestanie po prostu działać.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
25.05.2016Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Powszechnym jest fakt, że kolorom można przypisać ogólne znaczenie. Koncepcja, czy też definicja kolorów jest przestrzegana zwłaszcza w biznesie. Należy jednak pamiętać, że ujednolicone znaczenie kolorów działa tylko w obszarach nacechowanym znacznym podobieństwem kulturowym. Np. kolor biały w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej kojarzony jest z nieskazitelnością, niewinnością i czystością, natomiast w Azji, a przede wszystkim w Chinach i Japonii kolor ten jest powszechnie używany w uroczystościach żałobnych.
20.04.2015Z technologiami stosowanymi do tworzenia stron internetowych jest jak z technikami malarskimi. Po pierwsze jest ich wiele, a po drugie każdy korzysta z tych, które zna, w których najlepiej się czuje. Nie chodzi tutaj o to żeby wymienić Ci każdą możliwą technologię prezentując jej wady i zalety, czy też przekonywać Cię, że właśnie ta jest najlepsza a nie tamta. Chodzi o to abyś Ty sam, nabrał świadomości o tym jak ważne jest to zagadnienie i dlaczego warto zwrócić na to szczególną uwagę.
20.04.2015Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022