Ubezpieczenie na życie – jakim jesteś klientem?
Pracując jako Life Protection Advisor, poznaję wielu ciekawych ludzi. Różnią się od siebie pod wieloma względami, ale mają też ze sobą dużo wspólnego. Moje porównania opieram o potrzeby – jestem agentem ubezpieczeniowym, dlatego na to zwracam szczególną uwagę. Właśnie na nie największy wpływ mają m.in.: wiek, stan zdrowia, wykonywany zawód, wielkość rodziny, sytuacja finansowa czy plany na przyszłość. Ze względu na powyższe podzieliłem klientów na takich, którzy czują najmniejsze i największe potrzeby ubezpieczeniowe.
Z poradnika dowiesz się
Potrzeby ubezpieczeniowe – grupy społeczne
W pierwszej grupie znajdziemy najczęściej młodych, zdrowych singli, którzy nie posiadają zobowiązań i są niezależni finansowo. Nie wykonują też ryzykownych zawodów lub nie mają niebezpiecznego hobby. Często uważają, że w aktualnej sytuacji ubezpieczenie ich nie dotyczy, mają niskie poczucie odpowiedzialności (nawet za siebie).
W drugiej grupie pojawiają się osoby o całkiem przeciwnych poglądach. Wynika to z tego, że zakładają rodzinę, planują jej przyszłość, budują firmy, mają coraz większe zobowiązania. Mogą też czuć większą potrzebę ubezpieczenia się, bo przeszły chorobę lub wypadek albo wykonują ryzykowny zawód bądź mają niebezpieczne hobby. Czują się odpowiedzialni za siebie i swoją rodzinę.
Pierwszy typ od drugiego najczęściej różni się tym, że ma wyższe sumy ubezpieczeń, brak dodatkowych wykluczeń, niższe ryzyko ubezpieczeniowe. Takie warunki są bardzo korzystne, wręcz idealne, ale – jak widać – potrzeba jest wtedy najniższa.
Coś jednak musi kierować ludzi do tego, aby chcieli mieć (bądź też nie) polisę na życie.
Stosunek do ubezpieczenia – podział na 4 kategorie
Wykonywany przeze mnie zawód agenta ubezpieczeniowego sprawił, że zwracam uwagę na stosunek klienta do ubezpieczenia. Tu pozwoliłem sobie na podzielenie klientów na 4 kategorie:
-
ubezpieczony,
-
niedoubezpieczony,
-
nieubezbieczony,
-
nieubezpieczalny.
Jeśli więc jesteś:
-
Ubezpieczony – świetnie! Pozwól, agentowi ubezpieczeniowemu zrobić audyt polisy (taki przegląd jak auta, żeby mieć pewność, że z taką polisą dojedziesz do celu).
-
Niedoubezpieczony – nie bój się spotkania, omów z ekspertem na nowo swoje potrzeby. Bądź świadomy swojej ochrony.
-
Nieubezpieczony – nie czekaj, spotkaj się z agentem. Nieszczęście nie pyta, czy teraz to dobry moment. Powiedz mu, co się stało, że nie wierzysz w ubezpieczenia albo czego się obawiasz.
-
Nieubezpieczalny – a może jednak nie jesteś? Nie masz nic do stracenia, agent sprawdzi to dla ciebie!
A ty jakim typem jesteś? Odezwij się do mnie, zadbam o twoje poczucie bezpieczeństwa.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o ubezpieczeniach na życie
Działalność gospodarcza przedsiębiorstwa jest przedmiotem rozważań wielu dziedzin nauki. Termin przedsiębiorstwo składa się z kilku mian, z których możemy wyróżnić takie, jak: instytucja, firma, zakład. Wśród tych pojęć najbardziej odmienne jest pojęcie firmy. Nazwą tą w znaczeniu prawnym do prowadzenia działalności posługują się osoby fizyczne lub prawne. Przedsiębiorstwo jest dopuszczonym przez przepisy prawa podmiotem gospodarczym działającym w celach zarobkowych, wykonującym to na swój własny rachunek. Każda działalność przedsiębiorstwa staje się wyodrębniona z otoczenia pod względem organizacyjnym, ekonomicznym i prawnym. Wyróżniając cechy przedsiębiorstwa, można wskazać na te najbardziej charakterystyczne, do których należą: nazwa przedsiębiorstwa, siedziba, struktura organizacyjno-prawna. Przedsiębiorstwo zatem jest pewnego rodzaju kapitałem społecznym, w skład którego wchodzą ludzie, czyli pracownicy i kadra.
02.03.2016Można ubezpieczyć się od niezdolności do pracy? Oczywiście, że można. Jednak trzeba zwrócić uwagę na fakt, że towarzystwa różnie mogą interpretować ów termin, co może mieć wpływ na wysokość opłacanej składki. W następstwie czego czasami można usłyszeć od "znajomego", że za niezdolność do pracy płaci o połowę mniej…
12.07.2021Planując jakiekolwiek działania na rynku finansowym, należy poznać parę podstawowych definicji i zasad. Trzeba na przykład zrozumieć podstawowe różnice między inwestowaniem a oszczędzaniem, bo choć te pojęcia czasem są stosowane zamiennie, to w żadnym razie nie oznaczają tego samego.
08.05.2019Jedna chwilówka, później następna i kolejna. W ten sposób szybko możemy dojść do momentu, kiedy nasz domowy budżet w żaden sposób nie chce się naciągnąć i brakuje środków na spłatę wszystkich rat. Najgorsze, co możemy zrobić, to chować głowę w piasek i udawać, że nie ma problemu. Odsetki związane z nieterminową spłatą są tak wysokie, że w krótkim czasie mogą przewyższyć kwotę pożyczonego kapitału. Jeśli i Ty borykasz się z problemem nadmiernego zadłużenia chwilówkami i nie stać Cię na terminową spłatę wszystkich rat, ratunkiem będzie dla Ciebie konsolidacja.
26.09.2019Czy wiesz że w Polsce każdego dnia powstaje ponad 1200 firm. W ciągu ostatnich 12 miesięcy przybyło ponad 304 tysięcy nowych przedsiębiorstw. Zgadnij ile z nich będzie świętować 10 rocznicę działalności? Podpowiem Ci - zaledwie 100. Do 3 roku funkcjonowania z rynku zniknie ponad połowa z nich, a nawet jedna czwarta z nich nie osiągnie statusu 8 lat działalności.
12.07.2015W dzisiejszych czasach – wbrew pozorom – małe i średnie firmy, chcąc pozyskiwać klientów i promować swoją firmę, stoją przed niełatwym zadaniem. Jeszcze 10 lat temu promocja firmy ograniczała się do rozniesienia ulotek, powieszenia plakatów i jeżdżącej po okolicy przyczepki głoszącej hasła reklamowe. Czasy, o których mowa, w kontekście biznesu, zaczynają przechodzić do historii. W tym momencie coraz większą popularność zyskują media społecznościowe czy influencer marketing.
11.03.2022