Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Ubezpieczenie na życie – jakim jesteś klientem?

Ubezpieczenie na życie – jakim jesteś klientem?

Pracując jako Life Protection Advisor, poznaję wielu ciekawych ludzi. Różnią się od siebie pod wieloma względami, ale mają też ze sobą dużo wspólnego. Moje porównania opieram o potrzeby – jestem agentem ubezpieczeniowym, dlatego na to zwracam szczególną uwagę. Właśnie na nie największy wpływ mają m.in.: wiek, stan zdrowia, wykonywany zawód, wielkość rodziny, sytuacja finansowa czy plany na przyszłość. Ze względu na powyższe podzieliłem klientów na takich, którzy czują najmniejsze i największe potrzeby ubezpieczeniowe.

author box img

Bartłomiej Ochwat

Zaktualizowano: 10 czerwca 2021 10.06.2021 Czas lektury: 2min

Z poradnika dowiesz się

Ponad 22604 Specjalistów od Ubezpieczenia na Życie blisko Ciebie

Potrzeby ubezpieczeniowe – grupy społeczne

W pierwszej grupie znajdziemy najczęściej młodych, zdrowych singli, którzy nie posiadają zobowiązań i są niezależni finansowo. Nie wykonują też ryzykownych zawodów lub nie mają niebezpiecznego hobby. Często uważają, że w aktualnej sytuacji ubezpieczenie ich nie dotyczy, mają niskie poczucie odpowiedzialności (nawet za siebie).

W drugiej grupie pojawiają się osoby o całkiem przeciwnych poglądach. Wynika to z tego, że zakładają rodzinę, planują jej przyszłość, budują firmy, mają coraz większe zobowiązania. Mogą też czuć większą potrzebę ubezpieczenia się, bo przeszły chorobę lub wypadek albo wykonują ryzykowny zawód bądź mają niebezpieczne hobby. Czują się odpowiedzialni za siebie i swoją rodzinę.

Pierwszy typ od drugiego najczęściej różni się tym, że ma wyższe sumy ubezpieczeń, brak dodatkowych wykluczeń, niższe ryzyko ubezpieczeniowe. Takie warunki są bardzo korzystne, wręcz idealne, ale – jak widać – potrzeba jest wtedy najniższa.

Coś jednak musi kierować ludzi do tego, aby chcieli mieć (bądź też nie) polisę na życie.

Stosunek do ubezpieczenia – podział na 4 kategorie

Wykonywany przeze mnie zawód agenta ubezpieczeniowego sprawił, że zwracam uwagę na stosunek klienta do ubezpieczenia. Tu pozwoliłem sobie na podzielenie klientów na 4 kategorie:

  • ubezpieczony,

  • niedoubezpieczony,

  • nieubezbieczony,

  • nieubezpieczalny.

Jeśli więc jesteś:

  • Ubezpieczony – świetnie! Pozwól, agentowi ubezpieczeniowemu zrobić audyt polisy (taki przegląd jak auta, żeby mieć pewność, że z taką polisą dojedziesz do celu).

  • Niedoubezpieczony – nie bój się spotkania, omów z ekspertem na nowo swoje potrzeby. Bądź świadomy swojej ochrony.

  • Nieubezpieczony – nie czekaj, spotkaj się z agentem. Nieszczęście nie pyta, czy teraz to dobry moment. Powiedz mu, co się stało, że nie wierzysz w ubezpieczenia albo czego się obawiasz.

  • Nieubezpieczalny – a może jednak nie jesteś? Nie masz nic do stracenia, agent sprawdzi to dla ciebie!

A ty jakim typem jesteś? Odezwij się do mnie, zadbam o twoje poczucie bezpieczeństwa.

Dodano: 10 czerwca 2021 Zaktualizowano: 10 czerwca 2021

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco