Masz serwis www? Sprawdź, czy zarabia dla ciebie pieniądze.
Elementy web audytu
Na początku audytor koncentruje się na absolutnych podstawach, czyli jakości kodu strony. Strona www powinna wyświetlać się poprawnie, nie może ładować się zbyt długo lub wyświetlać błędów na ekranie użytkownika. Często spotykanym błędem popełnianym przez programistów jest projektowanie stron wyłącznie pod swoją przeglądarkę i rozdzielczość ekranu. Trzeba tez pamiętać o możliwościach wyświetlania strony w urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety). Jakość kodu przekłada się również na wyniki serwisu w wyszukiwarkach internetowych.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie szeroko rozumianej użyteczności serwisu. Kontrolowane są takie elementy jak: zrozumiała hierarchia informacji, przejrzystość nawigacji, mapa strony. Audytor wciela się w rolę zwykłego użytkownika i próbuje wyszukać na niej najważniejsze informacje. Sprawdza, czy można w prosty sposób znaleźć ofertę przedsiębiorstwa, zrobić zakupy w sklepie internetowym, czy w serwisie jest i jak działa wyszukiwarka, czy łatwo znaleźć mapę witryny.
Następnie audytor sprawdza serwis pod kątem pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Sprawdzane są:
PageRank serwisu, czyli liczbowa wartość jego ważności nadana mu przez Google,
linki przychodzące, czyli w jaki sposób inne strony linkują do badanej witryny,
obecność i poprawność plików ułatwiających pracę robotów indeksujących serwis.
Profesjonalny web audyt wychodzi poza tematy techniczne związane z Internetem. Bada prezentację serwisu pod kątem biznesowym. Przeprowadzona zostaje analiza biznesowa witryny pod kątem sposobu prezentacji oferty, wiarygodności serwisu, spójności, sposobu kontaktu z klientami. Na podstawie takiej analizy właściciel serwisu otrzymuje informacje, czy jego strona będzie skutecznym narzędziem w promocji jego biznesu, czy wręcz przeciwnie - odstraszy potencjalnych klientów lub partnerów.
Wynikiem audytu jest wielostronicowy dokument szczegółowo opisujący wszystkie błędy, jakie popełnił projektant witryny. Sprawdzane elementy są dokładnie opisane, a także zestawione w tabelach. Aby podsumowanie audytu było przejrzyste, wszystkie wyniki przedstawiane są także w ujęciu procentowym.
Audyt i co dalej?
Web audyt to bardzo dobra podstawa do odświeżenia serwisu lub jego całkowitej przebudowy. Jest to też pretekst do przemyślenia, jak chcemy za jego pomocą wzmocnić swój biznes.
Co chcemy, aby robił klient po odwiedzinach w naszym serwisie?
Efektem audytu powinna być modernizacja serwisu www, poprawa wizerunku firmy w Internecie oraz optymalizacja działań sprzedażowych za pośrednictwem strony WWW.
www.web-audyty.pl
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o pozycjonowaniu stron
Terminarz Oferteo to narzędzie, które ma ułatwić Twoją codzienną pracę. Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach, dzięki którym wszystko będzie odbywać się sprawnie i bezpiecznie. Wyjaśniamy, jak to robić, aby chronić dane, budować zaufanie klientów i zapewnić sobie komfort pracy.
20.08.2025Sukces firmy lub też indywidualnej marki w dużej mierze zależny jest od tego, w jaki sposób się promujemy. Obecnie bowiem nie wystarczy już tylko najlepszy produkt lub usługa, gdyż na rynku mamy spore nasycenie podobnymi do siebie ofertami. Nasuwa się więc oczywisty wniosek, że trzeba wyróżnić się na tle konkurencji. Z pomocą przychodzi nam w tej kwestii Internet. Musimy jednak sobie uzmysłowić, że w 2022 roku założenie tylko internetowej wizytówki to jeszcze zbyt mało. Osoby działające aktywnie w e-commerce, ale i nie tylko, doskonale wiedzą o tym, że trzeba swoją stronę internetową jeszcze wypromować w sieci. Tym samym niezbędne będzie nam pozycjonowanie stron WWW. Co to jest, a także jakie są jego zalety, pokażemy w dalszej części niniejszego tekstu.
13.09.2022Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Oferteo to platforma, na której pomagamy Wykonawcom zdobywać nowe zlecenia i klientów – bez względu na branżę. Już ponad 700 tys. Wykonawców zaufało nam i uczyniło Oferteo swoim partnerem biznesowym. Do tej pory dzięki naszej platformie Wykonawcy wysłali ponad 19 mln ofert do 5 mln Zlecających. To nie tylko obietnice – to realne możliwości. Sprawdź, co możesz zyskać, współpracując z nami!
12.12.2024