Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Masz serwis www? Sprawdź, czy zarabia dla ciebie pieniądze.

Reklama
Miejsce na reklamę

Masz serwis www? Sprawdź, czy zarabia dla ciebie pieniądze.

author box img

Opcja.pl - IT dla Biznesu

Zaktualizowano: 10 września 2011 10.09.2011 Czas lektury: 2min
  • Więcej poradników o pozycjonowaniu stron

Ponad 7802 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych blisko Ciebie

Audyt serwisu www to usługa polegająca na bardzo dokładnym, przekrojowym sprawdzeniu strony. Audyt serwisu www powinien zbadać, czy serwis buduje profesjonalny wizerunek firmy lub produktu, realizuje założone cele (biznesowe, informacyjne, edukacyjne), czy jest wygodny dla odwiedzających.
Elementy web audytu
Na początku audytor koncentruje się na absolutnych podstawach, czyli jakości kodu strony. Strona www powinna wyświetlać się poprawnie, nie może ładować się zbyt długo lub wyświetlać błędów na ekranie użytkownika. Często spotykanym błędem popełnianym przez programistów jest projektowanie stron wyłącznie pod swoją przeglądarkę i rozdzielczość ekranu. Trzeba tez pamiętać o możliwościach wyświetlania strony w urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety). Jakość kodu przekłada się również na wyniki serwisu w wyszukiwarkach internetowych.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie szeroko rozumianej użyteczności serwisu. Kontrolowane są takie elementy jak: zrozumiała hierarchia informacji, przejrzystość nawigacji, mapa strony. Audytor wciela się w rolę zwykłego użytkownika i próbuje wyszukać na niej najważniejsze informacje. Sprawdza, czy można w prosty sposób znaleźć ofertę przedsiębiorstwa, zrobić zakupy w sklepie internetowym, czy w serwisie jest i jak działa wyszukiwarka, czy łatwo znaleźć mapę witryny.
Następnie audytor sprawdza serwis pod kątem pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Sprawdzane są:
PageRank serwisu, czyli liczbowa wartość jego ważności nadana mu przez Google,
linki przychodzące, czyli w jaki sposób inne strony linkują do badanej witryny,
obecność i poprawność plików ułatwiających pracę robotów indeksujących serwis.
Profesjonalny web audyt wychodzi poza tematy techniczne związane z Internetem. Bada prezentację serwisu pod kątem biznesowym. Przeprowadzona zostaje analiza biznesowa witryny pod kątem sposobu prezentacji oferty, wiarygodności serwisu, spójności, sposobu kontaktu z klientami. Na podstawie takiej analizy właściciel serwisu otrzymuje informacje, czy jego strona będzie skutecznym narzędziem w promocji jego biznesu, czy wręcz przeciwnie - odstraszy potencjalnych klientów lub partnerów.
Wynikiem audytu jest wielostronicowy dokument szczegółowo opisujący wszystkie błędy, jakie popełnił projektant witryny. Sprawdzane elementy są dokładnie opisane, a także zestawione w tabelach. Aby podsumowanie audytu było przejrzyste, wszystkie wyniki przedstawiane są także w ujęciu procentowym.
Audyt i co dalej?
Web audyt to bardzo dobra podstawa do odświeżenia serwisu lub jego całkowitej przebudowy. Jest to też pretekst do przemyślenia, jak chcemy za jego pomocą wzmocnić swój biznes.
Co chcemy, aby robił klient po odwiedzinach w naszym serwisie?
Efektem audytu powinna być modernizacja serwisu www, poprawa wizerunku firmy w Internecie oraz optymalizacja działań sprzedażowych za pośrednictwem strony WWW.
www.web-audyty.pl
Dodano: 28 września 2011 Zaktualizowano: 10 września 2011

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Reklama
Miejsce na reklamę
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco