Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

5 sposobów na promocję małej i średniej firmy

5 sposobów na promocję małej i średniej firmy

W dzisiejszych czasach – wbrew pozorom – małe i średnie firmy, chcąc pozyskiwać klientów i promować swoją firmę, stoją przed niełatwym zadaniem. Jeszcze 10 lat temu promocja firmy ograniczała się do rozniesienia ulotek, powieszenia plakatów i jeżdżącej po okolicy przyczepki głoszącej hasła reklamowe. Czasy, o których mowa, w kontekście biznesu, zaczynają przechodzić do historii. W tym momencie coraz większą popularność zyskują media społecznościowe czy influencer marketing.

author box img

Agencja Eximus

Zaktualizowano: 11 marca 2022 11.03.2022 Czas lektury: 5min

Z poradnika dowiesz się

Ponad 71847 Specjalistów od Finansów blisko Ciebie

Jakiej wiedzy marketingowej potrzebujesz do prowadzenia firmy?

Największe problemy pojawiają się wtedy, gdy przedsiębiorca zaczyna czytać artykuł za artykułem, a w każdym z nich dowiaduje się o lepszym sposobie promocji swojej firmy, summa summarum gubiąc się w tak obszernym temacie, jakim jest marketing.

Dobra wiadomość jest taka, że prowadząc małą lub średnią firmę, wcale nie musisz być specjalistą od marketingu, który rozumie każdy problem na wszystkich poziomach jego złożoności, a także zna rozwiązania i skutecznie je stosuje. Ważne, byś umiał znaleźć, zweryfikować i zatrudnić odpowiednich ludzi, którzy Ci w tym pomogą, a do tego potrzebujesz po prostu wiedzy elementarnej.

1. Facebook

To portal, który z pewnością znasz, ponieważ być może korzystasz z niego prywatnie, natomiast nie w celach biznesowych.

Na Facebooku obecnie możemy pracować na dwóch płaszczyznach, jeśli chodzi o działania marketingowe.

Dystrybucja treści

Czyli potocznie nazywane dodawanie postów. To bardzo skuteczna metoda budowania marki, ponieważ klient, który na przykład dotarł do nas przez reklamę lub wyszukiwanie, jest w stanie zweryfikować, czy jesteśmy aktywni w swoich działaniach, czy też ostatnie posty pochodzą z 2015 roku.

Drugim aspektem jest to, że regularna dystrybucja treści po prostu buduje zaufanie odbiorcy, co jest nie do przecenienia na tle konkurencji, która coraz częściej zaczyna dbać o to, by pojawiać się w sieci.

Reklamy sponsorowane

W większości branż potrafią być lwią częścią dochodu. System reklamowy Facebooka to bardzo rozbudowany mechanizm, który pozwala na bardzo precyzyjne kierowanie reklam do odpowiedniej grupy docelowej. Odpowiednio ułożony lejek marketingowy potrafi działać cuda i generować świetnie wyniki, pod warunkiem że technicznie i merytorycznie jest on dobrze skonfigurowany. Sukcesem reklamy na Facebooku jest wypadkowa czasu, treści oraz odpowiedniego stargetowania. To klucz do sukcesu, który jest niezrozumiały dla wielu firm.

Celów reklamowych mamy całe mnóstwo, natomiast triumfy święci reklama skierowana na pozyskiwanie kontaktów, dzięki której możemy wyświetlać kreacje zachęcające do pozostawienia danych. To niesamowicie dobrze konwertująca metoda reklamowa.

2. Google Adwords

Z pewnością znasz najpopularniejszą przeglądarkę Google, z której korzysta ponad 95% Polaków. Dlaczego aż tak duża siła tkwi w reklamach, które są tworzone w wyszukiwarkach? Powód jest prostszy niż się wydaje.

Otóż w Google klient często wykazuje natychmiastową potrzebę i jest podany na tzw. tacy. Jeżeli korzystamy z przeglądarki, to robimy to w konkretnym celu, np. szukamy czapki na zimę, wpisując właśnie frazy typu "zimowa czapka", "czapka na zimę" i tym podobne, a nie na przykład "buty" czy "kombinezon narciarski".

Kluczem do sukcesu jest takie skonfigurowanie reklamy, aby była jak najbardziej dopasowana do wyszukiwanej frazy i trafiała do odbiorcy, dzięki czemu niemalże od razu znajdzie on nas, czyli swojego usługodawcę. Oczywiście pozostałość procesu leży w kwestii tego, jak zbudowana jest strona internetowa, w jak szybkim czasie zostanie zrealizowane zamówienie i tym podobne, natomiast z punktu widzenia marketingu jest to szalenie skuteczna metoda.

3. Instagram

Instagram jest dynamiczną aplikacją, która opiera swój content o wartości wizualne, więc o ładnej jakości zdjęcia oraz ciekawe filmy, umożliwia też bezpośrednią komunikację. To medium społecznościowe bije rekordy popularności, a nic nie zapowiada, by cokolwiek położyło temu kres.

Ogromnym plusem jest to, iż Instagram AdWords, to ten sam system, którym operuje Facebook, dzięki czemu możemy z poziomu Facebooka uruchomić reklamę na Instagramie oraz w sieciach partnerskich i messengerze.

Instagram podaje na tacy niesamowite rezultaty. Według naszych osobistych badań, firmy, które używają Instagrama do sprzedaży, potrafią wygenerować o 12,5% więcej zysku już w pierwszych trzech miesiącach od wdrożenia tego kanału! To bardzo dużo!

4. Influencer marketing

Otóż influencer to dosłownie osoba medialna, która posiada swoją społeczność, na którą oddziałuje, i jest w niej liderem opinii. Jeżeli na przykład produkujesz kosmetyki, to idealnym influencerem, z którym powinieneś podjąć współpracę, jest na przykład blogerka beauty, która testuje różne kosmetyki i opisuje ich działanie oraz swoją opinię na ich temat. Dzięki zasięgowi tej osoby Twoja firma zyskuje na popularności.

Jeżeli miałeś już do czynienia z tą formą marketingu, to dobrze wiesz, że to niełatwy kawałek chleba, zwłaszcza gdy nie ma się w tej dziedzinie doświadczenia. Sam dobór influencera do Twojej kampanii to nierzadko miesiąc szeroko zakrojonych działań. Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na współczynnik zaangażowania na profilu osoby, do której zwracasz się o współpracę.

Dla przykładu, jeżeli obserwuje kogoś 50 000 osób, a pod zdjęciami tej osoby pojawia się zaledwie 700 polubień i 15 komentarzy, to znaczy, że ta ilość obserwujących nie daje żadnego przełożenia na zaangażowanie w profil. Ten prosty parametr pozwoli Ci ocenić potencjalną skuteczność takich działań.

5. Video marketing

Przewaga video jest dzisiaj nie do wycenienia. Widzowie, którzy mogą obserwować naszą twarz, sylwetkę, zachowania, słuchać głosu, zdecydowanie lepiej reagują, jeśli chodzi o kupno produktów czy usług. Video marketing jest ogólnym pojęciem i dotyczy głównie tworzenia filmów, zarówno pod kątem merytoryki, jak i rozrywki.

Video marketing możesz realizować za pośrednictwem wszelkiego rodzaju live'ów, webinarów, czy też prowadząc kanał na YouTubie, co staje się dzisiaj coraz popularniejsze. W tej formie promocji najważniejszy jest człowiek – to samo centrum filmu, który musi wywoływać emocje i na tym należy się skupić.

Promocja małej i średniej firmy

Temat promocji małej i średniej firmy można poszerzyć o wiele więcej punktów i podpunktów, natomiast nie chodzi o to, aby wyskakiwać klientom "z lodówki", a jedynie o umiejętną ekspozycję swoich wartości. Wystarczy, że skutecznie wdrożysz te 5 powyższych sposobów, a Twoja firma zacznie nabierać rozpędu i liczba potencjalnych klientów znacznie się zwiększy. Pamiętaj o tym, aby w razie, gdy nie wiesz, jak wykonać daną czynność, zwrócić się z tym do eksperta lub specjalisty w danej dziedzinie.

Polecamy: Firmy od reklam internetowych

Opracowano:

Agencja Eximus

Kredyt hipoteczny - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 9 177 Specjalistów od Kredytów Hipotecznych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Wszystkie miasta i firmy
Dodano: 11 marca 2022 Zaktualizowano: 11 marca 2022

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco