Content Editor

Wrocław
Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Artykuł eksperta na Oferteo – jak przygotować? Prosta instrukcja

Autor: Content Editor, publikacja: 2023-03-08

Jako ekspert w swojej dziedzinie, chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z potencjalnymi klientami na platformie Oferteo. Jednym z najlepszych sposobów na to jest napisanie artykułu eksperta. Ale jak się do tego zabrać? W tym artykule przedstawimy Ci proste kroki, które pozwolą Ci stworzyć odpowiednio sformatowany i wartościowy artykuł, który przyciągnie uwagę czytelników.

Copywriter podczas pisania artykułu eksperta

Jakie tematy poruszać w artykule eksperta na Oferteo?

Jeśli chcesz napisać artykuł ekspercki na Oferteo, porusz tematy związane z Twoją branżą. Interesujące dla czytelników będą m.in.:

  • Aktualne trendy, nowości, innowacje i zmiany wprowadzane w branży.
  • Wyzwania, z jakimi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy w danej branży.
  • Sposoby na rozwiązanie problemów, z jakimi borykają się przedsiębiorcy oraz ich klienci.
  • Najlepsze praktyki i sposoby na skuteczne prowadzenie biznesu.
  • Poradniki dla początkujących przedsiębiorców.
  • Analizy rynku i prognozy dotyczące przyszłości danej branży.
  • Inspiracje i pomysły na rozwój biznesu.
  • Opinie i komentarze dotyczące aktualnych wydarzeń i zmian w branży.
  • Wywiady z czołowymi przedstawicielami danej branży.

Przykładowo, w artykule o branży IT warto wspomnieć o najnowszych trendach w zakresie rozwoju aplikacji mobilnych, branży beauty – trendach w makijażu, branży turystycznej – wyzwaniach, jakie stoją przed właścicielami hoteli i biur podróży itd.

Jak stworzyć tytuł artykułu, który przyciągnie uwagę czytelnika?

Stworzenie odpowiedniego tytułu dla artykułu ma na celu przyciągnąć uwagę czytelnika. Dobry tytuł powinien zawierać ciekawostki, emocje, pytania lub instrukcje. Powinien też być krótki (maksymalnie ok. 70 znaków ze spacjami) i jasno oddawać temat artykułu. Dzięki temu czytelnik będzie miał poczucie, że tytuł odpowie na jego pytanie lub zaspokoi jego potrzeby. Taki tytuł zwiększa szanse na to, że czytelnik przeczyta artykuł i zapamięta go na dłużej. Przykłady dobrych tytułów artykułów to:

  • 5 innowacyjnych technologii, które zmieniają oblicze branży IT
  • 7 kroków do skutecznej strategii marketingowej dla małych firm
  • Najnowsze trendy w modzie – co będzie hitem w nadchodzącym sezonie?
  • Jak przedsiębiorcy w branży gastronomicznej radzą sobie z rosnącymi kosztami?
  • Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce – najlepsze praktyki
  • Rynek nieruchomości w Polsce – co przyniesie przyszłość?
  • Jakie biznesy będą modne w nadchodzącym roku?
  • Nietypowe pomysły na biznes – jak zacząć od zera?
  • Jakie nowości wprowadziły banki w swojej ofercie w ostatnim kwartale?
  • Jak zminimalizować koszty w firmie bez szkody dla jakości usług?

Lead – dlaczego to ważne i jak go napisać?

Lead to pierwsze kilka zdań artykułu, które są bardzo ważne dla czytelnika. To właśnie na ich podstawie czytelnik decyduje, czy warto czytać dalej. Dlatego tak istotne jest, żeby lead był ciekawy i wciągający.

Jak napisać dobry lead?

Lead powinien być krótki, składający się z zaledwie kilku zdań (najlepiej 2-3 zdań), aby czytelnik nie tracił czasu na długie wstępy. Lead powinien być napisany prostym i zrozumiałym językiem, a jednocześnie powinien być oryginalny i wyróżniający się spośród innych tekstów na ten sam temat.

Przykłady leadów:

Zdjęcie pod lupą – jakie kryteria powinno spełniać, by idealnie pasowało do tekstu?

Dodanie zdjęcia do artykułu może wzbogacić jego treść i przyciągnąć uwagę czytelnika, jednak nie każde zdjęcie będzie odpowiednie. Aby dobrze dobrać zdjęcie, trzeba zwrócić uwagę na kilka kryteriów:

  1. Zdjęcie powinno tematycznie odnosić się do tekstu, czyli powinno uzupełniać lub ilustrować treść tekstu. Należy unikać zdjęć bez związku z tematem, które jedynie dekorują tekst.
  2. Zdjęcie powinno być dobrej jakości i czytelne. Niewyraźne, rozmazane lub przyciemnione zdjęcie może wprowadzać czytelnika w błąd i zmniejszać wartość estetyczną artykułu.
  3. Zdjęcie powinno być odpowiednio dobrane pod względem stylu i kolorystyki. Jeśli artykuł porusza poważny temat, lepiej wybrać zdjęcie w odcieniach szarości lub czerni i bieli, a jeśli temat jest lżejszy i bardziej zabawny, to można zastosować jasne i żywe kolory.
  4. Zdjęcie powinno być również umieszczone pod leadem i podpisane.
  5. Warto również zadbać o wielkość i proporcje zdjęcia, by nie zakłócało ono układu strony (orientacja pozioma, wymiary 750 x 500 px, format .jpg).

Przestrzeganie tych wytycznych pozwoli na optymalne wykorzystanie grafiki w artykule i zapewni czytelność i estetykę całej publikacji.

Jakie znaczniki HTML warto wykorzystać w artykule?

W artykule warto używać różnych znaczników HTML, które pozwolą odpowiednio sformatować treść i ułatwią czytanie, np.:

  • Żeby wyróżnić tytuł artykułu, skorzystaj z tagu<h1>.
  • Dla leadu użyj <p class="ofe-blog-lead">.
  • Jeśli chodzi o nagłówki sekcji, wykorzystaj tagi <h2> lub <h3>, zależnie od tego, jak mocno chcesz podkreślić dany fragment tekstu.
  • Akapity umieść w tagu <p>, co pomoże w łatwiejszym odróżnieniu ich od pozostałych fragmentów artykułu.
  • Jeśli chcesz utworzyć listę punktowaną lub numerowaną, użyj tagów <ul> lub <ol>, a każdy element listy zapisz w tagu <li>.
  • Aby wyróżnić dany fragment tekstu, możesz skorzystać z tagów <strong> lub <em>, które dodadzą odpowiednio pogrubienie lub kursywę.

Podczas stosowania tagów HTML warto korzystać z nich z umiarem i stosować tam, gdzie faktycznie mają sens. Ważne jest, by tekst był czytelny i atrakcyjny wizualnie, ale jednocześnie nie powinno to przesłaniać samej treści. Po napisaniu artykułu skopiuj jego treść do pliku HTML i tam już wykorzystaj odpowiednie znaczniki.

Artykuł eksperta na Oferteo – dobre praktyki

Artykuł eksperta to nie tylko wspaniała okazja do dzielenia się swoją wiedzą, ale także szansa na budowanie zaufania i wizerunku jako eksperta w swojej dziedzinie. Aby osiągnąć ten cel, należy przestrzegać kilku dobrych praktyk:

  • Miej na uwadze, że artykuł eksperta nie powinien pełnić funkcji reklamowej ani promować Twojej działalności. Jego celem powinno być przekazanie wartościowych informacji i porad dla czytelników. Jeśli artykuł będzie wyglądał na reklamowy lub promocyjny, to czytelnik może stracić zaufanie do Ciebie i nie będzie zainteresowany dalszą lekturą czy kontaktem z Tobą.
  • Artykuł powinien zawierać unikalną treść. Nie wolno kopiować jej z innych źródeł, takich jak strony internetowe czy publikacje, ani z własnych materiałów. Powielanie istniejącej już treści jest nieetyczne i może prowadzić do poważnych problemów prawnych. Ważne jest, aby artykuł był oryginalny również dla lepszego pozycjonowania w wyszukiwarkach. Żeby uniknąć naruszenia praw autorskich, należy pamiętać o cytowaniu źródeł i upewnieniu się, że są one autentyczne.
  • Długość artykułu to także istotna kwestia. Przyjmuje się, że artykuł eksperta powinien mieć od 2000 do 8000 znaków. Dlaczego tyle? Zbyt krótki artykuł może nie zawierać wystarczająco dużo informacji, by być wartościowym dla czytelnika, natomiast zbyt długi może skłonić czytelnika do rezygnacji z czytania.
  • Artykuł eksperta powinien mieć wykorzystane przynajmniej trzy nagłówki H2. Dzięki wykorzystaniu nagłówków czytelnicy mogą szybko zlokalizować interesujące ich fragmenty tekstu, a także zrozumieć strukturę artykułu.
  • Skorzystaj z techniki pogrubienia, aby czytelnicy szybko znaleźli najważniejsze informacje w Twoim tekście! Pogrubienie tekstu jest doskonałym sposobem wyróżnienia kluczowych słów. Jednak trzeba uważać, by nie przesadzić z ich ilością. Nadmiar pogrubień może spowodować chaos i utrudnić czytanie tekstu.

Ważne! W ramach platformy Oferteo nie ma możliwości zamieszczania linków do witryn zewnętrznych, dlatego w artykule nie powinieneś dodawać żadnych tego typu odnośników, chyba że są to witryny rządowe.

Jak zakończyć artykuł – praktyczne wskazówki

Zakończenie artykułu to kluczowy moment, który może mieć wpływ na to, czy czytelnik wróci na stronę w przyszłości. Dlatego warto przemyśleć kilka praktycznych wskazówek, które pomogą skutecznie zakończyć artykuł.

  1. Warto podsumować najważniejsze informacje, które przekazałeś w artykule. Powtórz najważniejsze punkty, które należy zapamiętać i wyciągnij najważniejsze wnioski.
  2. Możesz skorzystać z perswazji. Wykorzystaj zakończenie artykułu do skłonienia czytelnika do podjęcia określonych działań lub do zmiany podejścia do omawianego tematu. Przedstaw argumenty, które przekonają czytelnika do Twojego stanowiska.
  3. Dobrym sposobem na zakończenie artykułu są cytaty. Wykorzystaj cytat, który uzupełni temat artykułu i wzbogaci jego treść.
  4. Możesz przedstawić perspektywę przyszłości. Zaprezentuj czytelnikowi, jakie mogą być dalsze kroki w danym temacie lub jakie zmiany mogą oczekiwać w przyszłości.

W każdym przypadku ważne jest, aby zakończenie było spójne z resztą artykułu i pozostawiło pozytywne wrażenie na czytelniku, zachęcając go do powrotu na stronę w przyszłości.

Copywriter - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 11 297 Copywriterów najlepszych w 2025 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o copywritingu