Jesteś małą firmą? Możesz konkurować z gigantami!
Autor: Piotr Przybylski, Usługi spawalnicze, publikacja: 2021-07-06
Czy mała firma możne rywalizować z gigantem? Oczywiście, że tak.
Niezdrowa konkurencja – obniżka ceny i jakości
Konkurowanie małych firm z dużymi firmami pod względem cenowo-ilościowym jest niemożliwe, a nawet niebezpieczne. Nie powinny obniżać ceny, ponieważ duże przedsiębiorstwa mogą to wykorzystać – łatwiej im chwilowo zejść z kosztów produktów tylko po to, aby mniejsze, konkurencyjne firmy straciły klientów przez podanie niskiej wartości towaru/usługi.
Niestety często możemy spotkać eliminowanie konkurencji za pomocą cen, np. wtedy, gdy w okolicy małych osiedlowych sklepów (najczęściej spożywczych), powstaje wielki market lub galeria. Wówczas właściciele niewielkich przedsiębiorstw stoją przed dylematem: zamykać interes czy jednak nie?
Szukasz oferty na doradztwo gospodarcze? Sprawdź: Najlepsze Firmy Konsultingowe
Dlaczego warto wybrać małe przedsiębiorstwo?
Inaczej sytuacja wygląda u niedużych firm świadczących różnego rodzaju usługi, np. warsztaty samochodowe, salony fryzjerskie, zakłady spawalnicze itd. Tu nie zawsze podstawowym kryterium wyboru oferty jest niska cena – klienci zwracają uwagę przede wszystkim na jakość wykonania.
Mała firma ma przewagę również ze względu na bliższy kontakt i indywidualne podejście do klienta. Klient otrzymuje produkt zgodnie ze swoimi oczekiwaniami, tj. w odpowiednim rozmiarze, kolorze i spersonalizowanym, wymyślonym przez siebie wzorze.
Jeśli nie jest to duże zamówienie tego samego produktu, a jakość i niepowtarzalność towaru są ważniejsze niż cena, warto nawiązać współpracę z małym zakładem. Ponadto nie każdy klient lubi korzystać z możliwości wyboru materiału, wymiaru, wzoru czy koloru tylko z katalogu dostępnych produktów.
Podsumowanie
W dużej firmie powtarzalność (wielosztuk) ma większe szanse realizacji z racji dostępnego sprzętu i możliwości zlecenia wykonania zadania większej liczbie pracowników w jednym czasie.
Zdecydowaną przewagą małej firmy jest indywidualne podejście do każdego klienta, doradztwo i często niepowtarzalność, a wręcz unikalność produktu, którego nie zobaczymy w domach swoich znajomych.