Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Artur Kacprzak | 4rtweb - usługi informatyczne

Warszawa

1

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu?

Autor: Artur Kacprzak | 4rtweb - usługi informatyczne, publikacja: 2023-09-28

SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej, który ma na celu zwiększenia jej widoczności i pozycjonowania na stronach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Celem SEO jest pozyskanie jak największej liczby użytkowników danej strony poprzez poprawę jej rankingów w wynikach wyszukiwania organicznego. Aby osiągnąć ten cel, należy zadbać m.in. o prawidłową optymalizację treści, odpowiednie meta tagi, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także strukturę witryny i parametry techniczne dla wersji desktopowych oraz mobilnych. Dzięki temu użytkownicy, którzy szukają informacji związanych z danym tematem, łatwiej mogą wyszukać stronę internetową i skorzystać z jej zasobów. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jaki jest koszt uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, zachęcam do lektury.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu?

Co składa się na koszt pozycjonowania?

Wstępna analiza strony internetowej, branży i konkurencji to kluczowy element wyceny pozycjonowania. Po dokładnym zbadaniu kluczowych elementów, specjaliści SEO planują i wdrażają działania, mające na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz skuteczne i efektywne konwersje dopasowane do potrzeb danego biznesu.

Wszystkie prace związane z pozycjonowaniem wykonuje się zarówno na danej stronie internetowej, jak i poza jej obszarem. Każdy element strategii ma wpływ na koszt usługi, dlatego warto dokładnie zaplanować, które metody będą najbardziej skuteczne w przypadku wybranej witryny. Dzięki tym działaniom strona internetowa zyska większą popularność wśród użytkowników i zwiększy swoje szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego.

Audyt SEO – czym właściwie jest i jakie ma znaczenie?

Pierwsze zadanie, które zwykle jest wykonywane przez specjalistę SEO, to przeprowadzenie audytu strony internetowej. Dokument audytowy zawiera informacje o aktualnym stanie domeny i samej strony, wskazuje obszary wymagające poprawy oraz przedstawia pomysły na rozwiązanie tych problemów.

Audyt SEO składa się z wielu elementów, w tym informacji na temat treści strony, błędów w kodzie, indeksowania, responsywności, UX i wielu innychczynników wpływających na pozycjonowanie witryny. Dzięki analizie tych czynników ekspert SEO może określić, które elementy wymagają optymalizacji, aby zwiększyć widoczność strony.

Najczęściej wykorzystywane narzędzia audytowe to:

  • Google Speed Insight,
  • Screaming Frog,
  • Ahrefs,
  • Deep Crawl,
  • Gogle Search Console.

Zakładając, że godzina pracy specjalisty SEO to 100 zł, audyt może kosztować od 1500 do kilku tysięcy złotych.

Działania on-site – czym są i jaką odgrywają rolę?

Działania on-site przeprowadzane są w obrębie domeny w ramach strategii SEO. Ważne jest, by zwrócić uwagę na takie aspekty, jak:

  • analizafraz kluczowych,
  • właściwa indeksacja strony internetowej,
  • duplikacja contentu,
  • optymalizacja meta-danych,
  • tworzenie treści na stronęz uwzględnieniem słów kluczowych,
  • odpowiednia struktura nagłówków,
  • przyjazne adresy URL,
  • pliki robots.txt oraz sitemap.xml,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • właściwe nazwy, odpowiednie ALT + TITLE dla grafik,
  • Meta Title oraz Meta Description,
  • prędkości ładowania strony internetowej,
  • wprowadzenie danych strukturalnych,
  • elementy UX,
  • eliminacja błędów z Google Search Console.

Dokładna analiza oraz poprawa powyższych elementów przyczyni się do poprawy jakości i atrakcyjności strony internetowej, co w konsekwencji przełoży się na wzrost jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego.

Pozycjonowanie strony a działania off-site

Działania off-site związane z pozycjonowaniem strony internetowej są niewidoczne dla klienta. W ramach tych działań ekspert SEO oferuje i wykonuje:

  • pozyskiwanie linków zewnętrznych (link building) – minimum 4 linki miesięcznie. Ręczne zdobycie takiej liczby linków wymaga czasu od 3 do 8 godzin, w zależności od branży, posiadanej bazy itp. Koszt comiesięczny dla tego typu działań oscyluje w przedziale od 300 do 800 zł;
  • zlecenia w zakresie content marketingu i artykułów sponsorowanych:
    • napisanie tekstu kosztuje od 100 do 300 zł, w zależności od długości i stopnia trudności;
    • publikacja artykułu wraz z linkiem na branżowym portalu za pośrednictwem np. platformy WhitePress – koszt zaczyna się od 500 do kilku tysięcy złotych.

Do kosztów należy również doliczyć koszt strategii SEO, który jest wyceniany indywidualnie.

Pozycjonowanie stron – lokalne i ogólnopolskie. Co wybrać i dlaczego?

Pozycjonowanie lokalne skupia się na promocji firmy w konkretnym regionie, co pozwala przedsiębiorcom na pozyskanie klientów z wybranego obszaru. W ramach pozycjonowania lokalnego wykonuje się podobne działania jak w przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego, tj. optymalizację strony, pozyskiwanie wartościowych linków oraz dobór słów kluczowych, w przypadku których zawarta jest we frazie nazwa danej miejscowości lub regionu.

Pozycjonowanie ogólnopolskie jest zazwyczaj droższe, ze względu na większy zasięg i większą konkurencję. Aby osiągnąć sukces w takiej optymalizacji, należy poświęcić więcej czasu na link building, analizę rynku oraz tworzenie wielu atrakcyjnych i wysoce merytorycznych artykułów blogowych oraz artykułów sponsorowanych. Konieczne są zatem m.in. dokładna analiza rynku i pozyskiwanie wartościowych linków, co zazwyczaj łączy się z większymi kosztami.

Pozycjonowanie stron z niskim budżetem

Podjęcie działań SEO możliwe jest nawet przy niskim budżecie. Jednak, aby osiągnąć najlepsze wyniki, zaleca się skorzystanie z kompleksowych rozwiązań. Jeśli zdecydujesz się na bezpośrednią współpracę z freelancerem SEO, warto poprosić o rzetelną wycenę działań i profesjonalną konsultację dotyczącą pozycjonowania. Dedykowany specjalista SEO zaproponuje najskuteczniejsze działania, poprowadzi wybrane elementy pozycjonowania oraz będzie nadzorował efektywność prac. Daje to klientowi gwarancję stałej, bezpośredniej oraz fachowej pracy nad stroną.

Google Ads – wsparcie dla pozycjonowania

Google Ads to usługa, w której w wynikach wyszukiwania wyświetlane są linki sponsorowane. Płatne kampanie reklamowe pozwalają na wyświetlanie linków prowadzących do wskazanych stron internetowych. W ramachGoogle Adsistnieje kilka modeli rozliczeń, m.in. CPC (koszt kliknięcia), CPM (koszt za tysiąc wyświetleń) czy CPA (koszt za konwersję). Czynniki, które wpływają na ranking reklam, to m.in. jakość treści, indeksacja witryny czy trafność reklam.

Reklama tekstowa w wyszukiwarce to najpopularniejsza forma reklamy w Google Ads, ale można również inwestować w reklamę displayową, produktową w usłudze Zakupy Google, remarketing czy reklamę na kanale YouTube. W przypadku korzystania z tych form reklamowych należy doliczyć koszty usługi.

Warto pamiętać, że w długofalowej perspektywie pozycjonowanie prowadzone przez dedykowanego eksperta SEO może przynieść więcej korzyści niż reklama płatna.

Pozycjonowanie stron internetowych – co zawiera standardowy cennik?

Czas potrzebny na przeprowadzenie działań optymalizacyjnych zależy od wielu czynników, takich jak rozmiar strony internetowej, jej struktura i stopień zaawansowania optymalizacji. W zależności od tego, prace w zakresie SEO mogą trwać od 4 godzin (dla małych i prostych stron z kilkoma podstronami) do nawet 40 godzin (dla większych sklepów internetowych).

Koszt jednej roboczej godziny specjalisty SEO wynosi około 100 zł, co oznacza, że koszt samej optymalizacji może wynosić od 400 zł do 4000 zł, w zależności od skali projektu.

W ramach optymalizacji treści, do każdej podstrony należy dołączyć rozbudowany, specjalistyczny artykuł, zwykle o długości około 4-4,5 tys. znaków ze spacjami. Podobnie jest w przypadku artykułów blogowych. Koszt takiego tekstu waha się od 100 zł do 200 zł.

Optymalizacja treści obejmuje publikację na stronie, właściwe formatowanie, linkowanie wewnętrzne, a także dodanie zdjęć i materiałów wideo. Koszt takiej usługi to około 200 zł. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, dodanych treści musi być znacznie więcej.

Oprócz działań wymienionych powyżej konieczne jest również przygotowanie opisów kategorii, podkategorii oraz rozbudowa poszczególnych artykułów. Koszt tych prac dla obszaru e-commerce zależy od skali projektu i złożoności samego sklepu. Tu warto poprosić eksperta SEO o przygotowanie wyceny pod dany projekt.

Wybór eksperta ds. SEO – czy cena pozycjonowania to jedyny czynnik, który warto brać pod uwagę?

Rozpoczęcie procesu inwestycji w pozycjonowanie wiąże się z wyborem odpowiedniej agencji SEO lub dedykowanego eksperta SEO. Należy wziąć pod uwagę kilka czynników, takich jak:

  • korzyści płynące z oferty,
  • relacje w trakcie współpracy,
  • model rozliczenia,
  • dostępne narzędzia i rozwiązania.

Cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru usługi, gdyż warto skupić się na efektach takich, jak np. zwiększenie ruchu na stronie, czy liczba konwersji oraz budowa wizerunku lidera na rynku. Dzięki współpracy ze specjalistą SEO klient otrzymuje kompleksową opiekę merytoryczną w zakresie optymalizacji strony internetowej, link buildingu i copywritingu. Inwestycja w pozycjonowanie jest procesem długofalowym.

Czy warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

W Polsce ponad 95% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Patrząc na ten potencjał i porównując go do kosztów pozycjonowania, cena tej usługi jest bardzo korzystna, a inwestycja naprawdę opłacalna. Warto zwrócić uwagę na efekty działań prowadzonych w sieci – większy ruch na stronie, wzrost liczby wyświetleń, coraz więcej konwersji, większa rozpoznawalność marki w środowisku biznesowym i branży. Te wartości i zależności mówią wiele o samej usłudze pozycjonowania.

Warto zauważyć, że istnieją również inne korzyści, które nie są łatwe do zmierzenia i przeanalizowania. Oficjalnie też trudno przypisać je do zasług pozycjonowania. Należy tu wymienić sukces przedsiębiorstwa, który można przedstawić za pomocą efektu ROPO (ang. research online, purchase offline). Polega on na tym, że konsumenci szukają informacji o danym produkcie w sieci, a następnie dokonują zakupu stacjonarnie. W takiej sytuacji korzyści i wzrosty procentowe mogą być trudne do oszacowania, co nie zmienia faktu, że przełożą się na zakup w sklepie stacjonarnym tej właśnie marki.

Warto zatem zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej, biorąc pod uwagę opłacalność inwestycji i potencjalne korzyści dla biznesu.

Pozycjonowanie stron internetowych – kluczem indywidualna wycena

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych, nie ma standardowego cennika. Każde zlecenie powinno być traktowane i wyceniane indywidualnie, ponieważ priorytetem jest jakość oferowanych usług. Przed rozpoczęciem pracy przeprowadza się dokładną analizę Twojej witryny, badany jest rynek konkurencji oraz wskazanej branży. Dodatkowo sprawdzane jest, jakie frazy kluczowe są najważniejsze dla określonej działalności oraz wykonanie audytu, pozwoli lepiej zrozumieć bieżącą sytuację oraz wspomoże w przygotowaniu konkretnych działań dla strony.

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 568 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o pozycjonowaniu stron