Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Artur Kacprzak | 4rtweb - usługi informatyczne

Warszawa

1

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Czym jest pozycjonowanie lokalne? Jak działa i dlaczego warto dbać o lokalne SEO?

Autor: 4rtweb - usługi informatyczne, publikacja: 2023-11-22

Zasady pozycjonowania lokalnego są dość proste, aczkolwiek nawet taka forma marketingu wymaga dokładnego zaplanowania strategii działania. Firmy, które chcą uzyskać wysokie pozycje na lokalnym rynku, muszą zadbać o to, aby treści na stronie były zoptymalizowane pod lokalne frazy z jak największą liczbą wyszukań. A zatem, jak pozycjonować swoją firmę lokalnie i dlaczego warto to robić? W tym artykule podpowiem, jak skutecznie prowadzić działania SEO, aby poprawić widoczność marki na lokalnym rynku.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – co jest najważniejsze w takich działaniach?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne najważniejsze czynności wpływające na skuteczność prowadzonych działań to: odpowiedni dobór fraz kluczowych, optymalizacja strony internetowej oraz wiarygodny content na stronie, który umacnia wizerunek marki. Pozycjonowanie lokalne to złożony proces, który dotyczy nie tylko treści nasyconych frazami kluczowymi, ale także dopasowania strategii tak, aby wpisywała się w oczekiwania konkretnych grup odbiorców.

Według mojej opinii na wyniki wyszukiwania w Google oraz pozycjonowanie witryn na lokalne frazy wpływają przede wszystkim działania on-site. Zaliczamy do nich: optymalizację witryny oraz linkbuilding. Najważniejsze jest jednak to, aby skoncentrować się na potrzebach określonych użytkowników i to właśnie do nich kierować prowadzone działania i tworzone treści.

Skuteczność działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym jest uzależniona od dwóch kwestii:

  • Geolokalizacja – mowa tu przede wszystkim o określeniu dokładnej lokalizacji urządzeń, z których korzystają użytkownicy przeglądarek internetowych. Dzięki temu firma pozycjonująca się na konkretną lokalizację będzie wyświetlana użytkownikom przebywającym na wybranym terenie. W ten sposób można wypozycjonować serwis nie tylko w obrębie miasta lub województwa, ale także nawet dzielnicy w większym mieście.
  • Adres działalności firmy – budowanie pozytywnego wizerunku marki na lokalnym rynku ma sens tylko wtedy, kiedy rzeczywista siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w danej lokalizacji, na którą pozycjonujemy stronę www. Kluczowe jest tutaj wprowadzenie ujednoliconej nazwy przedsiębiorstwa oraz danych teleadresowych – a to istotne w przypadku wizytówek NAP. Warto dodać, że wysokie wyniki wyszukiwania najczęściej dotyczą zapytań, które określają lokalizację. Pozycjonując lokalnie, można znacznie ograniczyć koszty prowadzonych działań SEO, a dodatkowo wykorzystać w pełni potencjał wizytówki firmowej w Google.

Optymalizacja SEO strony internetowej a pozycjonowanie lokalne – jak zrobić to dobrze?

W kwestii lokalnego pozycjonowania stron liczy się nie tylko wiedza, ale i doświadczenie. W mojej opinii po wielu latach prowadzonej działalności doskonale wiem, że bez tych dwóch czynników żadne działania pozycjonerskie nie przyniosą zamierzonych efektów.

Optymalizacja witryny firmowej powinna odbywać się nie tylko pod kątem fraz kluczowych z uwzględnieniem lokalizacji, np. miasta, ale także wprowadzania merytorycznej i czytelnej treści na stronę internetową. W ramach optymalizacji zalecam aktualizację starszych treści, uzupełnienie słów kluczowych oraz wprowadzenie na stronie CTA (Call to Action), aby zachęcić użytkownika do interakcji.

W lokalnym pozycjonowaniu strony internetowej ogromne znaczenie mają też dane strukturalne oraz techniczne aspekty funkcjonowania strony, które są ważne dla robotów Google. Chodzi mi tutaj o meta tagi, atrybuty ALT do zdjęć i grafik oraz prawidłową strukturę nagłówków we wszystkich treściach na stronie. Im lepiej zoptymalizujemy serwis pod tym kątem, tym większa szansa na uzyskanie wysokich pozycji w Google na lokalne frazy.

Wizytówka Google Moja Firma – czy to ma sens w lokalnym pozycjonowaniu?

Pragnę tu nadmienić, że stworzenie przejrzystej wizytówki firmowej na profilu Google daje wymierne korzyści, jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie biznesu. Profil firmowy uzupełniony o odpowiednie treści i dane teleadresowe może wyświetlać się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także na Mapach Google. Dzięki temu klienci w danej lokalizacji mogą szybciej trafić na ofertę danej firmy.

Co więcej, wizytówka Google daje szansę na bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Pozwala też na budowanie pozytywnego wizerunki marki, dzięki możliwości zbierania opinii od zadowolonych kontrahentów. Im wyższa jakość wizytówki Google, tym skuteczniejsze działania w zakresie lokalnego pozycjonowania biznesu.

Czy warto pozycjonować strony lokalnie? Opinia eksperta

W mojej ocenie pozycjonowanie lokalne to działania zarezerwowane dla przedsiębiorców, którzy swoją ofertę ukierunkowują na konkretne lokalizacje w obrębie województwa, miasta lub dzielnicy. Prowadząc skuteczne działania SEO związane z pozycjonowaniem lokalnym skutecznie, zwiększamy swoje możliwości usługowe oraz sprzedaż na danym rynku. Warto jednak skorzystać z pomocy specjalistów w tym zakresie, aby m.in. zoptymalizować stronę internetową, zaktualizować wizytówkę w Google oraz stworzyć treści, które będą zgodne z zasadami SEO.

Dowiedz się więcej: Najlepsze firmy w branży pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 568 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o pozycjonowaniu stron