Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Posiadanie strony internetowej - sukces czy początek drogi?

Posiadanie strony internetowej - sukces czy początek drogi?

author box img

Karol Grygiel

Zaktualizowano: 31 maja 2011 31.05.2011 Czas lektury: 3min
  • Więcej poradników o stronach internetowych

Ponad 18783 Specjalistów od Stron Internetowych blisko Ciebie

Najpopularniejszym miejscem w Internecie jest wyszukiwarka Googla. To od niej zaczynamy większość z naszych codziennych wizyt w sieci i to ona pomaga nam w przemierzaniu niezliczonych zasobów udostępnianych przez firmy i ludzi z całego świata. Ważne jest zatem, aby pamiętać, że posiadanie strony internetowej nie jest już wystarczające do tego, aby dotrzeć do milionowej rzeszy użytkowników Internetu.
W obecnych czasach firma, która nie ma własnej strony internetowej uważana jest za firmę nieistniejącą. Już wkrótce stereotyp ten zostanie rozszerzony o kolejne stwierdzenie - firma, która nie zadbała o swoją pozycję w wyszukiwarce Google nie posiada swojej strony internetowej.
Teza taka staje się coraz bardziej słuszna z uwagi na wciąż rosnącą liczbę stron internetowych, na których prezentowane są informacje. Z tego powodu korzystanie z zasobów Internetu bez wyszukiwarki internetowej staje się praktycznie niemożliwe. To niestety nie koniec - wynikiem szybko przyrastających zasobów są coraz dłuższe listy wyników zwracane przez wyszukiwarki. Inżynierowie wyszukiwarek Google, Yahoo i Bing stoją przed wielkim wyzwaniem - jak podejść do tego problemu, jak sprawić by użytkownicy byli zadowoleni z ich usług. Jedynym rozwiązaniem wydaje się być takie sortowanie wyników wyszukiwania, które zapewni użytkownikom Internetu dostęp do informacji, które są adekwatne i wiarygodne.
Pojawia się zatem pytanie - co należy robić, aby znaleźć się we właściwym miejscu listy stron wyszukanych przez Google'a?
Do dyspozycji mam dwa podejścia. Pierwsze z nich to dbanie o to, aby strona zawierała ciekawe, unikalne informacje. Powinna się też mocno koncentrować na temacie i słowach, dla których chcemy uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak to nie wszystko.
Niezmiernie ważne jest, aby nasza strona była wskazywana, tak zwanymi linkami, przez inne strony traktujące na podobny temat. Mogą to być strony firmowe, blogi, fora dyskusyjne, katalogi tematyczne i wszelkie inne miejsca, które na to pozwalają.
Możemy to osiągnąć dzięki użytkownikom, którzy w uznaniu naszych usług sami opiszą nas w tych wszystkich miejscach. Test to niestety bardzo trudne i czasochłonne. Mało jest bowiem ludzi, którzy mają czas i ochotę poświęcać swój czas na tego typu działalność. Rozwiązaniem alternatywnym jest korzystanie z firm, które specjalizują się w "udawaniu" użytkowników. Koszt takiej usługi zależy od tematyki, którą jesteśmy zainteresowani i od liczby innych stron, które również walczą o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Znacznie szybszym rozwiązaniem oferowanym przez Google'a są reklamy Adwords. Dzięki nim, już w ciągu jednego dnia możemy pojawić się na pierwszej stronie wyników. Potrzebujemy tylko odpowiedniej wiedzy i odpowiedniego budżetu, aby móc z tej usługi korzystać. Przyda się też duże doświadczenie, które pozwala zoptymalizaować koszty takiego promowania strony.
Podsumowując można jednoznacznie stwierdzić, że w dzisiejszych czasach założenie strony internetowej jest dopiero początkiem dłuższej drogi, której pokonanie będzie nas kosztować sporo czasu i pieniędzy. Inaczej będziemy wciąż niedostępni dla szerokiego grona użytkowników Internetu.
Dodano: 1 czerwca 2011 Zaktualizowano: 31 maja 2011

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco