Ubezpieczenie na życie – czy się opłaca?
Wielokrotnie spotykam się z tym, że klienci ubezpieczają sprzęt IT (laptopy, tablety czy smartfony). Kupując samochód, spędzają długie godziny na poszukiwaniu najlepszego ubezpieczenia autocasco, tak aby miało assistance bez limitu i dodatkowo oferowało samochód zastępczy. Sami wiedzą, że płacą nierzadko kilka tysięcy rocznie za to, aby mieć „czyste sumienie” i spać spokojnie, nie martwiąc się o swoje mienie. Spotykając się z nimi, aby zaproponować im ochronę tego, co najważniejsze – zdrowia i życia, bardzo często słyszę wypowiedź...
„Ale ja nie wiem, czy mi się to opłaca”
Odpowiedź, której im udzielam, jest dla nich zaskoczeniem. Brzmi prosto: NIE. Nie opłaca się. Zapamiętaj: jeśli kiedykolwiek będzie ci się opłacało kupić ubezpieczenie na życie, to żadne towarzystwo ubezpieczeniowe nie będzie chciało zaoferować ci ochrony. Wtedy będzie za późno! Zdarza się, że ktoś „zatai” ważne informacje na temat swojego zdrowia i kupi to upragnione ubezpieczenie, ale wtedy niech zapomni o wypłacie świadczenia.
Spytasz: dlaczego tak jest? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Czy jeżeli pali się twój dom, to dzwonisz do agenta ubezpieczeniowego? Czy po straż pożarną?
Żadna firma nie ubezpieczy rozbitego samochodu, zalanego mieszkania czy rozbitej szybki w twoim najnowszym smartfonie. Zapamiętaj: ubezpieczamy się „na wypadek”, a nie po szkodzie. Zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, komunikacyjnych, jak i życiowych i zdrowotnych.
Ubezpieczenia kupujemy „za wiek i zdrowie” – to proste – im jesteś młodszy, tym statystyki pokazują, że jesteś „mniej szkodowy”, więc jest taniej. Co do zdrowia, to chyba nie trzeba już tego rozwijać.
Nie wiem, czy wiesz, ale każdego roku lekarze diagnozują ponad 150 000 nowych przypadków chorób nowotworowych. Przyczyną ponad 70% zgonów w Polsce są choroby układu krążenia i właśnie choroby onkologiczne.
Czy naprawdę chcesz czekać, aż zacznie ci się opłacać?
Zacznij od spotkania ze mną. Rozmawiam na temat mądrych rozwiązań ubezpieczeniowych. Powstają zawsze indywidualnie na podstawie autorskiej analizy potrzeb. Rozwiązanie jest unikatowe. Najważniejsze, że będzie działać – ponieważ tym razem będziesz „Mądrym Polakiem przed szkodą”.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o ubezpieczeniach na życie
W niniejszym artykule starano się dokonać porównania systematycznego (tradycyjnego) i nowoczesnego (alternatywnego) modelu szkolenia pracowników utalentowanych. Zamiarem autora było ukazanie możliwości wykorzystania przedstawionych modeli szkoleń w planowaniu procesów rozwojowych pracowników. W efekcie opracowano wskazówki, które mogą posłużyć badaczom i praktykom.
16.02.2015W procesie pisania pracy dyplomowej wykorzystujemy wiele publikacji, które nie tylko pomagają nam stworzyć jej treść, ale także pokazują, że dogłębnie zbadaliśmy obszar związany z jej tematem. Zazwyczaj już na pierwszych spotkaniach seminaryjnych dowiadujemy się, że każda myśl lub cytat zaczerpnięty z dowolnej pozycji z tego właśnie zbioru musi zostać opatrzony odpowiednim przypisem bibliograficznym. Konieczność ta jest często przyczyną wielu kłopotów i dużej części z nas jawi się jako zadanie nader uciążliwe. Tymczasem cały problem nie jest tak skomplikowany jak mogłoby się wydawać.
08.03.2013Ile kosztuje ubezpieczenie na życie w 2025 roku? Średnia miesięczna składka wynosi od 50 do 300 zł, ale najtańsze polisy dostępne są już od 30 zł miesięcznie. Konkretna cena zależy głównie od Twojego wieku, sumy ubezpieczenia i stanu zdrowia.
18.06.2025Według badania przeprowadzonego w 2009 roku przez Główny Urząd Statystyczny, 13,3 % osób pracujących była mobbingowana - głównie młode dobrze wykształcone kobiety, mężczyźni nie posiadający umowy o pracę, technicy, specjaliści, a także osoby pracujące w służbie zdrowia i na stanowiskach administracji publicznej. Warunki i komfort pracy mają znaczący wpływ na jej jakość i wydajność, dlatego analiza i obrazowanie zagrożeń w miejscu pracy jest pierwszym krokiem do podejmowania stosownych działań zapobiegawczych i jest umotywowaniem wprowadzenia skutecznej polityki przeciwdziałającej istniejącym problemom.
22.08.2012W dzisiejszych czasach – wbrew pozorom – małe i średnie firmy, chcąc pozyskiwać klientów i promować swoją firmę, stoją przed niełatwym zadaniem. Jeszcze 10 lat temu promocja firmy ograniczała się do rozniesienia ulotek, powieszenia plakatów i jeżdżącej po okolicy przyczepki głoszącej hasła reklamowe. Czasy, o których mowa, w kontekście biznesu, zaczynają przechodzić do historii. W tym momencie coraz większą popularność zyskują media społecznościowe czy influencer marketing.
11.03.2022Prawomocny wyrok – jak odzyskać dług?
05.08.2020