TikTok jako nowe narzędzie marketingowe – dlaczego warto go używać?
TikTok na rynku funkcjonuje już kilka lat, jednak w ciągu ostatnich miesięcy zdobył ogromną popularność. Obecnie jest to jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Na czym polega jego fenomen i jak z niego korzystać?
Z poradnika dowiesz się
TikTok – co to jest?
TikTok to aplikacja, która pod tą nazwą istnieje od 2018 roku. Wcześniej funkcjonowała jako Musical.ly. Umożliwia ona użytkownikom tworzenie i publikację krótkich filmów o dowolnej treści, zazwyczaj opatrzonych muzyką. Początkowo filmy były jednominutowe, aktualnie można umieścić treści trwające maksymalnie 5 minut.
Z aplikacji korzystają zarówno młode, jak i starsze osoby. TikTok ma ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU). Według statystyk aż 8 milionów Polaków miało styczność z tą aplikacją. Jej użytkownicy spędzają w ciągu dnia średnio 52 minuty na oglądaniu zamieszczonych w niej filmów.
Aplikacja poza udostępnianiem treści pozwala na ich modyfikacje poprzez prosty montaż filmów, dodawanie utworów muzycznych, napisów czy korzystanie z licznych filtrów.
Na czym polega fenomen aplikacji?
Z TikToka coraz częściej korzystają celebryci, politycy i influencerzy. Aplikacja wybiera treści personalizowane pod gust użytkownika. W zakładce „dla ciebie” wyświetlają się filmy, które według algorytmu mogą ci się spodobać. Dzięki temu że aplikacja zawsze pokazuje nowe treści, które się nie wyczerpują, dzienny czas korzystania z niej się wydłuża.
TikTok pełni nie tylko funkcję rozrywkową, choć to na niej głównie się opiera. Wiele osób publikujących na nim treści dzieli się swoimi pasjami, udziela porad w danych branżach, edukuje czy głosi społeczne postulaty.
Algorytm TikToka promuje treści, które angażują widzów. W aplikacji istnieje możliwość polubienia oraz skomentowania filmu. Działania te pozwalają przeanalizować aplikacji gust użytkowników. Pod uwagę brany jest także czas oglądania danego filmu.
TikTok jest aplikacją, w której każdy znajdzie dla siebie miejsce. Jest uniwersalna i dostosowana do różnych użytkowników. Dzięki zakładce „dla ciebie” twoje treści mogą trafić do milionów osób mimo niewielu obserwujących twój profil.
Jak korzystać z TikToka?
Interfejs aplikacji jest bardzo przejrzysty. Po jej pobraniu wystarczy się zarejestrować. Aplikacja od razu wyświetli wybrane dla ciebie filmy, jednak trochę jej zajmie, zanim pozna dokładnie twój gust i będzie mogła lepiej dopasować pod niego treści.
Możesz biernie oglądać udostępniane filmy lub nagrywać własne. Aby to zrobić, należy kliknąć „+” znajdujący się na dole ekranu. Możesz nagrać film w aplikacji lub przesłać już stworzony z rolki aparatu. Aplikacja umożliwi ci zmontowanie go, przycięcie, dodanie filtrów, efektów, napisów i skorzystanie z rozbudowanej biblioteki muzycznej. Swoje konto możesz ustawić jako publiczne lub prywatne.
Dlaczego warto korzystać z TikToka?
TikTok to aktualnie jedno z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych. Korzystanie z niego przynosi wiele korzyści. Aplikacja jest przede wszystkim świetną platformą do promowania swojej twórczości. Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, jeśli stworzysz kreatywne treści, znajdziesz swoich odbiorców.
TikTok jest świetnym narzędziem marketingowym. Dzięki niemu możesz pozyskać wielu nowych klientów i zapoznać mnóstwo osób z ofertą swojej firmy. Aplikacja daje możliwość efektywnego zareklamowania się.
TikTok z dnia na dzień jest coraz popularniejszy. Korzystają z niego już nie tylko młode osoby. Dziś jest czymś więcej niż rozrywką. Zdecydowanie jest aplikacją, na którą warto zwrócić uwagę pod względem marketingowym.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o doradztwie marketingowym
Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022