Sponsoring w biznesie na przykładzie branży e-sportowej
E-sport to branża, której popularność rośnie z roku na rok. Nie dziwi więc, że stanowi ona łakomy kąsek dla marketerów, którzy coraz chętniej inwestują w nią środki reklamowe. Przykładem są działania z zakresu sponsoringu, który w przypadku sportu elektronicznego, jest głównym źródłem przychodów dla zaangażowanych w niego osób i ma rosnący potencjał. Z czego wynika jego popularność oraz jakie zalety ma ta forma promocji?
Z poradnika dowiesz się
Dotrzeć do światowej widowni
Szacuje się, że liczba osób zainteresowanych e-sportem wynosi na świecie około 500 mln osób. Przekłada się to oczywiście na wysoką wartość rynku sportu elektronicznego, która w 2022 roku może przekroczyć wartość 3,2 mld dolarów. Za taką kwotę odpowiadają również sponsorzy, którzy wspierają już nie tylko tradycyjne rozgrywki, takie jak piłka nożna, Formuła 1 czy tenis ziemny. Mając na uwadze rosnącą grupę oglądających rozgrywki e-sportowe, decydują się oni na inwestycję również w ten kanał komunikacji marketingowej.
Zalety sponsoringu w e-sporcie
Sponsoring ma przynosić markom wymierne korzyści – od budowania rozpoznawalności, przez poprawę wizerunku, aż po finalny wzrost sprzedaży. Tego typu kampanie reklamowe mają jeszcze kilka innych celów. Główne z nich w przypadku e-sportu to:
- wzmacnianie lojalności danej grupy klientów,
- pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych,
- docieranie do młodych grup odbiorców, bo to one są w szczególności zainteresowane sportem elektronicznym,
- zwiększenie zaangażowania pracowników wewnątrz firmy dzięki wspieraniu ciekawych projektów, dokładnie takich jak e-sport,
- walka ze zjawiskiem tzw. ślepoty banerowej, w przypadku której odbiorcy często ignorują tradycyjne reklamy.
Oczywiście bardzo istotne jest odpowiednie zaplanowanie kampanii sponsoringu w e-sporcie. Kluczowe jest przede wszystkim zastanowienie się, czy warto to zrobić, bowiem strategia nie dla każdej marki może być spójna z przekazami płynącymi z tego typu rozgrywek.
Planowanie strategii sponsoringu w e-sporcie
W przypadku planowania wejścia jako sponsora w branżę sportu elektronicznego – trzeba bardzo uważnie zaplanować tego typu działania i rozeznać się w tej dziedzinie. Istotnym krokiem powinno być przede wszystkim opracowanie strategii sponsoringu, czego głównym etapem musi być określenie celów tego typu kampanii. Czy ma to być poprawa wizerunku? A może wzmocnienie znajomości marki w danej grupie osób? Wskazanie na cel będzie kluczowe, bowiem bez tego praktycznie niemożliwe okaże się badanie skuteczności sponsoringu w e-sporcie.
Kolejnym etapem powinno być ustalenie budżetu na kampanię, co będzie oczywiście wynikało z możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Mylne jest jednak przekonanie, jakoby e-sport był dziedziną niedostępną dla mniejszych firm. Bariera wejścia w przypadku niektórych rozgrywek zazwyczaj jest bardzo duża, jednak wsparcie dla aspirujących graczy może okazać się skuteczną strategią. Oczywiście cały proces musi być poparty kalkulacjami, a także umowami, aby zapewnić obu stronom transakcji pełne bezpieczeństwo.
Sponsoring w sporcie elektronicznym – podsumowanie
Sponsoring w e-sporcie cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród marek kierujących ofertę do młodej widowni. Jeśli i ty planujesz rozeznać się w tego typu działaniach oraz wdrożyć je w swoją strategię, skontaktuj się z nami. Jako agencja marketingowa z Lublina chętnie ci w tym pomożemy, gdyż mamy za sobą już pierwsze sukcesy we wprowadzaniu marek w ten świat.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o firmach IT
Aplikacja Rock łączy w sobie zarządzanie zadaniami z pisaniem wiadomości. Używam jej już ponad rok, dlatego postanowiłem o niej coś więcej napisać.
18.10.2022Narzędzia służące do inwentaryzacji sprzętu jak również oprogramowania Open Computer and Software Inventory Next Generation – OCS zostały opracowane, aby pomagać zarządcom sieci lub systemów. Służą one do monitorowania komputerów, jak również oprogramowania na nich zaimplementowanego. Zastosowanie narzędzia do inwentaryzacji OCS w sieci z domeną Windows zezwala na otrzymywanie dużej ilości informacji niezbędnych do zachowania przejrzystości zasobów komputerowych. Jakie informacje pozwala gromadzić OSC i jak przebiega proces instalacji agenta OSC na komputerach Windows?
19.07.2013Poniższy artykuł dotyczy szczególnego przypadku, w którym z jakichś przyczyn nasz system Windows nie chce się uruchomić i wymagana jest jego ponowna instalacja, przy czym chcemy zachować całą zawartość programu Microsoft Outlook 2010.
23.05.2022Firma myśląca poważnie o swoim sukcesie ma nie tylko odróżniać się od konkurencji, musi wyróżniać się i kreować markę. I to od pierwszego kontaktu. Wzrokowego. Kupujemy bowiem oczami.
17.01.2019Masz firmę i próbowałeś/próbowałaś reklamować się na Facebooku bez odpowiedniej wiedzy? Współczuję... Zazwyczaj kończy się to przepalonym budżetem i opinią w stylu "reklama facebook jest nieskuteczna". Widzisz jednak, że twoja konkurencja mimo wszystko się reklamuje, więc coś chyba nie tak? Poznaj 11 rzeczy, które musisz zrobić, aby twoja kampania generowała zyski zamiast strat.
16.04.2021Czy jesteś ciekaw, czym różnią się rodzaje Internetu? Czy zastanawiasz się, jaki Internet wybrać? Jeśli na pytania odpowiedziałeś/-aś twierdząco, zachęcam do zapoznania się z artykułem. Dodatkowo dowiesz się trochę o historii Internetu w Polsce. Na początek zaczniemy od historii rozwoju Internetu w Polsce. Później przejdziemy do odpowiedzi na pytania.
14.10.2020