7 przydatnych wskazówek jak zaistnieć w Internecie
Ilu z nas, szukając pracy, sięga po gazetę i przegląda dział ogłoszeń? Jak często, gdy chcesz znaleźć miłą restaurację, przeglądasz wrzucone do skrzynki ulotki? Czy chcąc znaleźć dobrego dentystę, w ogóle pomyślałbyś o tym, żeby patrzeć na billboardy na ulicy? Prawdopodobnie nie. To dlatego, że większość informacji, których potrzebujesz, możesz znaleźć w Internecie, bez wychodzenia w domu. W dodatku od razu widzisz, jakie opinie mają produkty czy usługi, ilu użytkowników je poleca i które z nich są dostępne w twojej okolicy. To sprawia, że dziś, aby odnieść sukces rynkowy, trzeba zaistnieć w Internecie. Jak jednak dać zauważyć się w gąszczu informacji, które na każdym kroku oferuje nam sieć?
Z poradnika dowiesz się
1. Stwórz stronę internetową i zadbaj o jej pozycjonowanie
Profesjonalnie zrobiona strona świadczy o tym, że poważnie podchodzisz do swojego biznesu, a przy tym wcale nie wymaga dużo pracy. Nie musisz w ogóle znać się na programowaniu, żeby mieć świetną witrynę. Kup jeden z gotowych szablonów i uzupełnij go swoimi tekstami i zdjęciami. Postaraj się też, żeby twoja strona pojawiała się jak najwyżej w rankingu wyników wyszukiwarki Google. Dbaj, aby twoje treści były ciekawe dla odbiorców i poprawne i żeby łatwo je się czytało. Pamiętaj też, by w tekstach umieszczać frazy związane z usługami, których mogą szukać w Internecie twoi potencjalni klienci.
2. Załóż profil na Facebooku i/lub Instagramie
To w social mediach najwięcej czasu spędzają użytkownicy, którzy mogą stać się twoimi klientami. Pozwól im się poznać i nawiąż z nimi kontakt na Facebooku czy Instagramie. Spróbuj zbudować z nimi relację, która sprawi, że będą chcieli kupować akurat od ciebie. Nie przesadzaj z reklamowaniem swoich usług. Skup się raczej na dzieleniu się z fanami wiedzą i poradami, bo to da im poczucie, że na twoim profilu firmowym mogą znaleźć coś przydatnego. Nie zapominaj też, że to właśnie to miejsce, w którym użytkownicy szukają opinii na temat firmy. Jeśli będziesz mieć wysoką ocenę i pozytywne komentarze, zyskasz social proof, czyli wiarygodny dla potencjalnego klienta dowód, że jesteś godny zaufania.
3. Utwórz wizytówkę firmy w Google My Business
Wizytówka w Google My Business pozwoli ci być widocznym w mapach Google. Odtąd jeśli ktoś będzie szukał usług w twojej okolicy, zobaczy na mapie punkcik z twoją lokalizacją. To sprawia, że łatwiej trafią do ciebie nawet klienci będący w danym miejscu wyłącznie przejazdem czy szukający najbliższych firm z konkretną usługą. Tam też jest sekcja z opiniami, a jeśli będziesz mieć dużo pozytywnych ocen, zwiększa się szansa, że klienci wybiorą właśnie ciebie. Ważne, żebyś starannie uzupełnił swoją wizytówkę. Opisz, czym się zajmujesz i podaj dane kontaktowe, żeby użytkownicy wiedzieli, z jaką firmą mają do czynienia.
4. Zainwestuj w reklamę w sieci
Potrzeba sporo czasu, żeby klienci do ciebie przyszli, dlatego zwłaszcza na początku działalności inwestuj w reklamy w Google i w social mediach. W GoogleAds możesz wybrać tradycyjną reklamę tekstową (link sponsorowany), ale też format graficzny, wideo czy na przykład reklamę produktową. Dzięki tej ostatniej możesz sprzedawać swoje produkty bezpośrednio przez wyszukiwarkę lub zakładkę Google Zakupy. Również na Facebooku czy Instagramie możesz ustawić różne typy reklam. Na początku na pewno przyda ci się reklama na polubienia strony, czyli taka, która ma zbudować ci grono fanów. Zadbaj o to, żeby dobrze określić swoją grupę docelową i tylko do niej kierować reklamy – wtedy będą najskuteczniejsze.
5. Wykup artykuł sponsorowany
Tekst na stronie, która ma już wyrobioną renomę i grono fanów, pozwoli ci dotrzeć do nowych odbiorców. Napisz ciekawy artykuł na temat z twojej branży i umieść w nim link do twojej strony internetowej. Potem z pomocą jednej z platform pośredniczących w takich działaniach (Whitepress, Brand.ceo, Publikacje24) wykup jego publikację na portalu branżowym lub bardziej ogólnym, na przykład lifestylowym. To pozwala budować wizerunek eksperta i skłonić nowe osoby do skorzystania z oferty marki. Możesz nawet pokusić się o publikację kilku artykułów na różnych portalach. Zadbaj jednak, by były one różne i nie reklamowały nachalnie twoich usług.
6. Nawiąż współpracę z influencerami
Skorzystaj z pomocy tych osób, które już mają zaufanie użytkowników. Nie chodzi o to, żebyś płacił ogromne pieniądze celebrytom znanym z popularnych programów. Znajdź blogerów czy youtuberów ze swojej branży, którzy mają po kilka tysięcy fanów, i poproś ich o ocenę twoich produktów na swoim kanale. Tacy influencerzy często chętnie godzą się na współpracę w zamian za produkty do testów, a ich pozytywna opinia może zrobić dla ciebie wiele dobrego.
7. Zacznij prowadzić bloga
Również na swojej stronie możesz mieć wiele wartościowych treści, które przyciągną do ciebie klientów. Załóż bloga i umieszczaj na nim ciekawe artykuły na tematy związane z twoimi produktami lub usługami. Pokaż, jak dobrze znasz się na rzeczy, doradź klientom, jak wybrać. Dzięki temu poczują, że jesteś specjalistą, któremu warto zaufać.
Oczywiście nie musisz korzystać ze wszystkich tych sposobów, ale wybierz co najmniej kilka. Wtedy twoje działania będą skuteczniejsze, a ludzie szybciej cię zauważą i docenią. Początki bywają trudne, ale efekty całkowicie to wynagradzają. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach sam prowadzić takich działań, chętnie pomożemy.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o agencjach reklamowych
Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022