Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

7 przydatnych wskazówek jak zaistnieć w Internecie

7 przydatnych wskazówek jak zaistnieć w Internecie

Ilu z nas, szukając pracy, sięga po gazetę i przegląda dział ogłoszeń? Jak często, gdy chcesz znaleźć miłą restaurację, przeglądasz wrzucone do skrzynki ulotki? Czy chcąc znaleźć dobrego dentystę, w ogóle pomyślałbyś o tym, żeby patrzeć na billboardy na ulicy? Prawdopodobnie nie. To dlatego, że większość informacji, których potrzebujesz, możesz znaleźć w Internecie, bez wychodzenia w domu. W dodatku od razu widzisz, jakie opinie mają produkty czy usługi, ilu użytkowników je poleca i które z nich są dostępne w twojej okolicy. To sprawia, że dziś, aby odnieść sukces rynkowy, trzeba zaistnieć w Internecie. Jak jednak dać zauważyć się w gąszczu informacji, które na każdym kroku oferuje nam sieć?

author box img

Marcin Gramza

Zaktualizowano: 5 listopada 2022 05.11.2022 Czas lektury: 5min

Z poradnika dowiesz się

Ponad 17472 Agencji Reklamowych blisko Ciebie

1. Stwórz stronę internetową i zadbaj o jej pozycjonowanie

Profesjonalnie zrobiona strona świadczy o tym, że poważnie podchodzisz do swojego biznesu, a przy tym wcale nie wymaga dużo pracy. Nie musisz w ogóle znać się na programowaniu, żeby mieć świetną witrynę. Kup jeden z gotowych szablonów i uzupełnij go swoimi tekstami i zdjęciami. Postaraj się też, żeby twoja strona pojawiała się jak najwyżej w rankingu wyników wyszukiwarki Google. Dbaj, aby twoje treści były ciekawe dla odbiorców i poprawne i żeby łatwo je się czytało. Pamiętaj też, by w tekstach umieszczać frazy związane z usługami, których mogą szukać w Internecie twoi potencjalni klienci.

2. Załóż profil na Facebooku i/lub Instagramie

To w social mediach najwięcej czasu spędzają użytkownicy, którzy mogą stać się twoimi klientami. Pozwól im się poznać i nawiąż z nimi kontakt na Facebooku czy Instagramie. Spróbuj zbudować z nimi relację, która sprawi, że będą chcieli kupować akurat od ciebie. Nie przesadzaj z reklamowaniem swoich usług. Skup się raczej na dzieleniu się z fanami wiedzą i poradami, bo to da im poczucie, że na twoim profilu firmowym mogą znaleźć coś przydatnego. Nie zapominaj też, że to właśnie to miejsce, w którym użytkownicy szukają opinii na temat firmy. Jeśli będziesz mieć wysoką ocenę i pozytywne komentarze, zyskasz social proof, czyli wiarygodny dla potencjalnego klienta dowód, że jesteś godny zaufania.

3. Utwórz wizytówkę firmy w Google My Business

Wizytówka w Google My Business pozwoli ci być widocznym w mapach Google. Odtąd jeśli ktoś będzie szukał usług w twojej okolicy, zobaczy na mapie punkcik z twoją lokalizacją. To sprawia, że łatwiej trafią do ciebie nawet klienci będący w danym miejscu wyłącznie przejazdem czy szukający najbliższych firm z konkretną usługą. Tam też jest sekcja z opiniami, a jeśli będziesz mieć dużo pozytywnych ocen, zwiększa się szansa, że klienci wybiorą właśnie ciebie. Ważne, żebyś starannie uzupełnił swoją wizytówkę. Opisz, czym się zajmujesz i podaj dane kontaktowe, żeby użytkownicy wiedzieli, z jaką firmą mają do czynienia.

4. Zainwestuj w reklamę w sieci

Potrzeba sporo czasu, żeby klienci do ciebie przyszli, dlatego zwłaszcza na początku działalności inwestuj w reklamy w Google i w social mediach. W GoogleAds możesz wybrać tradycyjną reklamę tekstową (link sponsorowany), ale też format graficzny, wideo czy na przykład reklamę produktową. Dzięki tej ostatniej możesz sprzedawać swoje produkty bezpośrednio przez wyszukiwarkę lub zakładkę Google Zakupy. Również na Facebooku czy Instagramie możesz ustawić różne typy reklam. Na początku na pewno przyda ci się reklama na polubienia strony, czyli taka, która ma zbudować ci grono fanów. Zadbaj o to, żeby dobrze określić swoją grupę docelową i tylko do niej kierować reklamy – wtedy będą najskuteczniejsze.

5. Wykup artykuł sponsorowany

Tekst na stronie, która ma już wyrobioną renomę i grono fanów, pozwoli ci dotrzeć do nowych odbiorców. Napisz ciekawy artykuł na temat z twojej branży i umieść w nim link do twojej strony internetowej. Potem z pomocą jednej z platform pośredniczących w takich działaniach (Whitepress, Brand.ceo, Publikacje24) wykup jego publikację na portalu branżowym lub bardziej ogólnym, na przykład lifestylowym. To pozwala budować wizerunek eksperta i skłonić nowe osoby do skorzystania z oferty marki. Możesz nawet pokusić się o publikację kilku artykułów na różnych portalach. Zadbaj jednak, by były one różne i nie reklamowały nachalnie twoich usług.

6. Nawiąż współpracę z influencerami

Skorzystaj z pomocy tych osób, które już mają zaufanie użytkowników. Nie chodzi o to, żebyś płacił ogromne pieniądze celebrytom znanym z popularnych programów. Znajdź blogerów czy youtuberów ze swojej branży, którzy mają po kilka tysięcy fanów, i poproś ich o ocenę twoich produktów na swoim kanale. Tacy influencerzy często chętnie godzą się na współpracę w zamian za produkty do testów, a ich pozytywna opinia może zrobić dla ciebie wiele dobrego.

7. Zacznij prowadzić bloga

Również na swojej stronie możesz mieć wiele wartościowych treści, które przyciągną do ciebie klientów. Załóż bloga i umieszczaj na nim ciekawe artykuły na tematy związane z twoimi produktami lub usługami. Pokaż, jak dobrze znasz się na rzeczy, doradź klientom, jak wybrać. Dzięki temu poczują, że jesteś specjalistą, któremu warto zaufać.

Oczywiście nie musisz korzystać ze wszystkich tych sposobów, ale wybierz co najmniej kilka. Wtedy twoje działania będą skuteczniejsze, a ludzie szybciej cię zauważą i docenią. Początki bywają trudne, ale efekty całkowicie to wynagradzają. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach sam prowadzić takich działań, chętnie pomożemy.

Dodano: 5 listopada 2022 Zaktualizowano: 5 listopada 2022

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco