One White Studio

Warszawa

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Czym jest branding?

Autor: One White Studio, publikacja: 2020-10-21

Branding jest złożonym procesem, którego nadrzędnym celem jest budowanie wartościowego wizerunku marki. Zaliczany jest także do najpopularniejszych technik stosowanych we współczesnym marketingu, kreujący oraz utrwalający pozytywny wizerunek marki w oczach potencjalnych odbiorców. Skuteczny branding musi być indywidualnie dopasowany do danej marki, w przeciwnym wypadku jego skuteczność nie będzie zgodna z oczekiwaniami.

One White Studio Branding

Branding - czym jest i jak działa?

Branding pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki wśród grupy potencjalnych odbiorców, dzięki czemu staje się ona nie tylko bardziej rozpoznawalna, ale również wzbudza pozytywne skojarzenia, co w wielu przypadkach znacząco przekłada się na sukces sprzedażowy. Na dobry branding składa się kilka mniejszych elementów, które połączone ze sobą tworzą jedną spójną całość, charakterystyczną dla danej marki, co pozwala na jej wyróżnienie spośród wszystkich innych.

W każdym przypadku podstawę dobrego brandingu stanowi rzetelna strategia marki, w której bardzo dokładnie określone są najbardziej charakterystyczne cechy marki oraz jej wartości. Branding obejmuje nie tylko aktualną strategię marki, ale również i działania, jakie ma podjąć w bliższej i dalszej przyszłości.

Trzy najważniejsze aspekty związane z promowaniem marki związane są ze:

  • stworzeniem ciekawego i bardzo charakterystycznego logo,
  • stworzeniem łatwego do zapamiętania sloganu, krótko charakteryzującego główne założenia marki,
  • stworzeniem chwytliwej nazwy dla marki.

Powyższe elementy to podstawa budowania wizerunku marki. Poza nimi równie istotne są dodatkowe elementy systemu identyfikacji wizualnej, charakterystyczne i łatwe do zapamiętania, które w późniejszym czasie będą się pojawiały w różnego rodzaju materiałach oraz kanałach komunikacyjnych.

Jak przy pomocy brandingu zbudować popularność marki?

Budowanie popularności marki w wielu przypadkach jest procesem długotrwałym, wymagającym nie tylko cierpliwości, ale również kreatywności oraz dobrze przemyślanej strategii promocyjnej. Sukces promowania marki wymaga bardzo szczegółowej analizy charakterystycznych cech i największych atutów marki, co niekiedy wymaga poświecenia na realizację zadania nieco więcej czasu. Na sukces brandingu składa się wiele czynników, często od siebie niezależnych. Ze względu na duże znaczenie dla promowania marki, wiele firm decyduje się na skorzystanie z pomocy wykwalifikowanych agencji, zawodowo zajmujących się budowaniem świadomości marki.

Branding firmy kosmetycznej VAO Lab

Czy warto inwestować w branding?

Wielu konsumentów, decydując się na dany produkt czy usługę, kieruje się przede wszystkim emocjami, zdecydowanie rzadziej ostateczna decyzja podejmowana jest po długotrwałych przemyśleniach. Ze względu na to branding ma tak duże znaczenie. Im marka jest bardziej charakterystyczna, budzi pozytywne emocje i skojarzenia, tym szanse na to, że po jej produkty konsumenci sięgną podczas zakupów w pierwszej kolejności, jest bardzo duża. To z kolei wymaga starannego przemyślenia i określenia precyzyjnej strategii. W tym przypadku każdy z elementów musi do siebie idealnie pasować, tworząc pełen i spójny obraz marki.

VAO Lab - One White Studio

Branding, podobnie jak każda inna marketingowa usługa, która ma być z założenia skuteczna, wymaga poniesienia pewnych kosztów. Nie da się ukryć, że w zależności od przyjętej strategii, w przypadku niektórych marek skuteczny branding może nieść ze sobą niemałe koszty. Jednak niezależnie od ich wysokości, bardzo często jest to inwestycja, która bardzo szybko się zwraca, tym bardziej że wizerunek marki stanowi jeden z najważniejszych celów do osiągnięcia, aby marka odnosiła oczekiwany sukces. Warto także zdawać sobie sprawę z tego, że bardzo często branding jest wstępem do podjęcia innych działań marketingowych, dlatego też należy zadbać o jego skutecznie wprowadzenie w działalność marki. Choć branding w przypadku wielu marek nie jest prosty, to jednak skuteczność jego opracowania weryfikowana jest bardzo szybko, jednym z najskuteczniejszych narzędzi - wynikami sprzedaży.

Opracowanie:
One White Studio

Branding - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 479 Specjalistów od Rozwoju Marki najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o brandingu