Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Czym jest marketing internetowy i dlaczego warto z niego korzystać?

Czym jest marketing internetowy i dlaczego warto z niego korzystać?

Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.

author box img

Olaf Szymański

Zaktualizowano: 8 września 2022 08.09.2022 Czas lektury: 3min

Z poradnika dowiesz się

Ponad 25298 Specjalistów Marketingu Internetowego blisko Ciebie

Różnorodne narzędzia do wykorzystania w działaniu

Jedną z największych zalet marketingu internetowego jest różnorodność, z jakiej można skorzystać, aby skutecznie dążyć do realizacji celu, czyli zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Dzięki możliwościom Internetu można dotrzeć do dużej grupy konsumentów potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Dobór narzędzi nie należy do prostych kwestii. Warto dobrze przemyśleć decyzję, biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby danego biznesu. Co do zasady wyróżnić można tu kilka grup: np. związane ze stroną internetową (Google Search Console, Google Analytics), narzędzia wykorzystywane do monitorowania sieci (np. Google Alerts, Social Mention), narzędzia wspierające działania w social mediach (m.in. Facebook Audience Insights, Socjomatik), narzędzia marketingowe (np. SalesManago, Trello), narzędzia graficzne (jak Canva, AdobeStock) czy na koniec dające ogromne wręcz możliwości, jak Senuto, SurferSEO czy Ahrefs.

Marketing internetowy – niejedno ma imię

Warto mieć świadomość, że pod pojęciem kryją się naprawdę szerokie działania. Dla ułatwienia są one przyporządkowywane do trzech podstawowych grup:

  1. SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja.
  2. SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach.
  3. Social Media Marketing, czyli działania realizowane w ramach portali społecznościowych.

Szeroki zakres działania marketingu internetowego bardzo trafnie przedstawia grafika:

Każdy wariant tak naprawdę pozwala pozyskiwać klientów i zaprezentować im swoje usługi i produkty w nieco innej odsłonie:

  1. Dzięki SEO oddziałujemy na wyniki wyszukiwania, tzw. organiczne.
  2. SEM to – mówiąc w dużym uproszczeniu – działania związane z płatną reklamą.
  3. Social Media również wymagają podjęcia określonych czynności, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Dzisiaj nasza uwaga skupi się na Social Media Marketing.

Social Media Marketing

Social Media w ostatnich latach zyskały ogromną popularność. Pozwalają na łatwy kontakt ze znajomymi i dzielenie się pewnymi zasobami, jak zdjęcia czy filmy. Umożliwiają wyrażanie emocji na określone materiały publikowane przez innych, pomagają w poszukiwaniu przedmiotów, usług bądź fachowców. Nic zatem dziwnego, że dla firm, które dążą do pozyskania nowych klientów, media społecznościowe stwarzają ogromne wręcz możliwości, które warto wykorzystywać.

Skuteczność działań zależy tu przede wszystkim od budowania relacji z klientami w długim aspekcie czasu. Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie stron firmowych na Facebooku czy Instagramie, co pozwala nie tylko prezentować bieżącą ofertę, ale usprawnia komunikację. Fanpage to świetny sposób, aby chwalić się osiągnięciami oraz kreować pozytywny wizerunek swojej działalności. Na firmowym profilu warto publikować ciekawostki, które mogą na tyle zainteresować odbiorców, że będą chętnie udostępniać je dalej. Takie naturalne działania pozwalają dotrzeć do kolejnych odbiorców, w efekcie wpływając na zwiększenie konwersji i ruchu na stronie. Często działania Social Media Marketing są połączone i zintegrowane z firmową stroną internetową, zgodnie z przyjętą i opracowaną długofalową strategią.

Działania realizowane w ramach SMM mogą być różne, ograniczeniem jest najczęściej jedynie wyobraźnia.

Social Media Marketing, czyli gdzie warto działać?

Największą popularnością cieszą się obecnie serwisy społecznościowe, takie jak Facebook oraz Instagram. Sporo firm decyduje się na obecność na jednej i drugiej platformie, aby maksymalnie wykorzystać możliwości obu narzędzi. W zależności od branży, w jakiej działa firma warto rozważyć założenie strony firmowej również na Twitterze, YouTubie lub Linkedin, zawsze przeprowadzając najpierw analizę czy działania w danym serwisie będą rzeczywiście opłacalne.

Jedną z zasad, którymi należy kierować się, planując indywidualnie dopasowaną strategię marketingową w Internecie, jest ocena specyfiki działalności oraz określenie potencjalnej grupy odbiorców, do której kierowany jest przekaz. Te dwa czynniki pozwalają trafnie wskazać platformy, na których warto promować swoją markę.

Dodano: 8 września 2022 Zaktualizowano: 8 września 2022

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco