E-sport jako nowy i efektywny kanał sprzedaży
E-sport to nowoczesny kanał sprzedaży, który według szacunków tylko w Polsce gromadzi około 6 mln fanów. Tak liczna widownia zachęca do zaangażowania marki, które w sporcie elektronicznym już dostrzegły ogromny potencjał. Co ważne, znaczenie tej dziedziny będzie w najbliższych latach rosnąć, nie dziwi więc, że już dziś traktowana jest jako efektywny kanał sprzedaży.
Z poradnika dowiesz się
Sposoby promocji dzięki e-sportowi
Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na promowanie się w nowoczesnym kanale sprzedaży, jakim jest sport elektroniczny, jest prezentacja logotypu na zasadzie umowy sponsoringu. Okazuje się jednak, że może to być za mało, aby osiągnąć pożądane efekty kampanii reklamowej. E-sport należy bowiem traktować w kategoriach stylu życia, angażującego na wielu polach.
Warto więc poza logotypem postawić na budowanie głębszych relacji z kibicami. Obecnie kluczem do tego jest komunikacja w social mediach, która jest bardzo ważna, by zmaksymalizować efekty takiej współpracy. Należy zadbać również o odpowiednie treści PR-owe, przy czym wymaga to także korzystania z pomocy specjalistów w tym zakresie. Niezbędne jest bowiem zadbanie o odpowiedni język takiej komunikacji, dostosowany do odbiorców e-sportu.
Efektywne będą również oryginalne kampanie dedykowane stricte dla fanów sportu elektronicznego. Tutaj liczy się przede wszystkim kreatywność, a także budowanie zaangażowania. Wszystko po to, aby marka wyróżniała się na tle innych, również promowanych w e-sporcie.
Budowanie wizerunku
E-sport to jednak nie tylko kanał sprzedaży, ale także skuteczny sposób na zmianę wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego też chętnie angażują się w niego marki, które "chcą się odmłodzić", również przez zaprezentowanie się od bardziej rozrywkowej strony. Z tego powodu sport elektroniczny przyciąga już nie tylko firmy technologiczne lub kierujące ofertę do najmłodszej grupy klientów. Zachęca także firmy motoryzacyjne, a nawet banki, które nie mogą pozwolić sobie na pozostanie w tyle za konkurentami i zignorowanie kanału sprzedaży, jakim jest obecnie e-sport w Polsce i na świecie.
Zaangażowanie na lata
Jako nowoczesny kanał sprzedaży, e-sport musi być traktowany jako strategia na lata. Wynika to przede wszystkim z jego rosnącego znaczenia oraz tego, że tylko w przypadku długiego zaangażowania można liczyć na najlepsze efekty. Podobnie jest właściwie w wypadku każdego rodzaju sponsoringu, który tylko przy odpowiedniej intensyfikacji ma szansę przynieść firmie pożądane rezultaty.
Co jednak będzie niezbędne przy wieloletnim zaangażowaniu?
- Odpowiednie finansowanie uczestnictwa w sporcie elektronicznym.
- Zadbanie nie tylko o komunikację zewnętrzną z kibicami, ale również ze wspieranym teamem.
- Określenie celów zaangażowania w ten nowoczesny kanał sprzedaży.
- Stawianie na kreatywne i aktywne podejście do e-sportu.
Monitorowanie efektów
Bardzo ważne jest również stałe monitorowanie efektów kampanii prowadzonych w e-sporcie. Firmy mają na to wiele sposobów i mogą robić to choćby dzięki ofertom kierowanym stricte do kibiców sportu elektronicznego lub dzięki monitorowaniu ruchu na stronie internetowej. Można prowadzić także ankiety badawcze pozwalające mierzyć choćby efekty wizerunkowe i tym samym modyfikować je w zależności od potrzeb.
Jak widać, e-sport to nowoczesny kanał sprzedaży o bardzo dużym potencjalne. Jednak kluczem jest odpowiednie zaplanowanie kampanii, by w pełni wykorzystać możliwości, które daje markom sport elektroniczny.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o firmach IT
Firma myśląca poważnie o swoim sukcesie ma nie tylko odróżniać się od konkurencji, musi wyróżniać się i kreować markę. I to od pierwszego kontaktu. Wzrokowego. Kupujemy bowiem oczami.
17.01.2019E-sport to branża, której popularność rośnie z roku na rok. Nie dziwi więc, że stanowi ona łakomy kąsek dla marketerów, którzy coraz chętniej inwestują w nią środki reklamowe. Przykładem są działania z zakresu sponsoringu, który w przypadku sportu elektronicznego, jest głównym źródłem przychodów dla zaangażowanych w niego osób i ma rosnący potencjał. Z czego wynika jego popularność oraz jakie zalety ma ta forma promocji?
08.06.2021Narzędzia służące do inwentaryzacji sprzętu jak również oprogramowania Open Computer and Software Inventory Next Generation – OCS zostały opracowane, aby pomagać zarządcom sieci lub systemów. Służą one do monitorowania komputerów, jak również oprogramowania na nich zaimplementowanego. Zastosowanie narzędzia do inwentaryzacji OCS w sieci z domeną Windows zezwala na otrzymywanie dużej ilości informacji niezbędnych do zachowania przejrzystości zasobów komputerowych. Jakie informacje pozwala gromadzić OSC i jak przebiega proces instalacji agenta OSC na komputerach Windows?
19.07.2013Naszym podstawowym narzędziem pracy stały się komputery. Coraz to nowsze wersje systemów operacyjnych gwarantują łatwiejszą obsługę i względnie większe bezpieczeństwo niż poprzednie.
29.10.2017Aplikacja Rock łączy w sobie zarządzanie zadaniami z pisaniem wiadomości. Używam jej już ponad rok, dlatego postanowiłem o niej coś więcej napisać.
18.10.2022Poniższy artykuł dotyczy szczególnego przypadku, w którym z jakichś przyczyn nasz system Windows nie chce się uruchomić i wymagana jest jego ponowna instalacja, przy czym chcemy zachować całą zawartość programu Microsoft Outlook 2010.
23.05.2022