Jakie czynniki uwzględnić przy wyborze firmy informatycznej?
Autor: Penta Sp. z o.o., publikacja: 2021-07-29
Wybór firmy informatycznej, z którą nawiążemy współpracę, nie należy do prostych zadań. Nie mniej jednak w czasach dynamicznego rozwoju technologicznego oraz globalnej cyfryzacji przedsiębiorstw prowadzenie działalności bez wsparcia informatycznego staje się niemożliwe. Własne zaplecze informatyczne stanowi jedno z rozwiązań, lecz generuje wysokie koszty przy często niewystarczającym poziomie obsługi. Firmy specjalizujące się w usługach informatycznych mają kompletną wiedzę i gwarantują o wiele wyższą jakość usług niż wewnętrzne działy IT. W rezultacie zdecydowana większość przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing informatyczny i przekazanie częściowej odpowiedzialności na firmę zewnętrzną. Szukasz firmy informatycznej? Poznaj kluczowe czynniki, które powinieneś przeanalizować przed podjęciem decyzji.
Zakres usług firmy informatycznej i doświadczenie specjalistów
Zakres usług, które oferuje wybrana firma informatyczna, oraz doświadczenie zespołu stanowi jeden z podstawowych czynników. Wybierając wykonawcę z wieloletnim stażem, otrzymujemy dostęp do wykwalifikowanych specjalistów, których umiejętności przyspieszają czas reakcji i zwiększają jakość prowadzonych działań.
Co więcej, warto zwrócić uwagę na zakres oferowanych usług. Bogata oferta umożliwia kompleksową obsługę, a w rezultacie niższe koszty i oszczędność czasu poprzez kierowanie wszelkich zleceń do jednego partnera. Godna polecenia firma informatyczna nie tylko wspiera realizację szerokiego zakresu działań (powiązanych m.in. z wykorzystywanymi w pracy urządzeniami komputerowymi) czy obsługę zdarzeń i incydentów, ale także wspiera rozwój przedsiębiorstwa.
Profesjonalne doradztwo w zakresie nowoczesnych technologii pozwala na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie efektywności prowadzonych działań.
Warunki współpracy z firmą IT
Ponadto podczas wyboru partnera biznesowego warto kierować się również warunkami współpracy. Istotne elementy to zawierana umowa SLA oraz obowiązujące w dokumencie terminy. Umowa stanowi gwarant jakości wykonanych przez zleceniobiorcę działań, a zarazem reguluje czas reakcji często uzależniony od typu zdarzenia. Wiele organizacji posiada kilka dostępnych modeli umów zależnych cenowo właśnie od ustalonego SLA.
Przy współpracy z wybraną firmą IT wskazane jest dogłębne przeanalizowanie funkcjonowania własnego przedsiębiorstwa. Ustalenie elementów strategicznych i rodzajów awarii, jakie mogą mieć miejsce, pozwala właściwie określić warunki współpracy i wybrać partnera na lata.
Reputacja firmy informatycznej i plany rozwojowe
Dobra reputacja firmy outsourcingowej to zarówno wzrost renomy własnego przedsiębiorstwa poprzez rozpoczęcie współpracy z zaufanym partnerem, jak i gwarancja wysokiej jakości oferowanych usług.
Należałoby przyjrzeć się planom rozwojowym firmy, jej dotychczasowym osiągnięciom, a także aktualnie reprezentowanemu poziomowi. Wybierz partnera inwestującego w rozwój swoich specjalistów, regularnie rozbudowującego posiadaną ofertę usług oraz produktów, ponadto wdrażającego nowoczesne technologie w swoim przedsiębiorstwie. Taka kooperacja stanowi dla twojej organizacji gwarancję współpracy na najwyższym poziomie.
Warto zweryfikować również dostępne sposoby kontaktu ze specjalistami – możliwość zdalnej realizacji większości zleceń to oszczędność czasu twojego zespołu i niższe koszty obsługi.
Koszty obsługi informatycznej
Nieodłączny czynnik każdej decyzji, zarówno prywatnej, jak i biznesowej, stanowi posiadany budżet. Ważne, aby oferowane usługi i rozwiązania były wymierne w stosunku do ponoszonych kosztów. Cena może być jednym z głównych kryteriów podczas procesu decyzyjnego. Istotne, aby nie była kluczowa w ostatecznym rozrachunku.
Im niższe koszty generuje obsługa informatyczna, tym więcej wątpliwości powinno się pojawić. Pamiętajmy, że przy najniższym budżecie nigdy nie otrzymamy wykwalifikowanych specjalistów, a najwyższa cena nie zawsze oznacza znakomitą jakość. Analizując posiadane oferty, poza ceną powinno się porównać gwarantowany czas reakcji, zakres oferowanych usług, a także renomę firmy.
Przedsiębiorstwa zazwyczaj inwestują w rozwiązania IT na dłuższy okres, zatem podejmowane decyzje powinny być rozpatrywane w perspektywie długoterminowej. Współpraca z firmą informatyczną stanowi nieodłączny element funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw – zapewnia nie tylko bezpieczeństwo i wsparcie w podstawowym zakresie, ale też gwarantuje dostęp do usprawniających pracę rozwiązań.
Skrupulatne porównanie ofert potencjalnych partnerów pozwala na zminimalizowanie ewentualnego ryzyka samej decyzji, a także umożliwia nawiązanie wieloletniej i owocnej współpracy.