Co nam dają aplikacje biznesowe?
Autor: Inteon Mobile Sp. z o.o., publikacja: 2014-04-28
Od jakiegoś czasu aplikacje mobilne na stałe zagościły w naszym życiu. Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez aplikacji serwisów społecznościowych, dzięki której możemy czatować, wysyłać zdjęcia, komentować czy przeglądać informacje z serwisów. Dodatkowo, ze względu na moduł GPS w który wyposażone są nasze smartfony możliwe jest dokładne określenie naszego aktualnego położenia, dzięki czemu możemy korzystać z Map Google czy nawigacji. Po zlokalizowaniu naszego urządzenia, aplikacje geolokalizacyjne umożliwiają nam sprawdzenie informacji o najbliższym bankomacie, o korkach na drodze, wyprzedażach w sklepach, menu z pobliskiej restauracji lub do rozgrywania gier miejskich.
Przykłady można mnożyć w nieskończoność. Jednak, chciałabym podkreślić inny bardzo ważny aspekt wykorzystania aplikacji mobilnych, mianowicie jako element w walce z konkurencją o klienta oraz do zwiększenia płynności w komunikacji wewnętrznej w firmie, czyli o aplikacjach biznesowych.
Co nam dają aplikacje biznesowe?
Po pierwsze – trzymanie ręki na pulsie. Kontrola nad najważniejszymi wskaźnikami w przedsiębiorstwie – analizy finansowo-ekonomiczne, raporty, dostęp do CRM. Dodatkowo, stały kontakt z pracownikami i nadzór nad powierzonymi zadaniami, czyli zwiększenie efektywności i wydajności pracy w firmie.
Po drugie – budowanie więzi. Stały kontakt z współpracownikami lub dostawcami - dostęp do prezentacji, listy towarów, cenników, analiz. Dodatkowo, semantyczna analiza potrzeb użytkownika, definiowanie potrzeb klienta wraz z dobrze zarządzaną informacją o przebiegu realizacji transakcji wysyłaną do klienta, to klucz do zwiększenia efektu skali działań biznesowych.
Po trzecie – marketing. Aplikacje mobilne to idealne narzędzie promocyjne firmy – nowości, wyprzedaże, karty lojalnościowe, grywalizacja to tylko kilka elementów, które budują lojalną społeczność wokół marki. Bardzo ciekawym pomysłem na promocję marki jest wykorzystywanie komunikacji real-time marketing, czyli łączenie świata online z offline w celu generowania leadów.
Od czego się zaczęło?
Październik 2012. W Polsce powstaje pierwsza aplikacja do zamawiania pizzy na wynos, w ciągu roku liczba wejść na stronę zwiększa się o 130%, a ilość zamówień wzrasta o 500%!* A to dopiero początek.
Dzisiaj, prawie połowa Polaków posiada smartfony, natomiast około 46% posiadaczy smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych**. Rewolucja mobilna trwa, a aplikacje mobilne wraz z odpowiednią strategią mobilności to zdecydowanie przyszłość dla nowoczesnych przedsiębiorstw.
Opracowano:
Kinga Kalenik
Inteon Mobile Sp. z o. o.